پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف محموله میلیاردی لوازم یدکی خودرو در سمیرم/دانشجویی که ایمیل استاد خود را هک کرد

به گزارش سرمایه گستران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “سهراب قرقانی” گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون کشنده ولوو مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۱۰۰ کارتن انواع قطعات و لوازم یدکی خارجی خودرو فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

سرهنگ قرقانی با اشاره به دستگیری راننده در زمینه اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**پرونده سارقان داخل خودرو در کاشان بسته شد

 فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از شناسایی و دستگیری دو سارق داخل خودرو و کشف ۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه” اظهار داشت :در پی وقوع چندین مورد سرقت قطعات و اموال خودرو در شهرستان کاشان ، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یک سری کارهای تخصصی و اقدامات خاص ، موفق شدند دو سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی ادامه داد: سارقان در بازجویی های تخصصی پلیس به سرقت قطعات خودرو و اموال داخل خودروبه ارزش ۵۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند ، از شهروندان خواست: هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن درب‌ها و شیشه‌های خودرو مطمئن باشید و از گذاشتن اشیاء قیمتی در داخل خودرو مانند کارت عابر بانک، کارت سوخت، وجه نقد و کیف دستی که جلب توجه می کند جدا خوداری کنند.

**دانشجویی که ایمیل استاد خود را هک کرد

 فردی که با هک کردن ایمیل یکی از شهروندان و تغییر رمز عبور آن مانع وارد شدن صاحب ایمیل به حساب کاربری اش شده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس ایمیل وی را هک کرده بررسی موضوع در دستور کارماموران پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی افزود: شاکی ادامه داد وقتی برای بررسی ایمیل شخصی ام به آْن مراجعه کردم تا ایمیل های واصله از دانشجویانم را بررسی کنم نتوانستم وارد ایمیل شوم و خطای پسورد می داد لذا متوجه شدم فردی ایمیلم را هک کرده است.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم که از شاگردان شاکی بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی های صورت گرفته و همچنین در مواجه با مدارک و ادله پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کنجکاوی از ایمیل استاد خود عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در پایان افزود: هک شدن ایمیل از جمله جرائمی است که در پرونده ها شاهد آن هستیم و هکر فقط از سادگی طعمه خود می تواند ایمیل او را هک کند اگر ما در انتخاب رمز خود محتاط باشیم و رمزهای ساده انتخاب نکنیم و یا اینکه مراقب رمز ایمیل خود باشیم مطمئناً هیچ هکری نمی تواند ایمیل ما را هک کند.

**بارش برف در محورهای شهرضا به مبارکه و مبارکه به اصفهان

 رئیس پلیس راه استان از بارش برف درمحور های “شهرضا-مبارکه” ، “مبارکه-اصفهان” و مه گرفتگی در محورهای “اصفهان-اردستان” و “موته –گلپایگان” خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری”  گفت : از ساعت ۶ صبح امروز بارش برف در محورهای “شهرضا-مبارکه” و “مبارکه-اصفهان” آغاز شده و در محورهای “اصفهان-اردستان” و “موته –گلپایگان” مه غلیظ و خطر ساز است .

وی از کلیه رانندگانی که قصد سفر یا عبور از این مناطق را دارند خواست به توصیه های پلیس توجه کنند و نکات ذیل الذکر را رعایت کنند.

۱- با توجه به شرایط جوی حتی المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت تردد در جاده ها با سرعت کم تری رانندگی کرده و زمان بیشتری را برای سفرتان در نظر بگیرید.

۲- بستن زنجیر چرخ با استفاده از لاستیک یخ شکن و همراه داشتن لوازم و تجهیزات زمستانی در محورهای برف گیر الزامی است و لازم است رانندگان قبل از حرکت ضمن سوخت گیری کامل جعبه کمک های اولیه به همراه داشته باشند.

۴- لازم است رانندگان قبل از سفر از سالم بودن قسمت های فنی خودرو به ویژه سیستم گرمایشی و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند و وسایل گرمایی مانند: پتو، جیره خشک، وسایل ایمنی و شماره تلفن های مراکز ضروری مانند: اورژانس، هلال احمر، امدادرسانی و … را به همراه داشته باشند.

۵- در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه شکن مجهز کنید و در صورت نداشتن این چراغ با روشن کردن نور پایین با احتیاط کامل حرکت کنید.

۶- در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده کنید و یا شیشه سمت راننده را کمی پایین آورید تا دید کافی داشته باشید.

۷- در این فصل سال قبل از مسافرت با شماره تلفن ۱۴۱ اداره راه وترابری از وضعیت راهها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه مشکل در طول مسیر با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

*-کشف ۴۸ کیلو تریاک زیر بارمواد اولیه ذوب آهن

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف مقدار ۴۸ کیلو و ۷۰۰گرم تریاک که زیر بار مواد اولیه ذوب آهن در یک کامیون کشنده جاساز شده بود خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک قاچاقچی مواد افیونی در حال انتقال یک محموله از شرق کشور به استان اصفهان می باشد که وارد عمل شدند.

وی افزود: یک کامیون کشنده هوو متعلق به این سوداگرمرگ شناسایی و متوقف شد که مقدار ۴۸ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی بعمل آمده کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان خاطر نشان کرد؛ نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان وسرکشی به آنان نخواهد داد.

**انهدام باند سارقان خودرو با ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند سارق خودرو و قطعات خودرو و کشف ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت : در پی شکایات متعدد مردمی مبنی بر سرقت خودرو ، داخل خودرو و موتورسیکلت در منطقه ای از اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود : در این راستا با راه اندازی گشت های ویژه محسوس و نامحسوس و انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند دو سارق را شناسایی و حین سرقت یک دستگاه پراید دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد : سارقان دستگیر شده در بازجوئی های تخصصی پلیس به سرقت ۵۰۰ میلیون ریال اموال داخل خودرو وخودرو با همدستی پنج فرد دیگر اعتراف کردند.

یاردوستی بیان داشت : در مجموع ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان کشف و همه متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با هشدار به آن دسته از افرادی که با خیالات واهی افکار پلید در سر دارند و به اموال سایر شهروندان چشم دوخته و سعی در ناامن کردن و خدشه دار نمودن امنیت دارند ، خاطر نشان کرد : این دسته از افراد بدانند نیروی انتظامی با افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی جامعه و دستبرد به اموال شهروندان را دارند برخورد قاطع و قانونی می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا