اخبار صنعت، معدن و تجارتپیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ذوب آهن تنها شرکتی است که توانایی تولید مقاطع سنگین را در کشور دارد

به گزارش سرمایه گستران ، سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از غرفه شرکت در گفتگو با خبرنگار ما گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد با نیم قرن تجربه باید بتواند در بازسازی و بروز رسانی صنعت فولاد پیشگام و صاحب تکنولوژی باشد چرا که همیشه صنعت فولاد با ذوب آهن اصفهان در ایران شناخته می شود . وی ضمن تبریک نیم قرن تجربه و فعالیت شرکت خاطر نشان ساخت : مدیریت عالی شرکت توانسته با تدابیر مناسب هزینه های های جاری را کاهش دهد و این چرخه می تواند با تولید محصولات جدید کامل تر گردد .

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیبه پیش بینی بازار های جهانی و داخلی اشاره کرد و گفت : تنوع محصولات و استفاده از مشاورین و متخصصین به منظورکاهش قیمت تمام شده از راهکارهای شرکت های بزرگ برای بقا و حضور حداکثری در تولید است که ذوب آهن اصفهان توانسته در این امر موفقیت های بدست آورد . وی به رتبه چهاردهم ایران در تولید فولاد اشاره کرد و افزود : استفاده از شرکت های سرمایه گذار علاقمند به طرح های توسعه ای فولادی می تواند جایگزین مناسبی برای بانک ها باشند تا طرح های توسعه ای ذوب آهن هرچه سریعتر به بهره وری برسد .

دکتر سید رسول میر قادری رئیس انجمن سازه های فولادی ایران نیز با حضور در غرفه شرکت هدف از این کنفرانس را ارتباط بین تولید کنندگان فولاد و تولید کنندگان سازه های فولادی معرفی کرد و گفت : ذوب آهن اصفهان با درک نیازهای کشور و بلند مرتبه سازی ساختمان ها باید سمت و سوی تولید محصولات خود را تغییر دهد تا بتواند جوابگوی نیاز داخل باشد .

وی افزود : این مجتمع عظیم صنعتی تنها شرکتی است که توانایی تولید مقاطع سنگین نظیر تیر آهن های بال پهن با سایز بالا را دارد . وی به کیفیت بسیار بالای تیر آهن های بال پهن اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : در حال حاضر نیاز کشور در خصوص تیر آهن های بال پهن از طریق تیر ورق تامین می گردد که با توجه به کیفیت جوشکاری این تیر ورق های می تواند بسیار خطر آفرین باشد  . در این راستا ذوب آهن با تولید مقاطع سنگین فولادی می تواند گام مهمی در جهت بهبود صنعت ساختمان کشور بردارد  و نیاز کشور را برطرف نماید و همچنین بازارهای جدیدی برای خود پیدا کند.

رئیس انجمن سازه های فولادی ایران با اشاره به اینکه پروژه های تحقیقاتی جزئی لاینفک از صنایع فولادی بزرگ است که باعث رشد و کسب تکنولوژی می شود ، گفت : ذوب آهن اصفهان با گسترش ارتباطات خود با مراکز دانش بنیان و تحقیقاتی می تواند به دوران شکوفایی خود باز گردد و موجب تحول در این قطب صنعتی گردد .

 دکتراحسان دشتیانه معاون بازار یابی و فروش شرکت ضمن سخنرانی در پانل ویژه در خصوص راهکارهای کاهش هزینه های تولید و توسعه بازار سازه های فولادی گفت : دلیل تاخیر در تولید تیر آهن های بال پهن تولید ریل ملی است که باعث شد تولید این مقطع فولادی به تاخیر بیافتد . اما با توجه به تولید بیم بلانک در ماه گذشته ، ذوب آهن اصفهان توانایی تولید تیر آهن های بال پهن با سایز بزرگتر را خواهد داشت و این نوید را به تولید کنندگان سازه های فولادی خواهیم داد که بزودی با تولید این محصول گام مهمی در جهت بهره وری و تامین نیازهای داخلی شرکت بر داریم.

وی به کسب گواهینامه بین المللی کرز اشاره کرد و یاد آور شد : استاندارد در کشور برای فولادسازان بسیار سخت گیرانه است در صورتی که این دستور العمل اجرایی برای تولید کنندگان مقاطع فولادی و مصرف کنندگان اجرا نمی گردد و شاهد این ماجرا زلزله کرمانشاه و خسارتهای بسیار زیاد آن می باشد.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان با اشاره به این موضوع که حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد تیرآهن بال پهن استفاده شده در سازه های فولادی نورد شده است گفت : اگر ضمانت اجرایی برای مصرف محصولات با کیفیت اجرا گردد ، شاهد تلفات در زلزله ها خواهیم بود .

                                                       

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا