تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

رمال اینترنتی دستگیر شد/تصادف کامیون ولوو با سواری پژو ۲ کشته برجای گذاشت

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با مبلغ چهار میلیون ریال به حساب فردی که در فضای مجازی تبلیغ دعانویسی می کرد واریز کرده و این شخص دیگر جوابگوی تلفن او نیست بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی اظهار داشت در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی با فردی که خود را دعا نویس و رمال معرفی می کرد آشنا شدم و برای رفع مشکل خودم مبلغ چهار میلیون ریال به حساب او واریز کردم اما پس از واریز وجه دیگر جوابگوی تلفن خود نبود.

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: با جمع آوری مدارک و مستندات پلیسی و انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و پس از دستگیری تحویل مرجع قضائی شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم با تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و اغفال کاربران، پس از دریافت مبالغی از آنها با گفتن جملات و اطلاعات معمولی از کاربران،آنها را فریب داده و مدت ها با این شگرد کلاهبرداری می کرد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد، فالگیری و رمالی علاوه بر دنیای واقعی در فضای مجازی نیز جرم و با مرتکبان آن برخورد قاطع و قانونی می شود.

قاچاقچی چوب بلوط در نجف آباد دستگیر شد

 فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد ازتوقیف یک دستگاه سواری پژو و کشف بیش از۵۰۰کیلو چوب بلوط قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد رضا خدادوست” گفت: ماموران انتظامی شهرستان نجف آباد به منظور مقابله با قاچاقچیان کالا و مخلان نظم اقتصادی و طی گشت زنی و کنترل محور های مواصلاتی به یک دستگاه سواری پژو مشوک و جهت بررسی وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودرو مقدار ۵۰۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق کشف که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه یک قاچاقچی چوب دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت انجام اقدمات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان ضمن تاکید برسهم مشارکتی مردم در حفظ منابع طبیعی به شهروندان توصیه کرد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

**دستگیری سارق منزل با ۵۰۰ میلیون ریال اموال سرقتی درخمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یک سارق حرفه ای منزل وکشف ۵۰۰ میلیون ریال اموال سرقتی خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در شهرستان خمینی شهر ، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مأموران پلیس آگاهی، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و یک سارق را در این زمینه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند .

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجوئی های پلیس به سرقت ۵۰۰ میلیون ریال اموال از منازل شهروندان در خمینی شهر اعتراف کرد.

سرهنگ جعفری نژاددر پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از سرقت منزل، ، از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل محلهایی که سارقین به سهولت به آنها دسترسی پیدامی کنند خودداری کرده و حتی المقدور در صورت نگهداری این اشیاء‌در منزل از گاوصندوق هایی که از استحکام لازم برخوردار است و داخل دیوار تعبیه و قابل جابجایی نیستند استفاده کنید و قبل از خروج از منزل هر گونه تردد و رفت و آمد افراد مشکوک و مظنون و پرسه زنی و متکدی در محله سکونت مشاهده شد به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید .

**جاساز ۶۰۰ هزار نخ سیگار خارجی زیر بار چغندر

 رئیس پلیس آگاهی استان از کشف تعداد ۶۲۶ هزار نخ سیگار خارجی به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر ورود یک محموله سیگار خارجی قاچاق توسط یک دستگاه کامیون به شهر اصفهان ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

وی افزود : پس از هماهنگی با مقام قضائی، خودروی  مورد نظر شناسایی و در بازرسی از آن تعداد ۶۲۶ هزار نخ سیگار خارجی فاقد مدارک گمرکی که زیر بار قانونی چغندر جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است بیان داشت : در این رابطه دو نفر دستگیر و جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ خسروی در پایان بیان داشت: هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و تورم را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**تصادف کامیون ولوو با سواری پژو ۲ کشته برجای گذاشت

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک دستگاه کامیون کشنده ولوو با یک سواری پژو در محور “ونداده-میمه” و فوت دو نفر خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”  گفت : ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه شب گذشته ماموران پلیس راه “شاهین شهر-کاشان” از برخورد یک دستگاه سواری پژو با یک کامیون کشنده ولوو مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده و سرنشین سواری پژو به علت شدت ضربات وارده شده جان خود را از دست دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه جاده ای تغییر ناگهانی مسیر توسط سواری پژو اعلام شده است .

سرهنگ کریمی در پایان از رانندگان خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنید تا شاهد وقوع حوادث جبران ناپذیر جاده ای نباشیم .

**بارش برف جاده های فریدونشهر را لغزنده کرد

 فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر از بارش برف و لغزنده بون کلیه محورهای مواصلاتی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “علی سبحانی” گفت : از ساعت ۶ صبح امروز بارش برف در شهرستان فریدونشهر آغازو همچنان ادامه دارد که تردد خودروها بدون زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن خطر ساز است .

وی از کلیه رانندگانی که قصد سفر یا تردد به غرب استان اصفهان یا این شهرستان را دارند خواست به توصیه های پلیس توجه کنند و نکات ذیل الذکر را رعایت کنند.

۱- با توجه به شرایط جوی و کوهستانی بودن منطقه حتی المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت تردد در جاده ها با سرعت کم تری رانندگی کرده و زمان بیشتری را برای سفرتان در نظر بگیرید.

۲- بستن زنجیر چرخ با استفاده از لاستیک یخ شکن و همراه داشتن لوازم و تجهیزات زمستانی برای رانندگان الزامی است و لازم است رانندگان قبل از حرکت ضمن سوخت گیری کامل جعبه کمک های اولیه به همراه داشته باشند.

۴- لازم است رانندگان قبل از سفر از سالم بودن قسمت های فنی خودرو به ویژه سیستم گرمایشی و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند و وسایل گرمایی مانند: پتو، جیره خشک، وسایل ایمنی و شماره تلفن های مراکز ضروری مانند: اورژانس، هلال احمر، امدادرسانی و … را به همراه داشته باشند.

۵- در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه شکن مجهز کنید و در صورت نداشتن این چراغ با روشن کردن نور پایین با احتیاط کامل حرکت کنید.

۶- در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده کنید و یا شیشه سمت راننده را کمی پایین آورید تا دید کافی داشته باشید.

۷- در این فصل سال قبل از مسافرت با شماره تلفن ۱۴۱ اداره راه وترابری از وضعیت راهها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه مشکل در طول مسیر با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا