پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

همزمان با دهه فجر بقاع متبرکه سراسراستان آذین بندی می شوند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در آستانه فرارسیدن دهه مبارک و آغاز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

وی ادامه داد: در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند به شمارمی رود و همچنین دهه فجر انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در آن درخشیدن گرفت و عامل بیداری امت ها برای استقرار حکومت برگرفته از اسلام(قرآن و اهل بیت(ع)) شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به اجرای ویژه برنامه های دهه مبارک فجر در جوار بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و همچنین تشکیل کمیته ای به همین منظور در اداره کل اوقاف استان مقرر شده تا جهت  گرامیداشت دهه مبارکه فجر  در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه های گوناگون و مختلفی اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ادامه داد: برپایی مراسم باشکوه جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دهه مبارکه فجر با اجرای قرائت قرآن و شعرخوانی شاعران انقلابی، سخنرانی، مداحی، اجرای گروه سرود و تواشیح، برپایی مراسم شب شعر انقلاب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه و عرضه محصولات فرهنگی با رویکرد برجسته سازی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی با موضوعات متنوع (مانند: نقش جوانان و نوجوانان در انقلاب اسلامی، موضوعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی در انقلاب اسلامی) در قالب نمایشگاه عکس، سلسله مباحث نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، اجرای مراسم و آئین غبارروبی و عطرافشانی معنوی در بقاع متبرکه و غبارروبی و اهدای گل به قبور مطهر شهدا با حضور علماء، مسئولین و خانواده‌های شهدا، برپایی محافل انس و ختم قرآن با حضور قاریان جهت اهدای ثواب ختم قرآن به روح ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و توزیع کتابچه، بروشور، کلیپ و محصولات فرهنگی در بین زائران از جمله مراسم هایی هستند که در طول ایام دهه فجر در جوار بقاع متبرکه استان اجرا می شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: برگزاری جنگ های شادی بویژه برای کودکان و نوجوانان، خاطره گویی و روایتگری مقایسه ای قبل و بعد از انقلاب، پس از اقامه نماز ظهر و عصر یا مغرب و عشاء در جوار بقاع متبرکه، برپایی خیمه های معرفت ویژه دهه فجر با همکاری و مشارکت مبلغان بومی و اعزامی از شهر مقدس قم در جوار بقاع متبرکه، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوعات انقلاب اسلامی و عوامل موثر پیروزی انقلاب از جمله برنامه هایی هستند که در ایام الله دهه فجر در جوار بقاع متبرکه فجر برگزار می شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان اضافه کرد: همچنین در طول ایام الله دهه فجر ایستگاه های سلامت و تندرستی همراه با ویزیت رایگان با همکاری ارگان های ذی ربط در جوار بقاع متبرکه برپا می شود و خدمات درمانی به زائران ارائه می شود.

**امامزاده ولی بن موسی الکاظم(ع) کاشان میزبان قاریان مطرح ایران

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر کشور در جوار حرم مطهر امامزاده ولی بن موسی الکاظم(ع) راوند کاشان برپا می شود.

مهدی حافظیان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی های به عمل آمده به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر کشور در جوار حرم مطهر امامزاده ولی بن موسی الکاظم(ع) راوند کاشان برپا می شود.

وی در ادامه افزود: این محفل نورانی و معنوی روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ با حضور سید مصطفی حسینی و مصطفی اصفهانیان قاریان برتر سال ۹۶ همراه با اجرای گروه تواشیح و همخوانی نور الزهرا(س) راوند کاشان در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

**برگزاری سلسله مباحث خانواده در امامزاده سید نجم الدین(ع) خمینی شهر

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: ویژه برنامه سلسله مباحث خانواده در جوار حرم مطهر امامزاده سید نجم الدین(ع) خمینی شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در راستای ترویج زندگی به سبک اسلامی ویژه برنامه سلسله مباحث خانواده  با محوریت  پرورش فرزندان در جوار حرم مطهر امامزاده سید نجم الدین(ع) خمینی شهر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه باحضور پرشور مردم و خانواده ها و همراه با سخنرانی استاد دانشگاه دکتر موسوی در جوار آستان مقدس امامزادهسید نجم الدین(ع) خمینی شهر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: آستان امامزاده سیدنجم الدین (علیه السلام) در شهرستان خمینی شهر، بخش مرکزی و در خیابان شهید فهمیده خمینی شهر واقع شده است.

**پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی پروژ ه خانه سالمندان لنجان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: در صورت همکاری ادارات خانه سالمندان ورنامخواست که بروی موقوفه حاج رجبعلی  ملکی در حال ساخت است در ۲۲ بهمن ماه افتتاح می شود.

حسین صفری اظهار داشت: با پیگری های به عمل آمده پس از دو سال پروژه خانه سالمندان ورنامخواست که بروی موقوفه حاج رجبعلی ملکی در حال ساخت است به زودی و طی مراسمی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: این پروژه در مساحتی حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع با زیر بنایی به مساحت حدودی۲۵۰۰ متر مربع  و هزینه ایی بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون تومان ساخته شده است که این مجموعه تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان افزود: مرحله سفت کاری و نازک کاری داخلی آن توسط واقف خیر اندیش حاج رجبعلی ملکی و از منابع شخصی وی تامین شده است و طبق برآورد انجام شده مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان دیگر نیز جهت انجام عملیات محوطه سازی، دیوار کشی و تجهیز ات داخلی  مورد نیاز است که این مبلغ نیز توسط واقف نیک اندیش تامین اعتبار می شود.

حسین صفری گفت: این مجموعه شامل؛ ۱۴ واحد سوئیت (۷سوئیت مردانه و۷سوئیت زنانه) که هر سوئیت شامل آبدارخانه، سرویس بهداشتی وحمام مجزا با قابلیت و گنجایش اسکان ۸ نفر در هر سوئیت، دارا بودن ۵ اطاق ایزوله و همچنین دارا بودن قسمت اداری با ۵ دفتر، نمازخانه، موتورخانه، رختشویخانه وآشپزخانه مرکزی است.

و.ی در ادامه خاطر نشان شد: در صورتی که ادارات آب و فاضلاب، گاز و همچنین ادارات راه وشهرسازی و شهرداری ورنامخواست با اداره اوقاف و امور خیریه جهت ارائه خدمات به این مجموعه همکاری نمایند در ۲۲ بهمن ماه سال جاری طی مراسمی شاهد افتتاح و بهره برداری از آن خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا