شهر و جامعهعناوین اخبار

تقدیم بودجه پیشنهادی شش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی سال ۹۷ شهرداری یزد به شورای اسلامی شهر

به گزارش سرمایه گستران ، مهدی جمالی نژاد بودجه پیشنهادی شش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی سال ۹۷ شهرداری یزد و سازمانهای وابسته را که ۳۵ درصد آن به هزینه های جاری و ۶۵ درصد آن به هزینه های عمرانی اختصاص داده شده است در شامگاه شنبه هفتم بهمن ماه تقدیم شورای اسلامی شهر کرد.

 بودجه پیشنهادی شامل ۲۳۰۰ میلیارد ریال سهم جاری و ۴۳۰۰ میلیارد ریال سهم عمرانی می باشد.

شایان ذکر اینکه از ۴۳۰۰ میلیارد ریال سهم عمرانی، سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال آن به پروژه های عمرانی و ۵۱۰ میلیارد ریال آن به سایر دیون اختصاص داده شده است.

همچنین از کل بودجه سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریالی پروژه های عمرانی، سه هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال آن به پروژه های معمول و ۴۱۰ میلیارد ریال آن به پروژه های کلان، تحت عنوان ” یزد پلاس ” اختصاص یافته است.

شهردار یزد در جلسه تقدیم بودجه که چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد بود، گفت: برای اولین بار و در یک اقدام کم نظیر فراخوان مشارکت از شهروندان در راستای تدوین بودجه سال ۹۷ و توسعه آتی شهر به انجام رسید که به نوعی اطلس نیازسنجی از همشهریان بود.

مهدی جمالی نژاد تصریح کرد: داشتن ایده و آرزو برای شهر یزد، مشارکت ذی نفعان (از جمله شهروندان، اعضای شورای شهر، معاونت ها، مناطق و مدیریت های شهرداری)، تمرکز بر اتمام پروژه های نیمه تمام، تعریف پروژه های جدید با رویکرد ارزش آفرینی حداکثری، تعریف پروژه های کلان با رویکرد گردشگری و ارتقاء کیفیت فضای شهری، حرکت به سمت تقدم و تصویب پروژه ها و تخصیص منابع پروژه های دارای طرح مصوب، تدوین بودجه پیشنهادی به صورت تجمیع شامل شهرداری مرکز، مناطق و سازمان ها، محوریت مناطق شهرداری در خدمت به شهروندان با رویکرد محله محوری و راه اندازی واحد خزانه داری در راستای انضباط مالی و ارتقای شفافیت از ویژگی های بودجه پیشنهادی می باشد.

وی نظم دادن به پروژه های درشت دانه و ریز دانه، ارتقای رویکرد کیفی شهر با هدف بازگرداندن هویت اصیل شهر در قالب بازآفرینی بافت های فرسوده، کاهش آلاینده ها و افزایش کیفیت زیست محیطی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و تقویت الگوی پیاده محوری در هسته تاریخی شهر، ارتقای فضای سبز شهر با رویکرد حجمی، توسعه زیرساختهای گردشگری با مشارکت بخش خصوصی، افزایش برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با رویکرد افزایش سرزندگی اجتماعی در مردم، ساماندهی فضاهای باز شهری در راستای تعاملات اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات با رویکرد توانمند سازی محلات کمتر برخوردار را از عمده اولویت های بودجه پیشنهادی سال ۹۷ شهرداری یزد به شورا برشمرد.

جمالی نژاد تأکید کرد؛ این موارد محقق نمی شود مگر اینکه آن همدلی که همیشه در شورا بوده و دلگرمی که همشهریان داشته اند، ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقد شهروندان هم شیرین و هم لذت بخش است، اظهار امیدواری کرد از این نقدها در جهت باور شدن بودجه پیشنهادی استفاده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا