پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

 هنر پلیس درمقابل بد پوشش ها اصلاح رفتار آنها است/ تقویت پلیس درونی مردم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی  پلیس اصفهان، آیت الله” سید ابوالحسن مهدوی” در جمع کارکنان شرکت کنندگان دوره بصیرت فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ما باید در زمینه تربیت افراد به دنباله تغییر شاکله آنها باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ همان شاکله است افزود: اگر کسی عقیده پیدا کرد که بستن کمربند ایمنی و یا به سر گذاشتن کلاه ایمنی چقدر به نفع او است دیگر خود به خود این کار را انجام می دهد و نیازی به جریمه و اخطار ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص مقابله با بد پوششی نیز گفت: بهترین مقابله این است که استدلال لازم برای حجاب و پوشش مناسب را برای بانوان تبیین کنیم و هنر نیروی انتظامی هم این است که با استدلال، دلیل و منطق شاکله افراد بد پوشش را عوض کند چرا که اگر این افراد فکرشان اصلاح شود رفتارشان را نیز اصلاح خواهند کرد.

امام جمعه موقت اصفهان، تصریح کرد: ما یک کشور اسلامی هستیم و به دنبال با حجاب کردن زنان با استفاده از ابزار زور و خشونت نیستیم و به همین جهت نیز روش ارشادی و تذکرلسانی را پیش گرفته ایم.

وی با بیان اینکه مطالب خوبی در قالب یک جزوه پیرامون دلایل استفاده از حجاب برتر تهیه شده گفت:  اهدای این  جزوات به مسافران نوروزی توسط نیروی انتظامی تاثیر بسیاری در اصلاح رفتاری افراد بدپوشش خواهد داشت.

آیت الله مهدوی در خصوص مراحل ایمان اظهار داشت: مرحله اول ایمان استدلال است، مرحله دوم این است که انسان خدا را با چشم دل ببیند و مرحله سوم حس کردن صفات خدا با تمام وجود است.

وی بیان داشت: اگر زن و شوهری ایمانشان به مرحله دوم و سوم برسد دیگر هیچ وقت با هم نزاعی ندارند چون هر روز خدا را در زندگی خود می بینند.

وی افزود: این نزاع هایی که بین برخی افراد در جامعه رخ می دهد به خاطر این است که آنها خدا را باور نکردند چون کسی که با چشم دل خدا را ببیند گناه نمی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید پلیس درونی مردم را تقویت کنیم اظهار داشت: اگر ایمان قوی شد مردم در وظایف خود درست عمل می کنند و دیگر نیازی به دوربین و جریمه نیست .

آیت الله مهدوی اضافه کرد: از آنجا که بسیاری از مردم به مرحله دوم و سوم ایمان نرسیده اند به همین جهت به پلیس بیرونی نیز نیازمندیم و بایستی با نظارت های پلیسی جامعه را  مراقبت کنیم تا به انحراف کشیده نشود.

سرهنگ” مختار درخشان” معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دوره های بصیرت مدیران لایه دوم این فرماندهی اظهار داشت: از هفت سال قبل تا کنون دوره های بصیرت غیرتمرکزی برای مدیران لایه دوم فرماندهی انتظامی استان برگزار شده که این فرماندهی در بین استان ها توانسته طی چندین سال رتبه برتر را در برپایی با کیفیت این دوره ها را کسب کند.

این مقام مسئول عنوان داشت: شرکت کنندگان در این دوره ها که در یک بازه زمانی ۴ تا ۵ روزه انجام می شود علاوه بر فراگیری دروس بصیرت افزایی، دینی و اخلاقی از محضر علمای بنام استان بهره گرفته، در محفل انس با قرآن و امام زادگان شهر حضور یافته و با حضور در گلستان شهدا با آرمان های بلند نظام و انقلاب میثاقی دوباره می بندند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا