شهر و جامعهعناوین اخبار

بودجه ویژه شهرداری برای فرهنگ و هنر اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اظهار کرد: اصفهان در نهادینه‌سازی فرهنگ امور خیریه و تشکیل خیریه‌های بسیار و حتی در زمینه آداب و رسوم همیشه پیشتاز بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصفهان شهر ادب، متانت، احسان، تواضع و هنر است، افزود: اصفهان سرچشمه جهان به لحاظ دارا بودن علم، ایمان و اندیشه بوده و مهد اندیشمندان صاحب سبک و مشاهیر در بسیاری از زمینه‌ها به حساب می‌آید.

شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان شهری مطرح و بزرگ است که تفاخر آن تنها به جاذبه‌های تاریخی و میراثی آن نیست بلکه این شهر به لحاظ دارا بودن میراث معنوی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه اصفهان به دلیل هویت تاریخی، مذهبی و گفتمان‌سازی اسلامی که در آن وجود دارد، دارای آرامش فراوانی است، بیان کرد: شهر اصفهان غنی از میراث‌هایی است که شامل جشن‌ها، آیین‌ها، فرهنگ نذر و وقف، آیین فتوت و جوانمردی، میهمان‌نوازی، ایثار، دعاهای خیر و دسته جمعی است.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: اصفهان در نهادینه‌سازی فرهنگ امور خیریه و تشکیل خیریه‌های بسیار و حتی در زمینه آداب و رسوم همیشه پیشتاز بوده است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از عوامل اجرایی جشنواره حسنات که سبب به رخ کشیدن آیین‌های منحصر به فرد کشور به جهانیان شدند، ادامه داد: افرادی همچون مرحوم زاون قوکاسیان این هنرها و هویت‌ها را برای همه جهانیان ماندگار می‌کنند.

شهردار اصفهان عنوان کرد: شهرداری اصفهان رویکرد و برنامه جدیدی برای حوزه فرهنگ اصفهان دارد و در این راستا در بودجه سال ۹۵ و برنامه ۱۴۰۰ برای فرهنگ و هنر این شهر اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: همراه مردم هنردوست اصفهان در سال آینده و در اجرای برنامه ۱۴۰۰، پویایی فرهنگ و هنر اصفهان را شاهد خواهیم بود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه خرسندیم خادم مردمی هستیم که در زمینه احسان و نیکوکاری شهره هستند، اضافه کرد: تفاخر اصفهان تنها به وجود آثار تاریخی در این شهر خلاصه نمی‌شود بلکه فهم و شعور سیاسی و اجتماعی شهروندان اصفهانی نیز در کشور زبانزد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا