شهر و جامعهعناوین اخبار

نمایش زندگی کافکا نویسنده ادبیات داستانی در “دام”

به گزارش سرمایه گستران ،این نمایش براساس نمایشنامه “دام” به نویسندگی  تادئوش روژه ویچ و با ترجمه محمدرضا خاکی در مورد زندگی فرانتس کافکا یکی از تاثیر گذارترین نویسندگان ادبیات داستانی جهان است.

بیم و هراس کافکا  از پدر و تاثیر این رابطه در خلق آثار داستانی اش که به راستی از مهمترین آثار قرن گذشته هستند؛ همچنین نامزدهای فرانتس کافکا و هراسش از ازدواج که به شیوه مدرن اجرا می شوند از بخش های به تصویر کشیده این نمایش است.

معین الدین عشاقی، قادر طباطبایی زواره، میلاد فروتنیان، ستاره تبریززاد، افسانه فتاحی، نورا موسوی نور، ملیکا مهربان، امیرمسعود میر مجربیان، محمد محمدی، حدیث اعراب، مریم روستایی، هاجرکفیل، مسیح فقیهی نیا و اسماعیل موحدی همراه با بازی بازیگر خردسال آرسام ملاح زاده از جمله بازیگران این نمایش هستند.

آهنگساز نمایش “دام” حسین احمدجو و جلوه های بصری علی یاراحمدی و هادی فولادوند هستند.علاقه مندان برای تهیه بلیط و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۵۶۶۰۸۸۲ تماس حاصل کنند.

** برگزاری لیگ بازی های فکری حرکتی ” کندوی بازی” در مدارس اصفهان

کندوی بازی توسط دفتر تخصصی بازی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از اول آذرماه در مدارس مقاطع اول و دوم متوسطه در حال برگزاری است.

عنوان “کندوی بازی” با الهام از زنبورعسل و فعالیت فراوان او برای تولید عسل از شیره تلخ گیاهان گرفته شده است و با توجه به اینکه عسل تغذیه سالم و مناسب برای تمام گروه‌های سنی به شمار می‌رود، با تشبیه بازی به عسل آن را نوعی سرگرمی شیرین برای تمام گروه‌های سنی معرفی می‌کنیم زیرا شیرینی بازی موجب شیرین شدن جسم و روح انسان می‌شود.

با توجه به اینکه بازی الگوی خوبی برای ایجاد نشاط و تفریح در جامعه است، می تواند تأثیر بسیار مثبتی در جامعه داشته باشد که از انواع آن‌ها می‌توان به کنترل خشم، افزایش دقت، تقسیم مسئولیت‌ها و … اشاره کرد.

لیگ بازی های فکری حرکتی “کندوی بازی” از سوی دفتر تخصصی بازی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با حضور در مدارس ویژه دانش آموزان اول و دوم متوسطه اصفهان با منویی متفاوت در حال برگزاری است.

بازی‌های فکری شامل ۳۰۰ نمونه بازی جدید خارجی و داخلی مانند اتللو، جنگل، هام هام، سنگ‌چین، نبرد سنگ و تخته، معماهای چوب کبریتی و… است که عامل مهمی در درگیر ساختن فکر و هوش افراد بدون اشغال فضای زیادی در آپارتمان می‌شود.

بازی‌های حرکتی نیز  به دو بخش آپارتمانی و میدانی دسته‌بندی شده که با کمترین هزینه و با ساده‌ترین وسایل بدون نیاز به زمین ورزش و توپ طراحی شده است.

این برنامه از یکم آذرماه آغاز شده و تا ۲۶ بهمن ماه از ساعت ۸ تا ۱۳ برگزار خواهد شد که مرحله اول آن در مداس و مرحله دوم آن در خانه خلاقیت و رستوران بازی برگزار می شود. مدارس علاقه مند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه می توانند با شماره ۳۲۶۸۳۴۸۴ تماس حاصل کنند.

** آموزش مهارت نه گفتن و مدیریت خشم در بازی “مهارت های اجتماعی”

مسائلی چون تمرکز بر مهارت افراد، مهارت نه گفتن و مدیریت خشم و… موضوعاتی است که بازی “مهارت های اجتماعی” به آن می پردازد.

ویژه برنامه «نون و پنیر و بازی۳» با هدف ارائه الگوهای تفریحی سالم و معرفی بازی‌های جدید فکری- جنبشی چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه در خانه خلاقیت و بازی‌های فکری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

«نون و پنیر و بازی» در نهمین هفته برگزاری با معرفی بازی «مهارت‌های اجتماعی» میزبان خانواده‌ها بود. این برنامه با هدف ارائه الگوهای تفریحی سالم و شناساندن بازی‌های جدید فکری- جنبشی برای شهروندان اصفهانی برنامه ریزی شده و سعی دارد لحظات مهیج و بانشاطی را برای کودکان و خانواده‌ها فراهم کند.

مرجان عالی‌دوست، طراح، تولید کننده و برگزار کننده بازی «مهارت های اجتماعی» گفت: این بازی مهارت‌ها و راهکارهای اجتماعی را به افراد جامعه آموزش می دهد. راهکارهایی که همه افراد جامعه باید آموزش ببینند و از عمل کردن به آن نهراسند. هدف اصلی من هم در طراحی این بازی آموزش همین مهارت‌ها بوده، مهارت‌هایی که حتی افراد بزرگسال هم بیشتر اوقات به خوبی از پس آن برنمی‌آیند.

عالی‌دوست اهداف اصلی بازی مهارت‌های اجتماعی را لزوم طراحی این بازی توسط خود دانست و عنوان کرد: مسائلی چون تمرکز بر مهارت افراد، مهارت نه گفتن و مدیریت خشم و… موضوعاتی است که این بازی به آن می پردازد. در این برنامه ۲ بازی از من حضور دارد که به غیر از مهارت‌های اجتماعی بازی «مهره چین» هم در هفته دوم بهمن‌ماه در خانه خلاقیت و بازی‌های فکری معرفی خواهد شد.

این طراح بازی‌های فکری و آموزشی تصریح کرد: بازی‌ها را بر اساس کمبودها و لازمه‌های آموزشی در جامعه طراحی می‌کنم. گاهی اوقات از بازی‌های خارجی نیز برداشت می‌کنم زیرا باید تجارب دیگر را نیز مدنظر قرار داد.  وی خاطرنشان کرد: یک طراح بازی باید خلاقیت داشته باشد و از هر کمبودی برای آموزش به نفع کودکان و جامعه خود برداشت کند. این نیست که هر بازی باید آموزش به همراه داشته باشد چون گاهی باید به کودک اجازه شادی و برون‌ریزی هیجان داد. پس توجه کنید که هر بازی بر مبنای عملکرد خود طراحی، تولید و وارد جامعه می‌شود. البته بازی مهارت‌های اجتماعی سفارش و دغدغه ارگان قضایی بود. در جمع ۱۶ بازی جشنواره «نون و پنیر و بازی»، هر هفته از یک بازی جدید رونمایی می‌شود. در این ویژه برنامه کودکان به همراه خانواده‌هایشان به انجام آن بازی می‌پردازند. این بازی‌ها هر هفته متفاوت هستند و از نام و نشان این بازی‌ها می‌توان به بازی‌هایی چون «لیوان‌چینی»، «مهارت‌های اجتماعی»، «خونه کوچولو»، «کتان» و چندین بازی جدید دیگر نام برد.

برای هر هفته و هر بازی جدید که انجام می‌شود، کلیپی ساخته خواهد شد و در آن کلیپ بازی آن هفته از جشنواره «نون و پنیر و بازی» معرفی می‌شود و تأثیرات آن بازی مطرح می‌شود.  لازم به ذکر است در این برنامه شخص ایده پرداز بازی‌ها، گروه فنی و کارشناسان داوری نیز در کنار کودکان و خانواده‌ها حضور دارند. حضور عموم شهروندان در این جشنواره آزاد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا