تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اطلاعیه پلیس فتای استان در خصوص شیوع ویروسی خطرناک بر روی گوشی های تلفن همراه

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان : این روزها بنا به شرایط خاصی که حاکم هست، بعضی از افراد درصدد سوء استفاده از این شرایط هستند و لذا باید بیش از پیش دقت کنیم و اطرافیانمان را هم آگاه کنیم.

وی افزود: این ویروس تحت عناوین مختلف از طریق پیامک به کاربران ارسال شده و از آنان درخواست می شود روی لینک ارسالی کلیک کنند و بدین صورت به محض کلیک کردن بر روی لینک ارسالی کلیه اطلاعات گوشی تلفن همراه آن کاربر پاک می شود.

این مقام انتظامی بیان داشت : ممکن است اپلیکیشن ها یا لینک هایی در گروه ها و یا کانال ها پیشنهاد شود جهت دور زدن فیلتر، لینک پراکسی، افزایش امکانات تلگرام و یا مسنجر جدید و … لذا جهت پیشگیری از آسیب به نکات زیر توجه بفرمایید:

۱- به هیچ عنوان روی لینک های ناشناس کلیک نکنید.

۲- راجع به هر اپلیکیشن قبل از نصب مطالعه کنید و یا از افراد مطلع سوال بپرسید.

۳- به هیچ عنوان فایل اپلیکیشن ها رو از گروه ها، کانال ها و منابع غیر رسمی دانلود و نصب نکنید و برنامه ها رو فقط از طریق پلی استور (play store) یا افراد متخصص مطمئن دریافت و نصب کنید.

۴- اگر برنامه ای بر روی گوشی دارید که مشکوک هستید که از چه منبعی نصب شده پاک کنید و در صورت نیاز مجددا طبق توصیه شماره ۳ نصب کنید.

**دستگیری سارق حرفه ای احشام در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری یک سارق حرفه ای احشام و کشف ۱۰۰ راس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه”  گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در شهرستان کاشان ، دستگیری سارق یا سارقان به صورت وی‍ژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سارق را که غیر بومی و اهل یکی از استان های کشور بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ پورکاوه با اشاره به اینکه سارق به سرقت ۱۰۰ راس دام اعتراف کرد بیان داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهم جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان از مالکان احشام خواست : محل نگهداری احشام را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید ، از ورود افراد غریبه که تحت عنوان مشتری دام به شما مراجعه می کنند به محل نگهداری احشام خودداری کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهید.

**کشف بیش از ۵۶ کیلوگرم تریاک در خمینی شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف مقدار ۵۶ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک توسط ماموران انتظامی این شهرستان و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد”  اظهار داشت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خمینی شهر مطلع شدند یک سوداگرمرگ اقدام به توزیع مواد افیونی در این شهرستان می کند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت .

این مقام انتظامی ادامه داد:پس از هماهنگی با مقام قضائی از مخفیگاه متهم بازرسی شد که مقدار ۵۶ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ جعفری نژاد بیان داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهم پس از تشکیل پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان خاطر نشان کرد، برخورد با عاملان و توزیع کنندگان مواد مخدر بطور ویژه در دستور کار پلیس قرارگرفته و نیروی انتظامی اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**سارق ۱۴ساله فضای مجازی دستگیر شد

 رئیس پلیس فتای استان از دستگیری نوجوانی ۱۴ ساله که مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال را از حساب یکی از شهروندان به صورت اینترنتی برداشت کرده بود خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت اینترنتی برداشت شده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند سارق را که نوجوانی ۱۴ ساله بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم شاگرد یک مغازه بوده بیان داشت : زمانی که شاکی برای خرید کالا به مغازه ای مراجعه می کند فراموش می کند کارت عابر بانک خود را ببرد که شاگرد مغازه از این فرصت استفاده و مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از حساب او برداشت می کند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: هنگام مراجعه به فروشگاه باید مراقب کیف پول الکترونیکی خود که همان کارت بانکی می باشد باشید ، هنگام خرید رمز بانکی توسط خودتان وارد شود و در صورت مفقودی کارت حتما به بانک مراجعه و نسبت به از بین بردن آن و صدور کارت جدید اقدام کنید.

**کاهش ۱۱ درصدی وقوع سرقت کیف قاپی درکاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کاهش ۱۱ درصدی وقوع سرقت کیف قاپی در ۹ ماهه امسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه ” اظهار داشت : در ۹ ماهه امسال در راستای پیگیری مصوبات جلسات قرارگاه مبارزه با سرقت شهرستان و با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان کاشان ، شاهد کاهش ۱۱ درصدی وقوع سرقت کیف قاپی نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان بوده ایم .

وی ادامه داد : در این مدت سرقت جیب بری ۵۸ درصد ، موتورسیکلت ۴ درصد ، پلاک موتورسیکلت ۶۷ درصد و پلاک خودرو ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است .

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان سپس امنیت را رکن اصلی زندگی اجتماعی و لازمه سلامت و بقای جامعه دانست و گفت: این امر محقق نمی گردد، مگر با مشارکت پویای مردم و امنیت یک تولید جمعی است و مشارکت همه افراد جامعه در ایجاد آن نقشی اساسی دارد.

سرهنگ پورکاوه در پایان مشارکت مردم در مراقبت از اموال خود را نوعی مشارکت در تامین امنیت خواند و خاطر نشان کرد: اگر هر فرد از افراد جامعه خود را مسئول نگهداری از حریم و اموالش احساس کند و از ابزارهایی که ایمنی وسایل و تجهیزات را بالا می برند، استفاده کند، کمک بزرگی به امنیت جامعه کرده است.

**تصادف ال ۹۰ با عابر پیاده مرگ عابر را رقم زد

 رئیس پلیس راه استان از برخورد یک دستگاه سواری ال ۹۰ با عابر پیاده در آزاده راه امیر کبیر و فوت عابر به علت شدت جراحات وارده خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت: ۱۸ و ۵۰ دقیقه روز گذشته ماموران پلیس راه “کاشان-اصفهان” از برخورد یک دستگاه سواری ال۹۰ با عابر پیاده در آزاد راه امیرکبیر مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی عابرپیاده که فردی ۴۰ ساله بود به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان نقض ماده ۴ قانون راهنمایی ورانندگی و ورود عابر به آزاد راه اعلام شده است .

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان از کلیه رانندگان خواست ، هنگام رانندگی از عجله و شتاب بپرهیزند و با توجه کامل به اطراف رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم و عابران پیاده نیز هنگام عبور از جاده ها و محورهای اصلی با رعایت کلیه جوانب و احتیاط کامل اقدام به عبور کنند.

**افزایش کشف ۳۰ درصدی سرقت منازل در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از افزایش ۳۰ درصدی کشف سرقت های منازل اصفهان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی ” گفت : در راستای اجرای طرح های امنیتی و محله محور و افزایش توان فیزیکی و لجستیکی واحد های گشتی ، شاهد افزایش کشف سرقت های منازل در ۹ ماهه امسال بودیم

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کشف سرقت های مغازه ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است گفت :به کمک همشهریان عزیز و ارتباط خوب آنها با پلیس و تلاش کارکنان نیروی انتظامی وقوع سقت مغازه نیز در ۹ ماهه امسال روندی کاهشی دارد.

سرهنگ یاردوستی در ادامه با بیان اینکه یکی از اهداف پلیس اصفهان برقراری نظم و امنیت و آرامش برای شهروندان است اضافه کرد: در این رابطه پلیس با اجرای طرح های هدفمند و تغییر موضع نسبت به جرائم خرد و خشن با برنامه ریزی منسجم و استفاده از تعامل سایر ارگان های مربوطه و مشارکت مردمی اقدام به برقراری امنیت می کند.

این مقام مسئول افزود : نیروی انتظامی در دفاع از دین و آبرو و مال شهروندان گام های محکم و استواری برداشته و در این راه پر پیچ و خم با پیروی خط و مشی رهبری از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان طرح های جدید پلیس اصفهان در راستای تحقق بخشیدن به مطالبات مردمی را بسیار موثر و ضروری دانست و خاطر نشان کرد : پیگیری و استمرار طرح ها اولا با خرسندی مردم همراه بوده و ثانیا جامعه را از وجود مخلان نظم و امنیت خالی می کند.

**تصادف زنجیره ای در محور آزادگان یک کشته بر جای گذاشت

 براثر وقوع تصادف زنجیره ای که صبح امروز بین یک دستگاه کامیون بنز،سواری پژو و وانت نیسان در محور آزادگان رخ داد یک نفر در دم فوت کرد.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت: در ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح امروز  در پی وقوع تصادف زنجیره ای  در محور آزادگان ، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه شاهین شهر کاشان  به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص گردید یک دستگاه کامیون بنز،سواری پژو و وانت نیسان با یکدیگر برخورد کردند که متاسفانه در این حادثه ،  یکی از سرنشینان کامیون بنز دردم فوت می گردد.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت تصادف ، تغییر مسیر ناگهانی توسط وانت نیسان اعلام شد.

رئیس پلیس راه استان در ادامه از رانندگان خواست در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جدا پرهیز نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا