عناوین اخبار

روسیه : آماده قلع و قمع داعش هستیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، خانم «زاخارووا» روز جمعه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد امکان موافقت روسیه با تحویل منطقه رقه در سوریه به تروریست های داعشی گفت: این اقدام غیرقابل قبول است و حتی سخن گفتن در باره تحویل منطقه ای درسوریه به تروریست ها را ناپسند می داند.
مقام روس افزود: برای ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش آمادگی داریم و این اقدامات را در وهله اول در جهت منافع مردم روسیه انجام می دهیم اما این امر به نفع مردم سوریه و کشورهای همسایه آن است.
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه این ادعا را که مسکو آماده واگذاری بخشی از قلمروی سوریه به گروه تروریستی داعش است، توهین آمیز خواند و اظهار داشت: این ادعا را در مورد روسیه و مواضع تمام طرف های مساله سوریه موهن و غیرقابل قبول می دانیم.
زاخارووا با بیان این که برای این مخالفت خود دلایل متعددی داریم، افزود: واگذاری رسمی یا غیررسمی بخشی از خاک سوریه به داعش به این معنی است که به تلاش این گروه تروریستی برای ایجاد حکومت خود کمک کرد.
وی گفت: این اقدام به آن معنی است که گروه تروریستی داعش در سوریه پایگاهی تاسیس می کند و در آن تروریست های بین المللی از سراسر جهان تکیه گاه مطمئن و استراحتگاه و مرکز فعالیت و آموزش و غیره برای خود می یابند.
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه افزود: به صراحت اعلام می کنم با واگذاری زمین یا امکانات فنی یا حمایت از داعش مخالفت می کنیم و این موضع صریح روسیه است.
روسیه در حدود شش ماه اخیر با ۷۰ فروند هواپیما و بالگرد نظامی مراکز تروریست ها را در سوریه بمباران کرده و خسارات بسیار سنگینی به گروه های تروریستی به ویژه داعش وارد کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا