پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

برنده شدن در مسابقه منجر به برداشت ۱۳۰ میلیون ریال از حساب شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “علی جعفری نژاد” گفت: در پی شکایت خانمی از شهرستان خمینی شهر مبنی بر اینکه شخصی با ترفند تماس از رادیو و اعلام برنده شدن در مسابقه ، وی را به پای عابر بانک کشانده واقدام به گرفتن رمز دوم کارت بانکی اش و برداشت مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال از حساب او کرده ، بررسی موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در پیگیری و تحقیقات اولیه مأموران صحت موضوع تایید شد افرود: ماموران پلیس فتا پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند عامل این برداشت ها را شناسایی و دستگیر کنند .

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی و برداشت مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال از حساب این شهروند اعتراف کرد.

سرهنگ جعفری نژاد با بیان اینکه کلاهبرداران در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات با شهروندان تماس می گیرند، تصریح کرد: شهروندان به هیچ عنوان پاسخ اینگونه تماس ها را ندهند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی را در اختیار آنان قرار ندهند و فریب پیشنهادهای واهی عوام فریبانه کلاهبرداران را نخورند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ضمن هشدار در خصوص برداشت های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران از شهروندان خواست رمز اول و دوم حساب های بانکی خود را بلافاصله پس از دریافت کارت های بانکی و به صورت دوره ای تغییر دهند و شهروندان می توانند در صورت کسب اخبار و اطلاعات و یا مشاهده‌ هر گونه تخلفات یا جرایم اینترنتی مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش “تماس با ما” در میان بگذارند.

**توقیف پژو پارس با ۱۴۳ کیلو تریاک در اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۴۳ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک پژو پارس خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”  گفت: در پی اعلام پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر به سرکردگی یک قاچاقچی حرفه ای در حال انتقال یک محموله از شرق کشور به استان اصفهان به وسیله خودروهای سبک و تیزرو هستند ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود: یک تیم مجرب از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان به محل اعزام و ۲ دستگاه سواری پژو پارس متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی انجام شده از ۲ خودرو، ۱۴۳ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که در یکی از خودروها جاساز شده بود ،کشف شد.

سرهنگ کریمی با اشاره به دستگیری ۶ قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر در این زمینه اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**باند سارقان داخل خودرو در کاشان منهدم شد

 فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از انهدام اعضای یک باند سارقان داخل خودرو که در این شهرستان سرقت می کردند خبر داد .

سرهنگ “علی پورکاوه ”  اظهار داشت : در پی وقوع سرقت های متعدد داخل خودرو در سطح شهرستان مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی ادامه داد : ماموران انتظامی شهرستان کاشان حین گشت زنی در یکی از مناطق این شهرستان دو سارق را حین سرقت مشاهده و وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت از چندین خودرو  در شهرستان کاشان اعتراف کردند.

سرهنگ پورکاوه اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان به شهروندان توصیه کرد: از تجهیزات ایمنی و قفل های مناسب جهت حفاظت از خودرو های خود استفاده و حتی المقدور از پارکینگ جهت پارک خودرو استفاده نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ اعلام و در این رابطه همکاری نزدیکی با پلیس داشته باشند.

**اعتراف سارقان احشام به سرقت ۵۰ راس دام

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره سارقان احشام که ۵۰ رأس دام را سرقت کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی”  گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در شهرستان گلپایگان و روستاهای تابعه این شهرستان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند اعضای یک باند ۳ نفره سارقان احشام را که ساکن یکی از استان های کشور بودند شناسایی کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از کسب نیابت قضائی یک تیم از ماموران پلیس آگاهی به استان موردنظر اعزام و ۳ سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت ۵۰ راس دام از شهرستان گلپایگان اعتراف کردند.

سرهنگ بساطی در پایان با انتقاد از عدم توجه برخی از دامداران به توصیه های پیشگیرانه پلیس افزود:‌ عدم توجه به توصیه‌های پلیس و کوتاهی در استفاده از وسایل حفاظتی برای نگهداری از احشام و نیز اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس از عواملی است که در بیشتر موارد بستر‌ساز وقوع سرقت از دامداری ها می‌باشد .

**کشف بادام های قاچاق زیر بار آهک

 فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله بادام هندی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که زیر بار آهک جاسازشده بود خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی “شهید رئیسیان” شهرستان سمیرم هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون کشنده “اف اچ” حامل بار آهک مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۲۷۰ کیسه ۲۰ کیلوگرمی بادام هندی قاچاق که زیر بار قانونی آهک جاساز شده بودند، کشف شد.

سرهنگ قرقانی با اشاره به اینکه راننده خودرو مدارک گمرکی را ارائه نداد، اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان از دستگیری راننده خودرو و تحویل او به مراجع قضائی خبر داد و افزود: نیروی انتظامی باتمام ظرفیت و توان عملیاتی با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند.

**محموله میلیاردی لوازم خانگی قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت ایسوزو که از جنوب کشور به مقصد اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۴۰کارتن لوازم خانگی خارجی قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا