تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

جشنواره تئاتر روح‌ الله ،بهمن ماه در اصفهان برگزار می شود

به گزارش سرمایه گستران ، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان  در نشست خبری با بیان این مطلب افزود :  تلاش ما بر این است که جشنواره تئاتر در سال های آینده به شکل ملی و بین المللی برگزار شود، افزود: این جشنواره در ۲ بخش تئاتر و نمایشنامه‌ نویسی برگزار می‌شود که بخش تئاتر شامل تئاتر صحنه ای، خیابانی و  نمایشنامه خوانی است.

حجت الاسلام کمساری در خصوص برنامه این جشنواره تصریح کرد :این جشنواره در روز اول بهمن ماه سال جاری با حضور هنرمندان شرکت کننده  در گلستان شهدا و سپس برگزاری مراسم رسمی در موسسه برگزار خواهد شد  وی ادامه داد :اجراهای تئاتر در تالار هنر ،مجتمع استاد فرشچیان و نگارستان و همچنین اجرای خیابانی در محل های  تعیین شده در سطح شهر برگزار می‌شود .اختتامیه جشنواره نیز پنجم بهمن  برگزار خواهد شد.
وی اهداف برگزاری این جشنواره را رجوع به گفتمان و اندیشه های حضرت امام(ره) بیان و تصریح کرد : راه برون رفت از بسیاری از مشکلات امروز جامعه رجوع به گفتمان و اندیشه های حضرت امام (ره  ) است و در صورتی که به این اندیشه و گفتمان رجوع کنیم بسیاری از مشکلات ما حل می شود.
وی با بیان اینکه برگزاری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه ‌نویسی روح الله به عنوان سومین جشنواره‌ای که در سالجاری به همت موسسه نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، افزود: در سال جاری همچنین پانزدهمین جشنواره شعر بهمن نیز برگزار و اختتامیه آن مصادف با تولد حضرت زهرا (س) و تولد امام خمینی در اسفندماه خواهد بود.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان با بیان اینکه این موسسه در سال ۹۶ عملکرد به نسبت مناسبی داشته است افزود: نخستین جشنواره داستان روح الله در اردیبهشت ماه و نخستین مسابقه عکس روح الله نیز در شهریورماه سالجاری برگزار شد.
حجت الاسلام کمساری افزود: تاکنون ۱۴ نشست شورای سیاست‌گذاری با حضور مسئولان برگزاری و پنج کارگاه آموزشی توجیهی برای شرکت‌ کنندگان در این جشنواره برگزار شده است و همچنین در کارگاه‌های برگزار شده، اصراری بر توصیف امام خمینی، نداریم بلکه هدف ما نشر و توسعه اندیشه و گفتمان امام راحل است و در کارگاه‌های توجیهی این موضوع تفهیم شده است.
وی با اشاره به اینکه شورای سیاست گذاری جشنواره متشکل از هنرمندان صاحب نام، پیشکسوت و جوان است، تاکید کرد: از محسنات این جشنواره این است که هنرمندان سیاست گذار و مجری جشنواره هستند.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی تئاتر و نمایشنامه نویسی روح‌الله هم در این نشست گفت: تا کنون بیش از ۲۵۵ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که تا وقت امروز( دهم دی ماه) مهلت برای ارسال آثار وجود دارد.
محمد رضا رفیعی افزود: تاکنون ۱۲۰ اثر در بخش نمایشنامه نویسی، ۸۴ اثر در بخش تئاتر صحنه ای، ۳۶ نمایش در بخش خیابانی و ۱۵ اثر در بخش نمایشنامه خوانی به دبیرخانه جشنواره رسیده است و امکان ارسال آثار تا پایان امروز نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، افزود: بخشی از نسل سوم و چهارم انقلاب از افکار و اندیشه های امام دور شدند و یکی از بهترین راه‌های تثبیت این جایگاه و اشاعه افکار امام خمینی در میان تمامی نسل‌ها هنر نمایش است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا