تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

جشنواره پروژه های دانش آموزی در تاریخ ۲۴و۲۵اسفندماه در اصفهان برگزار می شود

سیدعلی حکمت‌منش در نشست خبری چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزری تبیان با اشاره به فعالیت های موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در اصفهان گفت: این موسسه از موسسه های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که در سال ۸۱  با هدف اشاعه و ترویج معارف اسلامی با استفاده از تکنولوژی روز تاسیس گردیده است .

وی  محور این موسسۀ را سایت تبیان اعلام کرد و افزود: تولید نرم‌افزارهای علوم اسلامی و بازی های رایانه ای از جمله فعالیت های این موسسه است بطوری که موسسه تبیان از موسسه های شاخص تولیدکنندۀ بازی های رایانه ای بوده که با بهره گیری از سناریوهای دینی و فرهنگی، نرم افزارهای قابل توجهی را تولیدکرده است.

حکمت منش ادامه داد : یکی دیگر از فعالیت های این مرکز ، ایجاد یک مرکز داده(دیتاسنتر) در تهران است که عمدتاً فرهنگی بوده و سرویس متفاوتی در این مرکز ارائه می شود.

وی گفت : یکی دیگر از فعالیت های موسسه طرح همسان گزینی و معرفی همسر برای متقاضیان است.

  حکمت منش تصریح کرد: سایت تبیان از بخش های متفاوتی برخوردار است که مرکز یادگیری، یکی از بخش های پرطرفدار این سایت است. این بخش دارای محتوای با ارزش برای دانش آموزان، معلمان، مدیران و خانواده ها است و خدمات مختلفی را به معلمان در زمینه نحوه اداره کلاس‌، طرح سوال و آزمون  ارایه می کند.

**جشنواره پروژه های دانش آموزی

حکمت‌منش به جشنواره پروژه های دانش آموزی اشاره و افزود:این طرح از چندنظر منحصر بفرد بوده و هیچ مجموعه و نهادی چنین جشنواره ای را به این شکل برگزار نمی کند. جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان به صورت گروهی برگزار شده و به این طریق دانش آموزان با فرهنگ کار گروهی آشنا می شوند .

وی ادامه داد : یکی دیگر از فعالیت های جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان این است که دانش آموز از ابتدا با انتخاب یک موضوع واحد تحقیق و پژوهش را آماده کرده و به وسیله بخش مشاوره اینترنتی سایت تبیان این کار را انجام می دهد. مشاوره اینترنتی سایت تبیان به طور رایگان خدمات رابه  دانش آموزان ارایه می کند و بعد از انجام مشاوره و به نتیجه رسیدن تحقیق و پژوهش، این طرح ها در جشنواره پروژه های دانش آموزی در ۲ روز ارایه می شود.

مدیر موسسه تبیان در اصفهان گفت: جشنواره پروژه های دانش آموزی امسال در اصفهان با سه سال گذشته تفاوت ویژه ای دارد و به صورت کیفی‌تر برگزار خواهدشد، در واقع استان اصفهان تنها استانی است که جشنواره پروژه های دانش آموزی را به دلیل استعداد بالای دانش آموزان به صورت استانی برگزار می کند و یکی از قابلیت های اصفهان در جشنواره پروژه های دانش آموزری نسبت به سایر جشنواره هاهزینه های ورود به این جشنواره است که برای دانش آموزان مدارس دولتی و پژوهش سراها ۵۰ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است.

گفتنی است این جشنواره ۲۴ و ۲۵ اسفندماه در سه محور به صورت غرفه های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات دانش آموزی برگزار خواهد شد و امسال بیش از ۳۵۰ دانش آموز در قالب ۱۴۰ تیم در این جشنواره شرکت می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا