پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تخصیص ۱۳۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی استان اصفهان به نیروگاه های خورشیدی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، داریوش سعیدی بیان کرد: تولید علوفه مراتع  و افزایش تولید گوشت قرمز مورد نیاز کشور، کاشت و بهره برداری از گیاهان دارویی و صنعتی و تخصیص زمین برای اجرای طرح های اقتصادی اعم از صنعتی، خدماتی، گردشگری و کشاورزی از جمله بخشی از کارکردهای اقتصادی منابع طبیعی است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بستر سازی برای انجام فعالیتهای اقتصادی و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان، ۱۳۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان اصفهان به منظور ایجاد نیروگاه های خورشیدی تخصیص داد ه شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: تقاضای ۵۵ شرکت سرمایه گذار مورد بررسی و موافقت قرار گرفت که بیشترین موارد اختصاص یافته در شهرستان اصفهان با ۱۶ مورد و ۴۰۰ هکتار و کمترین موارد تخصیص در شهرستان برخوار با یک مورد بوده است.

لازم بذکر است کشور ایران و به خصوص استان اصفهان بدلیل قرارگرفتن در مدارهای ۲۵ تا ۴۰ درجه عرض شمالی در ناحیه پر تابش واقع گردیده و با توجه به اینکه سالانه حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰روز و ۲۷۰۰ ساعت آفتابی در سال دارد جزو بهترین مناطق دنیا در زمینه پتانسیل انرژی خورشیدی است.

گفتنی است برای تولید هر مگا وات برق از انرژی خورشیدی دو هکتار زمین اختصاص می یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا