حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

حوادث چهارشنبه آخرسال

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،از آنجایی که همواره انسان ها برای استفاده از طبیعت از یکدیگر سبقت وپیشی می گیرند ومردم ما نیز با آمدن بهار جنب وجوش دیگری پیدا کرده و آماده استقبال از بهار طبیعت شده که در حال حاضر متاسفانه با استفاده از مواد منفجره و استفاده نابجا در اینگونه جشن ها باعث داغدار شدن تعداد زیادی از افراد جامعه می شوند.

با توجه به روحیه کنجکاوی وماجراجویی نوجوان و جوانان ما ، دستگاه های فرهنگی باید تلاش زیادی برای برگزاری اینگونه جشن ها انجام دهند که طبعا نهادهای مسئول در بخش های مختلف شهرداری ،نیروی انتظامی وسایر نهادها باید تلاش کنند تا بتوانند با کمک وهم فکری چها رشنبه آخر سال را در قالب قوانین ومقررات نظم وانسجام اجتماعی قرار دهند .

تلاش نهادهای فرهنگی ،نظامی وانتظامی برای نظارت وکنترل است و هدف ،از بین بردن آن نیست بلکه کنترل وانجا م آن بدون هیچگونه خسارت جانی و مالی می باشد که تجربه های تلخ حوادث سال های گذشته در بر پایی اینگونه مراسم ،همواره موجب دغدغه ونگرانی خانواده ها در آستانه ها ایام نوروز می باشد.

پلیس نیز هرگز شادی وتخلیه هیجان را در نسل جوان جامعه نکوهش نمی کند اما زمانی که پای آزار رساندن به دیگران وتخریب اموال عمومی در میان باشد مسئله فرق می کند و انتظار آحاد مردم نیز از پلیس چیزی جز بر خورد قاطعانه نیست چرا که پلیس مجری قانون است ودر قانون مجازات اسلامی نیز برای افراد مخل نظم وامنیت مجازات در نظر گرفته شده است.

توصیه ایمنی نیروی انتظامی در خصوص حوادث چهارشنبه آخرسال

۱- در شادی ها فرزندان دلبندمان را همراهی کنیم تا همیشه نظاره گر ، گل خنده هایشان باشیم

۲_ فرزندان تان را در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر و مفرح همراهی کنید .

۳- قطع عضو، ضـایعه ای جبـران ناپذیر است، با احتیاط و پرهیز از رفتارهای پرخطر ، زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکنیم .

۴- از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندان تان اکیدا خودداری کرده و نظارت بر موضوع را جدی بگیرید .

۵- سرود شاد زندگی را در صدای مهیب نارنجک و مواد محترقه به سکوت و غم تبدیل نکنیم.

۶- از نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش بازی (حتی وسایل و مواد استاندارد) درنزدیکی وسایل حرارتی و برقی خودداری شود.

۷- در هنگام برپایی آتش در داخل یا خارج از ساختمان از دسترسی به کپسول اطفاءحریق و جعبه کمک های اولیه اطمینان حاصل کنید .

گردآوری توسط سرهنگ “سید احمد تقوی” رئیس اداره آموزش همگانی پلیس اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا