شهر و جامعهعناوین اخبار

اخذ سند مالکیت برای ۲۳۰۰ هکتار از موقوفات استان اصفهان در سال جاری

 

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در همایش یاوران وقف که با عنوان انجمن همبستگی خانواده های شهدای اصفهان در موقوفه انگورستان ملک اصفهان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار داشت: هیچ کسی در دنیا نمی تواند بگوید که من از آثار و برکات وقف استفاده نکرده ام و نمی کنم چون در همه ادیان وقف وجود دارد ولی در دین اسلام حضرت محمد(ص) اولین فردی بود که بنیان گذار سنت حسنه وقف در اسلام بود و همیشه در این راستا نیز توصیه های زیادی کرده اند.

وی افزود: همه مساجد، برخی دارالشفاها، تعدادی از بیمارستان ها، کلیه حسینیه ها و همچنین برخی دارالقرآن ها از جمله موقوفاتی هستند که مردم از آثار و برکات آنان استفاده می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان بیش از ۱۵ هزار موقوفه به ثبت رسیده است که از این تعداد ۷۰۰۰ موقوفه شامل؛ مساجد، حسینیه ها، تکایا، حوزه های علمیه، بیمارستان ها، دارالشفاها و دارالقرآن ها هستند و ۸۰۰۰ موقوفه نیز منفعتی هستند که این موقوفات آثار برکات زیادی برای مردم استان به دنبال داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه به زحماتی که توسط معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری در راستای تثبیت مالکیت موقوفات و صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش انجام داده است اشاره کرد و خاطر نشان شد: با پیگیری های به عمل آمده و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان در سال جاری و تاکنون برای۲۳۰۰ هکتار از موقوفات استان اصفهان سند مالکیت به نام موقوفه اخذ شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۷۱۸ امامزاده عظیم الشان به ثبت رسیده است گفت: مقام معظم رهبری(دامت برکات) درباره امامزادگان جلیل القدر فرموده اند: امامزادگان ثروت های معنوی ما هستند و باید به بهترین شکل ممکن به آنان رسیدگی و بقاع متبرکه نیز باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: در حال حاضر در کشورمان ۸۰۵۱ امامزاده عظیم الشان وجود دارد که همه این بزرگواران از سلاله پاک پیامبراکرم(ص) هستند و تکریم و تجلیل از این بزرگواران تجلیل و تکریم از پیامبر اکرم(ص) محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه به اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در طول چهار گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن کریم توانسته است با اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در طول چهار سال گذشته در سطح استان اصفهان بیش از ۸۰ هزار نفر حافظ قرآن کریم که حداقل ۵ جزء از قرآن کریم را حفظ هستند را تربیت کند و این امر نیز یکی از افتخارات و دستاوردهای مهم این اداره کل محسوب می شود.

وی در ادامه به نقش و جایگاه وقف در راستای ایجاد یک جامعه پویا اشاره کرد و گفت: امیدواریم که با کمک واقفان نیک اندیش وقف هایی برای کمک به افراد نیازمند و همچنین برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، علمی و اقتصادی به ثبت برسد تا این درآمد پایدار بتواند باعث توسعه و عمران کشور در همه امور شود.

براساس این گزارش سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و با هدف ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ذخایر انقلاب اسلامی در این راستا همایش یاوران وقف با عنوان انجمن همبستگی خانواده های شهدای اصفهان روز جمعه ۲۰ بهمن ماه با حضور جمعی از خانواده های معزز شهدا، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان در موقوفه انگورستان ملک به میزبانی اداره کل اوقاف استان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در این همایش آیت الله عبدالهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز برای حاضران درباره نقش و جایگاه فرهنگ وقف به ایراد سخنرانی پرداختند.

**برگزاری سلسله نشست های گفتمان انقلاب اسلامی در امامزاده شاهرضا(ع)شهرضا

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر سلسله نشست های گفتمان انقلاب اسلامی در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برگزار شد.

فرهاد عرب اظهار داشت: براساس پیش بینی های انجام شده و برنامه ریزی به عمل آمده به مناسبت گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در روز ۲۲ بهمن ماه قبل از اقامه نماز ظهرو عصر سلسله نشست های گفتمان انقلاب اسلامی باموضوع دستاوردهای انقلاب اسلامیدر رواق امام خامنه‌ای آستان مقدس امامزاده شاهرضا(علیه‌السلام) برگزار شد.

وی افزود: سخنران این نشست نیز رحمتی از هادیان سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا بود که وی در این مراسم به نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در جهان و همچنین دستاوردهای آن پرداخت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا در ادامه خاطر نشان شد: همچنین در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش نیز در روز ۲۲ بهمن ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر با همکاری و مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا یک ایستگاه سلامت و تندرستی در قالب طرح مهر تندرستی در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) برپا شد و زائران و مجاوران این آستان مقدس به صورت به رایگان از خدمات بهداشتی و درمانی این ایستگاه بهرمند شدند.

**محفل انس با قرآن کریم در بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) فریدن برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: همزمان با دهه فرخنده فجر مراسم جشن انقلاب اسلامی در بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) شهر داران با حضور نخبگان قرآنی کشوری و بین المللی برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولیت کمیته قرآنی بزرگداشت ستاد دهه فجر با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن بود از سوی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان فریدن، به ویژه امام جمعه و فرماندار این شهرستان محفل بزرگ انس با قرآن کریم با حضور استاد موسی معتمدی نفر اول حفظ کل مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سال۹۶ و استاد مهدی علی بابائی نفر اول قرائت قرآن کریم در مسابقات روسیه در سال ۹۴ در دهه فجر انقلاب اسلامی محفل نورانی انس با قرآن کریم در جوار حرم مطهر بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی(ره) شهر داران برگزار شد.

وی افزود: در این محفل نورانی که با حضور سید رضا حسینی از شهرستان چادگان نفر اول اذان استان در مسابقات اوقاف، نفر اول اذان مدهامتان کشور، گروه های تواشیح تبیان، کانون موسی بن جعفر (ع)، کانون تربیت زندان و… برگزار شد از فعالان، مربیان و نفرات برتر مسابقات قرآنی و .. نیز تجلیل شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: در این محفل همچنین از نفرات برتری که مقالاتی پیرامون موضوع وقف ارائه کرده بودند نیز از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با حضور امام جمعه شهرستان و دیگر مسئولان تجلیل به عمل آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا