تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان۱۴۰۰ شهری بدون دفن پسماند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند با حضور شهردار اصفهان، اعضاء شورای شهر، هیات مدیره و اعضای شورای این سازمان برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از عملکرد سازمان در سال های گذشته و برنامه های این سازمان برای سال های آتی ارائه شد.

شهردار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه حوزه مدیریت پسماند علوم وسیعی مانند مهندسی؛شیمی؛ مکانیک؛ مسائل زیست محیطی و حتی حقوق شهروندی را شامل می شود؛ اظهار کرد:  مصادیق حقوق شهروندی در این حوزه شامل نظافت؛ پاکی؛ آلودگی محیط زیست محیطی؛ نفوذ مواد سمی داخل زمین است که تمام این موارد مرتبط به مسائل زندگی مردم است و اهمیت وظایف این سازمان را می رساند.

وی با بیان اینکه وظایف سازمان مدیریت پسماند با سازمان خدمات موتوری شهرداری ارتباط مستقیم دارد؛ تصریح کرد: وظایف این سازمان در جاهایی در طول وظایف سازمان خدمات موتوری است، بنابراین نیاز است هر دو سازمان یک کار مشترک را انجام ندهند چرا که هم هزینه بر بوده و هم مسئولیت پذیری را کاهش می دهد.

قدرت الله نوروزی با اشاره به اینکه قرار است دو سازمان خدمات موتوری و مدیریت پسماند در هم ادغام شوند ادامه داد: بنابراین باید امادگی لازم برای این موضوع وجود داشته باشد تا به گونه ای مدیریت شود که به جای تضعیف این دو سازمان با هم افزایی بوجود آید.

وی با اشاره به موضوعاتی مانند هاضم های بی هوازی؛ زباله سوزها؛RDF ها؛ اضافه کرد: این موارد اقداماتی است که در راستای وظایف شهرداری امری ضروری است و به هیچ عنوان نمی توان نسبت به این موارد کوتاهی کرد اما انجام این کارها هزینه های سنگینی به همراه دارد که نیاز است بخش خصوصی وارد این حوزه ها شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا