شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

تجاری های خطی و پراکنده در اطراف خیابان ها عامل ترافیک و هدر رفت هزینه

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست علی مقدس زاده  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضور حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۳۷ مورد از موارد اصلاح،تعیین و دقیق سازی خط بدنه،تقلیل ویا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع ،حذف و یا اضافه کردن گذر وتغییر کاربری مربوط به شهرهای قهجاورستان، ورزنه و طالخونچه (هرکدام ۱ مورد) ، ایمان شهر ۶ مورد ، کلیشاد ۴ مورد ، زیبا شهر ۱۲ مورد، دیزیچه ۹ مورد ، کرکوند ۲ مورد و طرح تفصیلی شهر خوانسار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل راه وشهرسازی استان در خصوص کاربری های تجاری تکی و ریز دانه و خطی در شهرها گفت : باید در شهرها این فرهنگ جا بیفتد که به جای تجاری های کوچک و پراکنده از مجتمع های تجاری استفاده شود.

وی متذکر شد : این تجاری های پراکنده در کنار خیابان هایی که با صرف وقت و هزینه زیاد آزاد سازی و تعریض شده اند باعث ایجاد ترافیک و همچنین پارک های دوبل زیاد در خیابان شده و عملا تعریض خیابان با قرار گیری تجاری های خطی و پراکنده به کاری بیهوده تبدیل می شود .

**اولین نشست بررسی مسائل و چالشهای طرح های توسعه شهری سمیرم

طرح جامع شهر سمیرم با پیشرفت فیزیکی ۸۰% در دستور کار اداره کل راه وشهرسازی جهت طی مراحل تصویب و طرح در  شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار دارد.

اولین نشست بررسی مسائل و چالشهای طرح های توسعه شهری سمیرم با حضور علی هنردان رئیس اداره طرح های کالبدی اداره کل راه وشهرسازی استان، مدیریت شهری سمیرم و برخی نمایندگان دستگاههای عضو کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان در محل شهرداری سمیرم برگزار و مسائل مربوط به طرح های توسعه شهری و طرح جامع سمیرم مورد بحث و بررسی قرار گرفت،

در ادامه با حضور اعضای نشست از پروژه‌های شهرسازی و ساخت و سازهای واقع در محدوده و حریم شهر بازدید صورت گرفت.

تهیه طرح جامع شهر سمیرم طی قرارداد در سال ۹۴ به مهندسین مشاور واگذار گردیده و در حال حاضر طرح مزبور با پیشرفت فیزیکی ۸۰% در دستور کار اداره کل راه وشهرسازی جهت طی مراحل تصویب و طرح در  شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار دارد.

گفتنی است اداره طرح های کالبدی یکی از ادارات زیرمجموعه مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی است، که این اداره مسولیت تهیه، بررسی و تحویل طرح های توسعه شهری و فراشهری استان را بر عهده داشته و حوزه عملکرد آن کل پهنه سرزمینی استان را شامل می‌گردد.

در حال حاضر این اداره ۲۴ طرح جامع و تفصیلی در دست تهیه دارد که تهیه طرح تفصیلی یک شهر میانی به طور متوسط حاصل بیش از ۲۰ ماه فعالیت مهندسین مشاور و بررسی آن حاصل حدود ۴۵۰ ساعت نفر کارشناس برآورد می‌گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا