تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

مکانیزه شدن بایگانی گامی به سوی بهره وری بیشتر است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در دوره آموزشی بایگانی اسناد و بارگذاری اوراق در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان برگزار شد با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: باید به موضوع اسکن اسناد مربوط به پرونده های موقوفات و بقاع متبرکه به صورت ویژه اهتمام شود و این امر باید با دقت فراوان و با کیفیت و سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: هدف سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای این فعالیت مکانیزه کردن سیستم بایگانی با رویکرد تحقق دولت الکترونیک، حذف کاغذ از فرایند اداری، صرفه جویی در زمان، پاسخگویی مناسبتر و بهتر به ارباب رجوع و همچنین ارگان های ذی ربط است که این موضوع با تجمیع، یکپارچه سازی اطلاعات و برخورداری از یک بایگانی پویا و به روز امکان پذیر می شود و سازمان اوقاف نیز در این راستا برنامه ریزی های لازم را کرده است و در حال حاضر نیز اجرای پروژه مکانیزه کردن سیستم بایگانی در دستور کار سازمان و استان ها قرار گرفته است و دوره آموزشی بایگانی اسناد و بارگذاری اوراق در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه نیز با همین هدف و آشنایی افرادی که در این پروژه همکاری دارند برگزار شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در همین راستا و با هدف حفاظت از اسناد و پرونده های موقوفات و بقاع متبرکه و اسکن و نگهداری این اوراق ارزشمند سازمان اوقاف و امور خیریه این امر را به صورت برون سپاری و با استفاده از نیروهای مجرب و انقلابی آغاز کرده است که استان اصفهان نیز در این مدت کوتاه توانسته است که همواره جزء استان های پیشرو در این رابطه باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: موقوفات متعلق به اهل بیت(ع) است و صاحب اصلی موقوفات نیز حضرت مهدی(عج) است و همه کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه نیز خدمتگذار موقوفات و واقفان نیک اندیش و بقاع متبرکه هستند و در این راستا نیز اجر و پاداش خود را از حضرت صاحب الزمان(عج) دریافت می کنند.

**بازسازی حرم مطهر ۱۴ بقعه فاقد درآمد استان اصفهان

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با مساعدت مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ۱۴ بقعه متبرکه فاقد درآمد استان اصفهان در قالب پروژه های عمرانی در دست بازسازی قرار دارند.

 امیر حسین اسماعیلی پور اظهار داشت: در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و همچنین باتوجه به تاکیدات نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای توسعه و گسترش بقاع متبرکه فاقد درآمد در سال ۹۶ تعداد ۱۴ بقعه متبرکه با مساعدت مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از محل اعتبارات مدیریتی و همچنین جذب کمک های مردمی در قالب پروژه های عمرانی در دست بازسازی هستند.

وی افزود: از تعداد ۱۴ بقعه متبرکه تا پایان سال جاری عملیات سفت کاری ۱۱ بقعه متبرکه به اتمام می رسد و ادامه عملیات بازسازی این بقاع متبرکه در سال آینده نیز پیگیری می شود.

معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: این عملیات عمرانی شامل ساخت و احداث ساختمان اصلی بقعه است که این تربت خانه ها در زمینی به مساحت ۱۰۰ الی ۱۵۰ متر مربع ساخته می شوند و پروژه های عمرانی این امامزادگان از اول سال جاری زیر نظر کارشناسان واحد فنی معاونت بهره وری و اقتصادی ادارات اوقاف استان آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

امیر حسین اسماعیلی پور در ادامه گفت: این بقاع متبرکه شامل؛ امامزاده یحیی(ع) اصفهان واقع در محله جلوان، امامزاده صالح(ع) اصفهان واقع در محله حصه، بقعه سلطان بابا(ره) بقعه موسی(ره) منشیان واقع در مرکز دهستان اصفهان، امامزاده کرار(ع) واقع در گلپایگان، امامزاده صالح(ع) واقع در جلگه و جرقویه، امامزاده شهباز(ع) واقع در اژیه، بقعه بابا شیخعلی(ره) واقع در بن رود، امامزاده شاه نبی(ع) سریان، امامزاده ابوالحسن(ع) دیدران، امامزاده کمال الدین(ع) واقع در پیربکران فلاورجان، امامزاده چهل دختران موسی بن جعفر(ع) کاشان، امامزاده علی بن محمد(ع) نطنز، امامزاده سراء الدین(ع) تیران کروان و امامزاده اسماعیل(ع) واقع در فراموشجان فریدن هستند که عمدتا در مناطق محروم قرار دارند و فاقد درآمد و ساختمان بقعه هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: به صورت میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی این بقاع متبرکه ۳۵ درصد است که در حدود ۱۰۰ میلیون ریال الی ۱۵۰ میلیون ریال برای مرحله سفت کاری این اماکن متبرکه از محل کمک های مدیریتی اداره کل و همچنین جذب کمک های مردمی تاکنون هزینه شده است.

**پروژه عمرانی احمد و ابراهیم(ع) بوئین و میاندشت تابستان سال آینده به اتمام می رسد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت گفت: پروژه نماکاری داخل گنبد و سقف امامزادگان احمد و ابراهیم(ع) بوئین و میاندشت با هزینه ای بالغ بر۱ میلیارد ریال از محل کمک های مردمی در دست اجرا قرار دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در راستای توسعه حرم مطهر امامزادگان و زیبا سازی صحن و حرم مطهر امامزادگان جلیل القدر پروژه نماکاری داخل گنبد و سقف امامزادگان احمد و ابراهیم(ع) بوئین و میاندشت تابستان امسال آغاز شده و پیش بینی می شود که تابستان سال آینده به اتمام برسد.

وی در ادامه افزود: این پروژه در مساحتی به متراژه ۵۰۰ متر مربع در دست اجرا قرار دارد که شامل آئینه کاری، نقاشی، مقرنس کاری، گچبری و… است که تلفیقی از هنر ایرانی و اسلامی می باشد و اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته شده بالغ بر ۱ میلیارد ریال است و از محل کمک های مردمی تامین می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت گفت: آستان امامزادگان احمد و ابراهیم (علیهما السلام)، ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان فریدن و ۱۵۰ کیلومتری استان اصفهان و در شهرستان بویین میاندشت واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا