شهر و جامعهعناوین اخبار

ایثار اجتماعی ضامن همبستگی و بقای جامعه است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی در مراسم تجلیل از برگزار کنندگان یادواره شهدای شرق اصفهان اظهار داشت: ایثار اجتماعی ضامن همبستگی و بقای جامعه است و یکی از اثرات این یادواره این است که همبستگی میان جامعه به وجود می‌آورد؛ در قرآن کلمه ایثار و وقف و نام امیرالمومنین نیامده به این خاطر که مردم خود برای تحقیق اقدام کنند و این مسئله منزلت بالای ایثار را بیان می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمانی که از ایثار و فداکاری سخن به میان می‌آید، نخست کلمه شهادت به ذهن می‌رسد که بالاترین درجه ایثار است، بیان کرد: همانطور که در روایت آمده است هنگامی که می‌خواهی صدقه دهی، آن را به کودکت بده بپردازد تا یاد بگیرد، پس لازم است جوانان امروزی وقف و ایثار را یاد بگیرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: قبور شهدای جرقویه علیا، سفلی و کوهپایه که در نزدیکی امامزادگان هستند نیاز به رسیدگی و ساماندهی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی دلیل همجواری قبور شهدا با امامزادگان را رسیدگی بهتر به قبور بیان کرد و افزود: پیشنهاد دیگر این است که همیشه نباید به اژیه، هرند و کوهپایه توجه کرد، چرا که دیگر مناطقی همچون جرقویه سفلی و علیا نیز هستند که به توجه نیاز دارند.

**آیین تجلیل از برگزار کنندگان یادواره شهدای شرق شهرستان اصفهان برگزار شد

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: آیین تجلیل از برگزار کنندگان یادواره شهدای شرق شهرستان اصفهان با حضور فرماندار اصفهان و مسئولان بخش های شش گانه شرق اصفهان برگزار شد.

 امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: در مراسم شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از برگزارکنندگان یادواره شهدای شرق اصفهان تجلیل شد.

وی افزود: این مراسم با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، فرماندار اصفهان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود ادامه داد: برگزاری پنجمین یادواره شهدای روستای جندانباحضورائمه جمعه و جماعتمسئولان، اقشارمردم وخانواده های معظم شهدا روز جمعه ۱۱ اسفند ماه در جوار آستان مقدس امامزاده علی بن محمد(ع) روستای جندان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقاء روحیه شهادت طلبی و تکریم خانواده های شهدا در سطح استان برگزار شده است.برگزار شد.

**سالروز شهادت علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان هرچه باشکوهتر برگزار شود

امام جمعه کاشان گفت: مسؤولان نهادهای حوزه ای،  فرهنگی و هیئات مذهبی باید خود را برای برگزاری مراسم باشکوه شهادت علی باقر(ع) آماده کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، آیت الله نمازی با اشاره به در پیش بودن ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، ابراز داشت: مسؤولان نهادهای حوزه ای،  فرهنگی و هیئات مذهبی باید خود را برای برگزاری مراسم باشکوه شهادت علی باقر(ع) آماده کنند.

وی افزود: شخصیت برجسته فرزند عالم مجاهد و سفیر و نماینده دو امام معصوم امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در مشهد اردهال کاشان باید به مردم و جامعه اطلاع رسانی شود.

امام جمعه کاشان در ادامه  ابراز امیدواری کرد، شورای تأمین شهرستان کاشان زمینه تشرف کاروان های پیاده روی زائران این امام زاده واجب التعظیم را از کاشان به مشهد اردهال فراهم کنند تا امسال شاهد برگزاری شکوهمند عزاداری علی ابن باقر(ع) در ۲۷ جمادی الثانی در مشهد اردهال کاشان باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا