پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

در شرایط رکود اقتصادی بخشش جرایم تامین اجتماعی  به فعالیت  واحدهای تولیدی کمک می کند

به گزارش سرمایه گستران ، سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان با مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان افزود:تعامل سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان در موضوع حق بیمه می تواند به بقا  و فعالیت واحدهای تولیدی کمک کند.

وی تصریح کرد:هیچ کارفرمایی نمی خواهد حق بیمه کارگرانش به تعویق بیفتد ولی شرایط اقتصادی و کاهش تقاضا باعث بروز مشکل برای وی شده است .

سهل آبادی  با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان و فعالیت بیش از ۸ هزار  واحد تولیدی  گفت:در شرایط رکود اقتصادی استان اصفهان بیشترین آسیب را دیده است و در این شرایط کارفرماها با چالش های بسیاری روبرویند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد:کاهش تقاضا و انباشت عرضه از یک طرف و بدهی بانکی،مالیات و بیمه  تامین اجتماعی و حقوق کارکنان از طرف دیگر فشار را بر کارفرماها بیشتر ساخته است .

محمد گورابی مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در این نشست گفت: سه جانبه گرایی بین کارگر،کارفرما و سازمان تامین اجتماعی می تواند عامل  تعادل بخشی فضای اقتصادی استان باشد.

وی از آمادگی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان برای تعامل با بخش خصوصی با هدف حل مسایل و مشکلات بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت:با تعامل و برقراری رابطه برد – برد می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

وی سازمان تامین اجتماعی را  امانت دار حق بیمه کارگران و کارفرمایان دانست  گفت:دوام و بقای سازمان تامین اجتماعی به تعامل سازنده با کارفرما و کارگران است .

وی تاکید کرد:سازمان تامین اجتماعی مکلف به پرداخت حقوق ماهیانه  به مستمری بگیران است و بایستی بتواند منابع و مصارف خود را متعادل سازد.

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار پایان دخالت های  دولت در سازمان تامین اجتماعی شد و گفت:۱۷ درصد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی است که به دلیل ناتوانی در بازپرداخت این بدهی ،بخش خصوصی تحت فشار برای معوقات سازمان قرار می گیرد .

قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت:مشاغل سخت و زیان آور نوعی هیجان در محیط های کارگری ایجاد کرده است و کارفرماها را با  چالش روبرو ساخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا