پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

۱۸ هزار گردشگر خارجی از امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل دیدن کردند

 

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان بیان کرد: ۶۰ گردشگر خارجی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی روزانه به طور میانگین از امامزاده هلال بن علی (ع) دیدن می کنند که بیشتر آنها بر اساس آمارهای موجود از کشورهای اروپایی هستند.
وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در امامزاده محمد هلال بن علی (ع) طی سال جاری نسبت به سال های گذشته افزود: برنامه هایی برای تبدیل این آستان مقدس به قطب گردشگری مذهبی کشور در حال تدوین است که در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل، تبدیل این آستان مقدس به قطب گردشگری کشور را نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و تامین زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: یکی از مسائل مهم اقامت گردشگران است که با کمال تاسف این شهر فاقد زائرسرا یا هتل می باشد و با وجود گام های برداشته شده، دستگاه های مختلف همکاری مورد انتظار را در این زمینه نداشتند.
حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اضافه کرد: فرد نیکوکاری سه هزار و ۲۰۰ متر مربع زمین برای ساخت زائرسرا اهدا کرده که انتظار می رود شهرداری آران و بیدگل در این زمینه همکاری کند.
وی در ایان گفت: آستان مقدس امامزاده هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر و در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

**برگزاری آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در امامزاده احمد(ع) خوانسار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: آزمون ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان خوانسار در جوار حرم مطهر امامزاده احمد(ع) برگزار می شود.

حسن عمادی اظهار داشت: در راستای برگزاری آزمون ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان خوانسار جلسه توجیهی با حضور ۱۳ مربی قرآن کریم شهرستان در اداره اوقاف خوانسار برگزار شد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در قالب آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش به صورت سراسری در اسفند ماه برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار ادامه داد: علاقمندان جهت شرکت در این آزمون می توانند تا ۲۰ دی ماه از به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه و یا با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تماس حاصل نمایند.

حسن عمادی خاطر نشان شد: در سال جاری طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان خوانسار با حضور ۳۰۰ قرآن پژوه در ۱۵ کلاس و با همکاری و مشارکت ۱۳ مربی قران کریم در رشته های حفظ، حفظ موضوعی قرآن کریم، قرائت، دعاخوانی و… در حال برگزاری است.

**خادمان افتخاری امامزاده شاهرضا(ع) تجلیل شدند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: مراسم تجلیل از خادمان افتخاری آستان مقدس امامزاده شاهرضا علیه السلام همراه با جلسه بصیرتی به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی در تالار فرهنگی فجر شهرستان شهرضا با سخنرانی برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صغیرا ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی و روز بصیرت به ایراد سخنرانی پیرامون فتنه ۸۸ پرداخت.

 وی در ادامه افزود: در پایان این مراسم نیز ضمن تقدیر از رشادت های جانباز مدافع حرم شهرستان شهرضا محمد امین رضایی با اهدا هدایایی به ۴۰ نفر از خادمان افتخاری آستان مقدس امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا تجلیل به عمل آمد.

**لزوم استفاده از پتانسیل وقف برای رفع مشکلات مردم کوهپایه

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور بخش کوهپایه گفت: وظیفه ماست که از تمام پتانسیل وقف در بخش کوهپایه به منظور رفع مشکلات مردم و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: اولین نشست مشترک ادارات ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه کوهپایه با هدف صیانت از حقوق موقوفات و همچنین حقوق واقفان نیک اندیش برگزار شد.

وی افزود: این نشست با حضور ریاست بنیاد مسکن شهرستان اصفهان و رؤسا و کارشناسان سه اداره در محل اداره و امور خیریه بخش کوهپایه انجام برگزار شد.

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور بخش کوهپایه افزود: در گذشته خیران با آینده‌ نگری، آن چیزی را که با دشواری به دست آورده بودند با وقف به یک صدقه جاریه تبدیل کرده و از خود به یادگار گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی، ادامه داد: وظیفه ماست که از تمام پتانسیل وقف در بخش کوهپایه به منظور رفع مشکلات مردم و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌ هایی که بهره‌ وری موقوفات را بالاتر می برد و نیاز و اهمیت آن امروز بیشتر از پیش احساس می شود، سند دار کردن موقوفات است که توسط اداره اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه به صورت جدی دنبال می شود.

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور بخش کوهپایه ، خاطرنشان کرد: در این جلسه تسریع در اخذ سند موقوفات و بقاع متبرکه بررسی و پیرامون آن گفتگو شد و راهکارهای قانونی جهت اخذ اسناد برای موقوفات در کمترین زمان ممکن بررسی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی یادآور شد: اخذ سند مالکیت برای موقوفات باعث می شود تا هم این موقوفات از تصرف درامان باشند و هم زمینه را برای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش توسط اداره اوقاف و امور خیریه محیا می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا