شهر و جامعهعناوین اخبار

رونمایی مجموعه مستند ” سمفونی زاینده رود” در نگارستان امام خمینی(ره)

به گزارش سرمایه گستران ،این برنامه با همکاری دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، خانه مستند اصفهان، موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار خواهد شد.

آثار برگزیده یازدهمین جشنواره سینما حقیقت از ۳ تا ۷ اسفندماه از ساعت ۱۶ در دو سانس در سالن نمایش نگارستان امام خمینی(ره) اکران می شود.

زنانی با گوشواره های باروتی، در جستجوی فریده، عشق شمعدانی ها، قاضی و مرگ، لوتوس، هیچکستان، رزم آرا: یک دوسیه مسکوت، دستهای خالی، وه انتیوک شاپور، محیط ‌بان و پلنگ، علی آقا، سربازخانه، پسر ویشتاسب، وازاریه، زنبورک در گام مینور، دیوارهای خاموش، بهار تو را روایت میکند، گیسوان حلب، سمفونی ایران از جمله مستند هایی است که اکران می شود.

همچنین در روز اول این ویژه برنامه، آیین رونمایی ار مجموعه مستندهای «سمفونی زاینده رود» که محصول مشترک شهرداری اصفهان، شبکه مستند و موسسه سینمایی برگ سبز می باشد، برگزار خواهد شد.

این آیین در روز سوم اسفندماه، ساعت ۱۶ در سالن نمایش نگارستان حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که این مجموعه شامل ۱۲ فیلم مستند است که توسط مستندسازان اصفهانی ساخته شده اند و محور مشترک این آثار دلایل و تبعات خشک شدن زاینده رود است. «زنان تالاب» (شهره سجادیه)، «سازنده رود» (سید هاشم مرتضویان)، «سرچشمه» (جمال اسکوئی)، «رودنامه خوانی»( فرشاد احمدی دستگردی) ، «اوی مثبت اوی منفی» (عزت الله پروازه)، «آدم های روی پل» (فرهاد بردبار)، «زاده آب» (محمد محمودی)، «با تو شادم زاینده رود» (نفیسه توتونی)، «به تماشای بادها» (علی جعفری)، «مادر زاینده رود.پدر زاینده رود» (محمد غازی)، «فرزندان زاینده رود» (رسول انتشاری) ، «خواجو یادگار من» (سیدابوذر مسائلی) عناوین قسمت های «سمفونی زاینده رود» است.

«سمفونی زاینده رود» در این ۱۲ قسمت به موضوعاتی چون ارتباط زاینده رود با شادی و ناشادی و سلامت مردم اصفهان از دیدگاه زنانه، ارتباط صنعت اصفهان و زاینده رود، یخچالهای کوه زردکوه در منطقه کوهرنگ، تاثیر معماری خاص پل خواجو در تجمع و هنر نمایی دوست داران آواز در اصفهان و … پرداخته است.

** رونمایی از کتاب “پنجره از شب بیرون زده است” در کتابخانه مرکزی

کتاب “پنجره از شب بیرون زده است” اثر ریحانه واعظ شهرستانی، سوم اسفندماه رونمایی می شود.

این کتاب از سوی مرکز آفرینش های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری خانه خورشید با سخنرانی محمدرحیم اخوت، محمدمستقیمی، محمدعلی موسوی، حسام الدین نبوی نژاد برگزار می شود.

آیین رونمایی کتاب”پنجره از شب بیرون زده است” اثر ریحانه واعظ شهرستانی روز پنجشنبه سوم اسفندماه ساعت ۱۷ در کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ کتاب “پنجره از شب بیرون زده است” شامل ۶۲ صفحه بوده که در قطع رقعی با جلد شومیز به چاپ رسیده است.

** برگزاری مراسم یادبود “در سوگ جمشید” در کتابخانه مرکزی

مراسم یادبود استاد جمشید مظاهری با عنوان” در سوگ جمشید” ، چهارم اسفندماه در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

این مراسم از سوی مرکز آفرینش های ادبی قلمستان، موزه هنرهای معاصر و مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل از مراکز هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

دکتر مهدی نوریان و دکتر اصغر دادبه از سخنرانان این برنامه هستند که روز جمعه چهارم اسفندماه ساعت ۱۶ در محل کتابخانه مرکزی به ارائه مطالبی در خصوص استاد جمشید مظاهری می پردازند.

گفتنی است؛ جمشید مظاهری، ادیب، نویسنده، اصفهان شناس و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان بود، این پژوهشگر برجسته روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۶ در اثر بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان چمران دار فانی را وداع گفت.

** برگزاری ویژه برنامه “زیر آسمان اصفهان” در مرکز نجوم ادیب

برنامه ماهانه “زیر آسمان اصفهان” ویژه عموم شهروندان، سوم اسفندماه به همت مرکز نجوم ادیب برگزار می شود.

۲۵۶ اُمین برنامه ماهانه “زیر آسمان اصفهان” روز پنجشنبه سوم اسفند با برنامه های جذاب و متنوع در محل مرکز آموزش نجوم ادیب سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ویژه عموم شهروندان اصفهانی برگزار می شود.

رصد ماه و صورت‌های فلکی، نمایشگاه نجوم، بازدید از رصدخانه ادیب همراه با سخنرانی نجومی از جمله بخش های ویژه برنامه “زیر آسمان اصفهان” است.

در بخش رصد ماه و صورت‌های فلکی در محوطه شهر علم شهروندان می توانند به کمک رصدگران توانمند مرکز نجوم ادیب و با استفاده از تلسکوپ ها به رصد ماه زیبا بپردازند و با صورت‌های فلکی آشنا شوند.

در ساختمان مرکز آموزش نجوم ادیب غرفه های آموزشی جذابی در زمینه های “مهندسی فضایی”، “آشنایی با ابزار رصدی”، “وزن کشی در سیارات”، “آزمایشهای فیزیک و نجوم”، “طیف نگاری نجومی” و “غرفه‌ی نجوم ویژه کودکان” در نظر گرفته شده که در این نمایشگاه اکبر زمانی و دیگر کارشناسان مرکز آماده پاسخگویی به سوالات خواهند بود.

در رصدخانه ادیب  نیز شهروندان به رصد ماه و دیگر اجرام می پردازند که در این رصدخانه لاله‌زار و دیگر کارشناسان روش کار منجمان در یک رصدخانه را بیان می کنند. همچنین در بخش سخنرانی نجومی، ذوالفقاری به ارائه سمیناری با موضوع “جذابیت‌های آسمان شب” خواهد پرداخت.علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند از ساعت ۱۸ به محل مرکز نجوم ادیب واقع در خیابان سعادت‌آباد، روبروی آرامگاه بانو امین مراجعه کنند.

** همایش پیاده‌روی خانوادگی از  پل خواجو تا پارک آبشار

همایش پیاده روی خانوادگی از ضلع جنوبی پل خواجو تا پارک آبشار روز جمعه چهارم اسفندماه برگزار می شود.

پیاده روی بهترین و ساده ترین ورزش برای تمامی سنین است که تاثیر زیادی در بهبود روند زندگی و داشتن تناسب اندام افراد دارد. این ورزش که به صورت تک نفره و گروهی قابل انجام است روند درمان بسیاری از بیماری ها را تسریع می بخشد. در همین راستا معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری بسیج ورزشکاران استان اصفهان، اداره کل ورزش جوانان استان اصفهان و دیگر ارگان ها به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی اقدام کرده است.این همایش روز جمعه چهارم اسفندماه از ساعت ۷:۳۰ صبح با حرکت از ضلع جنوبی پل خواجو به سمت پارک آبشار برگزار می شود که جوایز ارزنده ای از جمله ۳۰ دستگاه دوچرخه و کمک هزینه سفر زیارتی به برگزیدگان همایش اهدا می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا