شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

با مشارکت ۶۰۰ نفر از کارکنان شرکت گاز استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، مدیرعامل  این شرکت ، در حاشیه این مانور گفت: این مانور به منظور آشنایی کارکنان با شرایط اضطراری و بحرانی و همچنین سنجش آمادگی گروه های امداد و نجات برای مقابله با حوادثی نظیر آتش سوزی برگزار شد.

مهندس علوی، محورهای سناریوی این مانور را مشتمل بر؛ خروج اضطراری و تجمع در محل ایمنی، امداد افراد از ارتفاع و طبقات ۳ و ۴ ساختمان اداره مرکزی شرکت گاز توسط سازمان آتش‌نشانی، اطفاء حریق فرضی طبقات فوقانی ساختمان توسط سازمان آتش‌نشانی، انجام عملیات کنترل تردد بیرون ساختمان توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور، انجام عملیات جستجوی مفقودین توسط تیم جستجو متشکل از واحد حراست، هلال‌احمر و آتش‌نشانی، انجام حمل مصدومین فرضی به تعداد ۵ نفر و تحویل به اورژانس، انجام عملیات آتل‌بندی، احیای قلبی- تنفسی و اعزام به بیمارستان  عنوان کرد.

مدیرعامل گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه از تمامی توان دستگاه های مرتبط در این مانور استفاده شد، افزود: مانور امداد ، نجات و خروج اضطراری فرصتی برای نمایش توان عملیاتی عوامل امدادی و کارگروه های امداد و نجات است.

وی اضافه کرد: این گونه مانورها باعث ایجاد هماهنگی ، تعامل ، ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف اعضای کارگروه ها در صورت وقوع حوادث احتمالی می شود.

علوی، با بیان اینکه پیش از اجرای مانور، عوامل اجرایی مانور آموزش های لازم را پیرامون پناهگیری، خروج اضطراری، تخلیه و اسکان اضطراری ارائه داده بودند ، از همکاران و عوامل اجرایی این مانور و سازمان های امدادرسان در اجرای مطلوب وموثر مانور تشکر کرد و  بر ضرورت توجه به حوادث احتمالی و آمادگی همیشگی تأکید نمود.

 در ادامه صادقی نماینده فرمانداراصفهان نیز طی بیاناتی ضمن تشکر از کلیه عوامل اجرای مانور تداوم چنین برنامه‌هایی را به منظور هماهنگی کلیه سازمان‌های امدادرسان را درخواست نمود.

گفتنی است، در پایان این مانور با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شرکت گاز استان اصفهان، عوامل اجرایی مانور و  نمایندگان سازمان های امدادی ،جلسه ارزیابی مانور و بررسی نقاط قوت و قابل بهبود برگزار گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا