پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری نشست باشگاه نجوم اصفهان با موضوع “خطر سیارک‌ها”

به گزارش سرمایه گستران،این نشست با موضوع خطر سیارک‌ها با محوریت فرصت یا تهدید حیات زمینی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می شود.
مرتضی بارونی مربی مرکز نجوم و حسن حاتمی از اعضای فعال مرکز در ۱۷۵ اُمین نشست باشگاه نجوم اصفهان به بیان مطالبی در خصوص خطر سیارک‌ها  می پردازد.
این نشست از سوی مرکز نجوم ادیب سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان روز دوشنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۱۶ در محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می شود که ورود برای عموم علاقه مندان به نجوم آزاد است.
علاقه مندان برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های مرکز نجوم ادیب می توانند با شماره ۳۶۶۸۳۵۳۵ تماس حاصل کنند.
** مجسمه شیخ بهایی خیابان چهارباغ اثری چشم نواز از استاد نعمت اللهی
آثار هنرمند برجسته اصفهانی در موزه هنرهای معاصر با عنوان “پیشاورد هنر معاصر اصفهان”، سیر تحول پنج دهه مجسمه‌سازی معاصر را به تصویر کشید.
یکی از هنرمندانی که شهر اصفهان خود را مدیون او می‌داند، “مرتضی نعمت اللهی” است، هنر مدرن و مفهومی شهر اصفهان، مجسمه‌سازی و زیبایی بصری این شهر خود را مدیون تلاش‌های او می‌داند، وی که پرورش یافته هنر اصفهان است در جهان شهره است و ساخته او برای اهل هنر شناخته شده است.
برگزاری نمایشگاه آثار او در اصفهان برای طرفداران او آرزویی بود که به مدد حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در موزه هنرهای معاصر با عنوان “پیشاورد هنر معاصر اصفهان” به تحقق پیوست. حضور دست‌ساخته‌های نعمت اللهی در موزه هنرهای معاصر برای بسیاری از اهل هنر مانند نقشه راهی برای بررسی تاریخ هنر مدرن در ایران بوده و همچون نمایشی پنج دهه از تحولات مجسمه‌سازی را به نمایش می‌گذارد.
نگرش مرتضی نعمت اللهی به هنر مدرن از نکات بسیار قابل توجه در این نمایشگاه است، محدودیت در خلاقیت و دید او وجود ندارد، از آبستره تا فیگوراتیو، ذهن او همه دنیاها را درمی‌نوردند و به خلق اجرامی دست می‌زند که از دریچه احساس او با انسان ارتباط برقرار می‌کند، به‌خوبی می‌شود ساختن و پرداختن او به مفهوم درک کرد.
در طبقه نخست گالری موزه هنرهای معاصر اصفهان به تصاویری از آثار استاد نعمت اللهی اختصاص یافته که شهر به نمایش درآمده است. مجسمه شیخ بهایی در خیابان چهارباغ از چشم‌نوازترین این آثار بود، مردی کتاب به دست ایستاده و در فکری عمیق به خیابان می‌نگرد، چهره‌ای از عالمی دانشمند که اصفهان به حضور در این شهر می‌بالد. چین‌های ردایش انسان را به فکر برده و هنر استاد در نمایش آن بیننده به تحسین وامی‌دارد.
طیران در ضلع شمالی پل فردوسی و تندیس استاد علی‌اکبر اصفهانی و رضا عباسی به ما یادآوری می‌کند که ما تا چه اندازه با نعمت اللهی آشنا هستیم، به طبقه دوم که می‌رویم با دست‌ساخته‌های استاد روبرو می‌شود، آثار از اجرا مختلف با پیچیدگی‌های متفاوت و در فرم و رنگ و حالتی مختلف به چشم می‌خورد؛ اما این پیچیدگی‌ها نه‌تنها ما را از دنیای نعمت اللهی دور نمی‌کند بلکه لطافت روحی او را بیشتر احساس می‌کند.
هر یک از آثار به نمایش درآمده ویژگی مختص به خود دارند که قابل توجه است، این موضوع نشان از خلاقیت استاد دارد که خود را درگیر کلیشه‌ها نمی‌کند، روح آزاد هنرمند در این نمایشگاه بیشتر به نمایش درآمده تا شیوه مجسمه‌سازی، آنچه شگفتی می‌آفریند پنج دهه تلاش بی‌وقفه استادی است که به یاری دستاوردهایش می‌توان هنر مدرن را درک کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا