پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

حفظ و نگهداری کنتورهای گاز وظیفه شرعی مردم است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، در خطبه های پیش از نماز عبادی – سیاسی جمعه اصفهان، بر ضرورت مصرف بهینه گازطبیعی تاکید شد و مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان  نکاتی پیرامون اهمیت گاز طبیعی و مصرف ایمن این انرژی خدادادی ارائه نمود.

مهندس سید مصطفی علوی، بعنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه ضمن تقدیر از امام جمعه شهرستان اصفهان و ابراز خرسندی از حضورش در جمع صمیمی نماز گزاران، پیرامون لزوم مدیریت برمصرف ایمن و بهینه گاز تاکید کرد .

وی، در ادامه در خصوص هدف از حضور در این جایگاه مقدس گفت:امروزه گاز طبیعی با تلاش شبانه روزی کارکنان این صنعت پس از انجام مراحل مختلف و فعالیت های بسیار زیادی از اعماق زمین استخراج و با صرف هزینه های زیاد و مراقبت های شبانه روزی به صورت یک محصول پاک و آماده به درب منازل شما انتقال داده و مورد استفاده مردم شریف قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: درآیات و روایات، سفارشات بسیاری در زمینه ی توجه به مقوله صرفه جوئی شده است که در این راستا هموطنان عزیز بویژه مردم شریف استان اصفهان با الهام از فرامین و رهنمود های ارزشمند بزرگان با بهره گیری از این احادیث گهربار قطعاً در مصرف گاز نهایت صرفه جوئی را اعمال خواهند نمود.

علوی، در بخش دیگری از سخنان خود لزوم رعایت نکات ایمنی را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد :در حال حاضر که در فصل سرد سال قرار داریم برای آرامش خانواده نیاز است کلیه نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهیم تا انشاء ا… مشکل و حادثه ناگواری پیش نیاید .

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد سبد انرژی مصرفی استان را گاز طبیعی به خود اختصاص داده است افزود: در حال حاضر بالغ بر ۹۹٫۶درصد از خانوارهای شهری و ۹۵ درصد از خانوارهای روستایی سطح استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

مهندس علوی، همچنین با اشاره به بهره‌مند ی ۴۸ شهرک صنعتی و ۸ هزار و۶۰۰ واحد صنعتی، ۱۵۶ جایگاه CNG و ۵نیروگاه، در سطح استان افزود: در صورت صرف جویی در مصرف گاز بویژه در بخش های خانگی و تجاری می توان سهم بیشتری از گاز طبیعی را به صنعت اختصاص داد تا هم  چرخه تولید و اشتغال تقویت شود و هم میزان آلودگی هوا ناشی از سوخت های فسیلی در صنایع کاهش یابد.

وی، در ادامه به خطرات گاز CO(منواکسیدکربن) اشاره کرد و تأکید کرد: این گاز سمی، بی بو، بی رنگ، بی مزه، بدون تحریک روی پوست بدن و مرگ آور است که ناشی از احتراق ناقص گاز طبیعی بوده و دویست برابر سریعتراز اکسیژن، جذب گلبول های قرمز خون شده و اثرات اولیه آن خواب آلودگی، ضعف، گرفتگی عضلات، سردرد، تهوع، درد قفسه سینه و در نهایت منجر به مرگ می شود.

مهندس علوی، با اشاره به اینکه کاهش هر یک درجه دمای اتاق موجب کاهش ۶ درصد مصرف گاز می گردد، از مردم شریف شهرستان اصفهان درخواست نمود که با مصرف بهینه ( صرفه جویی) و ایمن گاز، مانع از افت فشار یا قطع جریان گاز در روزهای سرد سال به ویژه در مناطق سردسیر کشور شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، به موضوع دستکاری بسیار محدود کنتورهای گاز خانگی و صنعتی اشاره کرد و گفت: این موضوع علاوه بر وارد کردن خسارات مالی و بعضاً جانی به مردم، از مبادی قانونی قابل پیگیری است و در صورت وجود، علاوه بر برگشت خسارات وارده توسط مشترک، هزینه واقعی گاز بهاء نیز محاسبه و از مشترک دریافت می گردد.

گفتنی است، در پایان نماز نیز بروشورهای تبلیغاتی حاوی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی توسط روابط عمومی شرکت بین نمازگزاران ارجمند توزیع گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا