تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

خانه مطبوعات باید خانه ای امن برای اهالی رسانه باشد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در مراسم تکریم و معارفه رییس و اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان، با بیان اینکه کار رسانه و مطبوعات کار حساسی است، اظهار کرد: در صورتی که خواهان جامعه ای سالم و شفاف هستیم، باید نقد منصفانه و عالمانه را حاکم کنیم. این موضوع را هیچ فردی به جز اهل فن که همان روزنامه نگاران و اهالی قلم هستند نمی توانند به وجود بیاورند.
وی نظارت همگانی بر رفتار مسوولان و کنترل اقدامات آنان را از وظایف اهالی رسانه ذکر کرد و افزود: اهل قلم می توانند با نقد منصفانه، عالمانه و پرهیز از تخریب، جامعه را به سویی هدایت کنند که منافع عمومی مردم در رأس همه امور قرار گیرد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه خانه مطبوعات، متعلق به همه اصحاب مطبوعات است، تصریح کرد: خانه مطبوعات باید مانند یک خانه، محل امن و آرامش برای تمام اهالی مطبوعات باشد. پاسداران این خانه باید اهل انصاف، ادب، علم و دانش باشند.
وی ادامه داد: امیدوارم خانه مطبوعات با مدیریت جدید بتواند سطح آگاهی های عمومی را افزایش دهد چراکه در سایه آگاهی های عمومی، امکان کشف حقیقت وجود دارد و اگر حقیقت روشن شود دیگر نیاز به مبارزه با فساد نخواهیم داشت.
نوروزی با بیان اینکه بسیاری از جوامع در سایه نقد مطبوعات موفق به اصلاح خود شده اند، تأکید کرد: در صورتی که مسوولان مورد نقد قرار گرفته و بدانند نظارت همگانی بر آن ها حاکم خواهد بود، اصل حاکمیت قانون و منافع عمومی را ملاک قرار می دهند.
وی گفت: اهالی رسانه اثرگذاری بالایی در جامعه دارند و از این رو باید مراقب باشند نقد به تخریب تبدیل نشده و جای خادم و خائن عوض نشود.
شهردار اصفهان اصلاح، حمایت و دفاع از حقوق همگانی را از دیگر وظایف اهالی رسانه ذکر کرد و افزود: اهل قلم در صورت آلوده شدن به برخی مقاصد، می توانند جامعه ای را به انحراف بکشانند.
نوروزی در ادامه با بیان اینکه در دنیای امروز آنچه مطبوعات را در محاق فرو برده وجود فضاهای مجازی است، تأکید کرد: این فضاها اگرچه دارای محاسن و شاخصه هایی است اما پاسخگویی و سندیت کافی ندارد و نمی تواند جایگزین رسانه های رسمی کشور باشد.
وی لزوم آسیب شناسی در این خصوص را امری ضروری ارزیابی کرد و ادامه داد: رسانه ها باید از جایگاه واقعی خود که مورد وثوق بودن و پاسخگویی است، مراقبت کنند.
وی با بیان اینکه مطبوعات باید مراقب مرز باریک تخریب و نقد باشند تا به جای اصلاح امور دست به تخریب خدمات نزنند، بیان داشت: رسانه ها بیشترین نقش را در توسعه شهر، آبادانی استان و شادابی مردم دارند.
پیوست مطبوعاتی در پروژه ها
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: پروژه های عمرانی و فرهنگی شهر باید پیوست مطبوعاتی داشته باشد.
امیر احمد زندآور، با تأکید بر این که مسوولان و رسانه ها باید تعامل بیشتری داشته باشند اظهار کرد: در بحران ها و اتفاقاتی مانند سقوط هواپیما در سمیرم، چندگانگی هایی احساس شد که در صورت تعامل بهتر، برطرف می شد.
رییس این دوره خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان گفت: خانه مطبوعات در حال حاضر ۱۹۰ عضو دارد که شصت درصد آن ها در شهر اصفهان مستقر هستند.
گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات و تلاش های رییس و اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات سابق تقدیر شد و اعضا و رییس هیأت مدیره جدید معرفی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا