پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

تقدیر از ۵۴ مشترک نمونه شرکت گاز استان اصفهان درسال ۱۳۹۶

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، مشترکین نمونه را الگوی مصرف ایمن وبهینه گاز برشمرد و گفت: نعمت گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزشمند، در کشور ما بسیار مهم و استراتژیک است و محور توسعه اقتصادی و رفاه عمومی کشور محسوب می شود.

مهندس علوی، با بیان اینکه تقدیر از مشترکین نمونه گاز طبیعی، برای سومین بارمتوالی و بر اساس دستور العمل ارزیابی و انتخاب مشترکین نمونه انجام گرفته است گفت: رعایت نکات ایمنی،مصرف بهینه، پرداخت به موقع و غیر حضوری قبوض گاز ، شاخص های انتخاب این افراد بوده است.

وی، با بیان اینکه سال گذشته سالانه ۲۰میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان به مصرف می رسد گفت: مصرف گاز طبیعی در فصول سرد عمدتاً در بخش خانگی زیاد می شود، با صرفه جویی می توان حجم قابل ملاحظه ای از این انرژی را به بخش صنعت اختصاص داد تا علاوه بر تقویت چرخه تولید و اشتغال حجم تولید آلودگی نیز کاهش یابد.

وی گفت: ما به عنوان مسئول، دولت به عنوان حکومت و شما به عنوان مصرف کننده در مقابل این نعمت الهی که نقش تعیین کننده ای در اقتصاد و رفاه عمومی دارد مسئول هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با تاکید بر اینکه منظور از صرفه جویی؛ بهینه مصرف کردن است نه کم مصرف کردن، اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم روزانه  ۱۵ تا ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنیم، به گازرسانی مستمر نیروگاه ها و صنایع کمک بزرگی شده است.

علوی افزود:دمای رفاه ساختمان در زمستان ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتیگراد برای گرمایش و مصرف بهینه است و می توان با پوشیدن لباس مناسب در منزل، محل کار و کم کردن درجه بخاری یا شوفاژ، مصرف گاز، هزینهها و آلودگی هوا را کاهش داده و امکان بهرهمندی همه هموطنان خصوصاً در مناطق سردسیر را از این انرژی فراهم کنیم.

وی، با تاکید بر عایق‎کاری  موتور خانه ها گفت: عایق کاری تمامی لوله‎های رفت و برگشت سیستم گرمایش؛ شوفاژ، منبع دو جداره یا کویلی آب گرم موتورخانه و منبع انبساط روی بام یک روش کاربردی و موثر در مصرف بهینه گاز است، همچنین استاندارد  تنظیم ترموستات دیگ موتورخانه ها در تابستانها روی دمای ۵۰ تا ۵۵ درجه و در زمستانها روی دمای ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتیگراد می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، یاد آور شد؛ عایق کاری سقف، کف و دیوارها، استفاده از شیرهای ترموستاتیک رادیاتور و پنجره‎های شیشه دو جداره در هنگام ساخت و ساز نکاتی ساده و مهم در صرفه جویی است گفت: برای جلوگیری از مشکلات تقسیم هزینه گاز مصرفی واحدهای یک ساختمان، لازم است برای هر یک از واحدها یک انشعاب گاز مجزا و یک پکیج جداگانه در نظر بگیرید، خصوصاً اینکه راندمان احتراق در پکیج‎های گرمایشی معتبر بسیار بالاتر از راندمان احتراق مجموعه دیگ و مشعل سیستم حرارت مرکزی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در پایان مشترکین نمونه را به عنوان مروجین مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی خواند و گفت: شما عزیزان با تعهد، احساس مسئولیت و مدیریت مصرف گاز، رسالت خود را در مقابل این انرژی پاک انجام داده اید.

مهندس علوی، بیان داشت: رعایت نکات ایمنی بویژه در انتخاب و نصب استاندارد وسایل و تجهیزات گاز سوز بسیار ضروری است و باید با دقت نظر بالایی انجام گیرد تا در این زمینه شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

شایان ذکر است، مشترکین نمونه گاز طبیعی در استان اصفهان بر اساس شاخص هایی همچون؛ رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی، پرداخت به موقع گاز بهای مصرفی، پرداخت الکترونیکی گاز بهاء، رعایت نکات ایمنی و نگهداری صحیح کنتور و تجهیزات گازرسانی تعیین و مورد تقدیر قرار گرفتند و این مراسم هر ساله در شرکت اجرا می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا