تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

افتتاح مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و پایش و کنترل کیفیت هوای شهر اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در آیین افتتاح طرح های زیست محیطی شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک، اظهارداشت: طرح هایی که امروز به بهره برداری رسید، می تواند در کنترل و کاهش آلایندگی هوا موثر باشد و باید طرح ها و پروژه های اساسی و بزرگتری در آینده در راستای کاهش آلایندگی هوا افتتاح گردد.
استاندار اصفهان به افتتاح مرکز پایش و کنترل هوای اصفهان با هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اشاره کرد و اظهارداشت: امروز مرکز پایش آلایندگی هوا در ۵ نقطه توسط شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید که براساس آن در نقاط مختلف آلایندگی هوا پایش و کنترل می شود.
مهرعلیزاده افزود: این مراکز در کنار مراکز محیط زیست و هواشناسی در یک هم افزایی با یکدیگر کار می کنند و اطلاعات دقیق تری از وضعیت آلایندگی هوا در نقاط مختلف شهر اصفهان می دهند و باید این مراکز توسعه پیدا کنند تا بتوان گزارش دقیق تری از میانگین آلایندگی در نقاط مختلف داشته باشیم.
محسن مهرعلیزاده با اشاره به افتتاح مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین شهر اصفهان اظهارداشت: روزانه تعداد بسیار زیادی اتوبوس و کامیون در سطح شهر تردد دارند و لازم است که این خودروها بموقع و دقیق از نظر آلایندگی کنترل شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه همچنان سیستم های مترو و قطار شهری و حومه شهر توسعه لازم را ندارند و ناوگان های حمل و نقل عمومی نوسازی نشده اند کنترل آلایندگی حمل و نقل فعلی باید در دستور کار قرار گیرد.
استانداراصفهان با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته و افتتاحیه های امروز درصد کمی از آلایندگی ها کنترل می شود؛ تاکید کرد: بایستی ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شود و در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.
وی افزود: علیرغم توجه ویژه در سطح ملی در این خصوص باید با یارانه هایی که اختصاص می یابد بخش خصوصی بهتر و بیشتر برای نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش تعداد واگن هایی که در خط یک مترو در حال کار می باشند، ترغیب شوند.
محسن مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید با افزایش تعداد واگن های مترو فاصله ایستگاه ها را به ۳ تا ۴ دقیقه کاهش داد، افزود: این امر باعث گرایش بیشتر مردم در استفاده از مترو خواهد شد و باید در خصوص ایجاد خط های ۲ و ۳ مترو با سرمایه گذری داخلی و خارجی اقدام شود که خوشبختانه شهرداری اصفهان در این خصوص برنامه های خوبی دارد و علاقمند به پیگیری است.
مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: با برنامه هایی که پیگیری می شود و جذب بخش خصوصی در بخش های مختلف می توانیم آلایندگی هوا را از نظر حمل و نقل به میزان زیادی کاهش دهیم و در ادامه از آلایندگی های مربوط به کارخانه ها و همچنین کمبود آب و ریز گردها بهتر و بیشتر جلوگیری خواهد شد.
استانداراصفهان یکی از نارضایتی های مسافران نوروزی را مسئله ی ترافیک خواند و افزود: گرچه در ایام نوروز محوطه مدارس برای پارکینگ خودروها در اختیار مسافران قرار می گیرد ولی مردم اصفهان و مسافرین نیز باید در شب عید و همچنین ایام نوروز از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند تا بتوانی هوای سالم را به مردم و فرزندان خود هدیه نماییم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا