پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

جاساز ۱۰۹ کیلوگرم مواد افیونی زیر بار میوه/برادری که حساب خواهرش را خالی کرد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازپیگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حرفه ای مواد افیونی در حال انتقال محموله ای از جنوب کشور به مقصد استان اصفهان است بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان قرار گرفت .

وی افزود: خودروی کامیون این سوداگر مرگ در یکی از ورودی های شهر اصفهان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متوقف شد.

سرهنگ کریمی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو که حامل بار قانونی میوه و تره بار بود ۱۰۹ کیلوگرم تریاک که زیر بار جاساز شده بود، کشف شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این زمینه خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد افیونی و سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی می کند  و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**تماس تلفنی بیش از ۹۰ هزار شهروند کاشانی با مرکز ۱۱۰ پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از برقراری تماس تلفنی ۹۰ هزار و ۲۲۴ شهروند کاشانی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان خبر داد.

سرهنگ ” علی پورکاوه ”  اظهار داشت : در ۱۰ ماهه سال جاری ۹۰ هزار و ۲۲۴ شهروند کاشانی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان تماس تلفنی برقرار کردند که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۶۵ تماس عملیاتی، تعداد ۳۸ هزار و ۹۰۸ مورد تماس مشاوره ای و ۳۱۵۳ هزار و ۱۵۳ تماس امداد و نجات بوده است .

وی در ادامه خاطرنشان کرد : از مجموع کل تماس های گرفته شده مردمی ۲ درصد تماسهای تلفنی با ۱۱۰ غیر قابل رسیدگی و پیگیری بوده است که این امر پلیس را دچار مشکل کرده و از حضور به موقع در صحنه های ضروری که مردم به پلیس احتیاج دارند باز داشته است.

سرهنگ پورکاه اظهار داشت : به لحاظ اجرای طرح های مختلف در سطح شهرستان به ویژه اجرای طرح های امنیت اجتماعی و اخلاقی ، طرح برخورد با سوداگران مرگ در مناطق حاشیه ای شهر کاشان رضایتمندی بالای مردمی را در پی داشته است .

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ضمن قدردانی از تعامل خوب شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرم، از آنان خواست هر گونه انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق تلفن ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی پلیس با خادمان خود در نیروی انتظامی، در میان بگذارند .

**برادری که حساب خواهرش را خالی کرد

 برادری که با بدست آوردن رمزهای بانکی حساب خواهرش مبلغ ۵ میلیون ریال از حساب او برداشت کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ، در تشریح این خبر اعلام کرد : در پی شکایت شهروندی مبنی بر برداشت ۵ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی اش، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام کارشناسان پلیس فتای شهرستان با انجام اقدامات تخصصی و خاص موفق شدند، متهم را که برادر ۱۴ ساله شاکی پرونده بود، شناسایی و با هماهنگی قضائی او را به پلیس فتا احضار کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده در آغاز منکر هرگونه برداشت غیرمجاز بود که سرانجام با مشاهده ادله و مستندات موجود، به بزه انتسابی اقرار و اذعان داشت به جهت وابستگی شدیدی که به بازیهای اینترنتی پیداکرده بودم از غفلت خواهرم سوء استفاده کرده و به صورت مجازی اقدام به خرید بازیهای اینترنتی کردم.

سرهنگ جعفری نژاد افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

این مقام انتظامی در پایان از تمامی شهروندان خواست تا همواره از انتشار رمز کارت بانکی خود در حضور دیگران ، درج و یا قرار دادن آن بر روی کارت بانکی خودداری کرده و در اسرع وقت نسبت به فعال سازی سیستم پیامکی حسابشان اقدام کنند.

**توقیف ۴۰۰ میلیون ریال مواد خوراکی قاچاق در شهرضا

 مامورن انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا در بازرسی از کامیون بنز یک محموله نشاسته و مواد اولیه تهیه آب نبات خارجی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: این خودرو حامل ۵۰۰ کیلو نشاسته و ۱۰۰ پاکت مواد اولیه تهیه آب نبات خارجی بود که راننده خودرو مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ باباکلانی اظهار داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و راننده خودرو برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال اعلام شده است خاطر نشان کرد: قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**توقف در جاده ها

 برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی در جاده ها اگر وسیله نقلیه قصد توقف داشت باید با رعایت احتیاط در پارکینگ هایی که برای این کار منظور شده متوقف گردد.

در غیر این صورت اگر بر اثر شرایط اضطراری مجبور به توقف می گردد بایستی از مسیر عبور خارج و در شانه خاکی توقف کرده و با گذاشتن علامت در فاصله ۷۰ متری جلو و عقب وسیله نقلیه و در پیچها به فاصله دوبرابر آن اقدام به توقف نماید.

به این ترتیب پلیس هم باید این موضوع را رعایت کند که برای کنترل رانندگان عبوری بهترین مکان ها همان پارکینگ هایی است که در کنار جاده ها ساخته شده است.

ماموران پلیس راه به هنگام انجام اعمال کنترلی ترافیک به روش زیر اقدام کند:

۱- انتخاب محل وسیع (پارکینگ) بطوری که احتمال هیچگونه خطری هنگام ورود و خروج از پارکینگ برای وسیله نقلیه پلیس راه و وسایل نقلیه عمومی و وسایل نقلیه متوقف شده در پارکینگ (که تعداد آنها در چنین حالاتی نبایستی برای یک عامل پلیس از دو یا سه وسیله نقلیه بیشتر است) به وجود نیاید.

۲- نحوه توقف اتومبیل پلیس راه در پارکینگ دور از سطح آسفالت بوده بطوری که بتواند نسبت به ورود و خروج وسایل نقلیه به پارکینگ اشراف داشته باشد. (عمود بر سطح جاده در انتهای پارکینگ)

۳- محل توقف دارای شرایط ایمنی و حفاظتی باشد.

۴- ماموری که وسیله نقلیه‌ای را ایست می‌دهد باید مجهز به علائم پلیسی در روز راکت و در شب علاوه بر راکت دارای جلیقه شبرنگ بوده و چراغهای گردون اتومبیل پلیس روشن باشد.

۵- مامور ایست باید راننده‌ای را که قصد متوقف کردن اتومبیل او را دارد از فاصله ۲۰۰ متری با دادن علامت ایست داده و پلیس با اشاره محل توقف موقت او را اعلام می‌نماید.

۶- پس از متوقف شدن راننده و ادای احترام و تشکر از ایست راننده مدارک رانندگی را از او اخذ و در صورتیکه دارای خلاف بود محلی را که به صلاح تشخیص می دهد برای متوقف شدن راننده که ممکن است بعد از محل ایستادن او باشد نشان می‌دهد و سپس مدارک را به افسر سرپرست تیم که از اول تا آخر اعمال مامور و راننده را مشاهده می‌نموده تحویل و با رعایت ظرفیت اعمال کنترلی ( حداکثر ۲ یا ۳ راننده متخلف) نسبت به کنترل راننده بعدی اقدام کند و در صورتی که ظرفیت تکمیل بود مراقب اوضاع بوده تا یکی از رانندگان از پارکینگ خارج شود.

در معابر شهری نحوه متوقف کردن وسایل نقلیه متخلف را باید به گونه‌ای انجام داد که احتمال بروز خطر و کندی ترافیک وجود نداشته باشد. از طرفی معابر شهری ممکن است که از نظر ترافیک سبک و سنگین باشد و یا از نظر عرض، معابر عریض و کم عرض باشد .

گردآوری توسط سروان پیام خلیلیان کارشناس اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا