پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف بیش از ۱۳ هزار مواد محترقه غیرمجاز در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “حسن یاردوستی” اظهار داشت :در راستای مطالبات مردمی و تماس مای مکرر با مرکز فوریت های ۱۱۰ و بررسی اخبار در رابطه با فعالیت های تعدادی از صنوف در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس اصفهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی از چندین واحد صنفی و تجاری بازرسی شد که تعداد ۱۳ هزار و ۱۹۳ عدد مواد محترقه غیر مجاز و خطرناک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه با اشاره به دستگیری تعداد ۵ نفر در این رابطه بیان داشت : والدین باید نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندان خود داشته باشند و با توجه به نزدیک بودن چهارشنبه آخر سال ، تهدیدات استفاده از مواد محترقه را به آنان گوشزد کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان ضمن هشدار به آن دسته از جوانانی که قصد برهم زدن نظم و آسایش عمومی مردم را در سر دارند خاطر نشان کرد: افرادی که با تحرکات و ایجاد رعب و وحشت با زدن ترقه های انفجاری امنیت را خدشه دار کنند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبرو خواهند شد.

**پرونده جاعلان میلیونی چک بسته شد

 فرمانده انتظامی شهرستان “تیران وکرون” ازدستگیری ۲نفرجاعل حرفه ای چک که مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال را جعل کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی”  اظهارداشت: در پی وصول شکایاتی مبنی بر جعل امضای چک فردی در شهرستان تیران و کرون بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند ۲ متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : جاعلان دستگیر شده به جعل مقدار ۶۰۰ میلیون ریال چک از این فرد اعتراف کردند.

سرهنگ صادقی اظهار داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

**حمل محموله های میلیاردی عدس خارجی با اتوبوس های مسافربری

 فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف ۲ محموله عدس خارجی در بازرسی از ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ”صادق کاظم زاد”  گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “شرافت” شهرستان “نائین” حین نظارت بر خودروهای عبوری از ایستگاه ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا را جهت بررسی مدارک متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس ها فاقد مسافر بودند بیان داشت :مأموران به این ۲ خودرو مشکوک و آنها را بازرسی کردند که مقدار یک هزار و ۲۴۴ کیسه عدس خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ کاظم زاد افزود: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در این رابطه ۲ راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطر نشان کرد : قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری جوانان کشور را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا میشود هر گونه اخبار مرتبط را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**دستگیری سارق باطری کامیون ها در شاهین شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری سارق باطری های کامیون ها در شهرستان شاهین شهر خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری”  گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت باطری کامیون در شهرستان شاهین شهر بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: فرد دستگیر شده به سرقت باطری ۲۰ کامیون در شهرستان شاهین شهر اعتراف کرد.

سرهنگ مختاری اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**کشف ۱۴۰ هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز در نجف آباد

 فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” از اجرای طرح بازرسی از صنوف و کشف مقدار ۱۴۰ هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز و ترقه دست ساز توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “محمد رضا خدا دوست” پلیس اظهار داشت : ماموران پلیس امنیت عمومی و پلیس آگاهی شهرستان نجف آباد در راستای پیشگیری از وقوع حوادث چهارشنبه آخر سال ،طرح بازرسی از صنوف و اتحادیه ها را اجرا کردند.

وی افزود: در بازرسی از ۵ واحد صنفی تعداد ۱۴۰ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز و دست ساز خطرناک کشف شد.

سرهنگ خدادوست بیان داشت: در این خصوص ۵ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان خاطر نشان کرد: در این ایام می بایست والدین نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندان خود داشته باشند و تهدیدات استفاده از مواد محترقه را جدی بگیرند تا انشاءالله امسال شاهد وقوع حتی یک حادثه دلخراش نباشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا