شهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان همانند یک پازل بسیار زیبا از زندگی مسالمت آمیز و همراه با آرامش ادیان مختلف است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در همایش سیمای جوان در ادیان توحیدی که با حضور شهردار اصفهان، دستیار ویژه استاندار و رهبران ادیان ابراهیمی در تالار هنر شهرداری اصفهان، برگزار گردید، ضمن تبریک ولادت دخت گرامی پیامبر اعظم(ص) اظهارداشت: در دنیایی به سر می بریم که دوران مدرنیسم را پشت سرگذاشته ایم و به مرحله پست مدرنیسم رسیده ایم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت معنویات در جامعه است.
مهرعلیزاده اضافه کرد: به دلیل ماهیت وجودی انسان که متشکل از ابعاد معنوی و مادی است زمانی که در یک مدت طولانی به ورطه ی مادی و رشد مادی سرازیر می شود، به شکل طبیعی از بخش معنویات روح و جسم و تفکر انسانی خالی می شود.
استانداراصفهان با بیان اینکه به اعتقاد ادیان الهی در زمان خلقت انسان، روح خدایی در جسم او دمیده شده و حیات پیدا کرده است، افزود: این روح نیازمند رشد و بالندگی است و بویژه در آینده ی جوامع که مختص جوانان است بیش از پیش مسئله ی دین و گرایشات دینی برای جوانان و ساختن جامعه ای خوب و پر از معنویات و جلوگیری از سقوط ناشی از تک بعدی بودن انسان، اهمیت پیدا می کند.
محسن مهرعلیزاده یادآور شد: اکنون زمان آن است که روح انسان بهتر از گذشته پرورش یابد و معنویت بیش از گذشته در جامعه گسترش یابد.
وی با بیان اینکه اعتقاد به وحدانیت خداوند متعال و اینکه همه ی ادیان سرمنشا زندگی را از وجود خداوند می دانند، نقطه ی اشتراک ارزشمندی است که همه ی آحاد و دین ها را به یک سمت و سو هدایت می کند، اظهارداشت: تمام ادیان این همسویی کاملا مشهود را در مسیر بالندگی خود احساس می کنند و می توانند در این راستا نقش اساسی و حیاتی خود را ایفا نمایند.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه استان اصفهان همانند یک پازل بسیار زیبا از زندگی مسالمت آمیز و همراه با آرامش ادیان مختلف است، افزود: هر کدام از این ادیان نباشند پازل آن زیبایی خاص خود را نخواهد داشت.
مهرعلیزاده اظهارداشت: از دیرباز حضور ادیان و اقوام مختلف و وجود آن ها و زندگی مسالمت آمیز آن ها با یکدیگر از افتخارات کشور ایران و بویژه استان اصفهان بوده است.
استانداراصفهان اظهار امیدواری نمود که با تشکیل میزها و بحث های دقیق کارشناسی در این همایش راهکارهای عملیاتی و اجرایی در راستای توسعه ی این شیوه های زیبا، مشخص و بالنده تدوین گردد که در راستای آینده اصفهان و کشور و الگویی برای دنیا، مورد اجرا قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا