شهر و جامعهعناوین اخبار

 مدیران موظفند از سقف اختیارات خود برای رفع مشکلات واحدهای اقتصادی استفاده کنند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در سی و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهارداشت: هدف اصلی این ستاد ایجاد رونق و اعطای تسهیلات به مردم برای ایجاد اشتغال و کسب و کار است و مدیران موظفند از سقف اختیارات خود برای رفع مشکلات واحدهای اقتصادی استفاده کنند.
استانداراصفهان با اشاره به عملکرد ستاد تسهیل در سال جاری، اظهارداشت: میزان پرونده های متقاضیان دریافت تسهیلات حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیته های کارشناسی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده و تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه عملکرد ۳۰ درصدی بانک ها در ارائه ی تسهیلات مطلوب نیست، اظهارداشت: بانک ها باید تا پایان خردادماه این رقم را به صد درصد برسانند و باتوجه به انصراف برخی از متقاضیان و بازبودن سامانه ی بهین یاب ، متقاضیان جدید می توانند برای دریافت تسهیلات این طرح ثبت نام نمایند.
مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: در مجموع بانک ها امسال حدود هزار میلیارد تومان مستقیم به صنایع تسهیلات پرداخت کرده اند و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق طرح رونق پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ثبت نام از اصناف نیز برای دریافت تسهیلات صورت گرفته است، افزود: در سه ماه گذشته حدود ۴۰میلیارد تومان تسهیلات به اصناف پرداخت شده است.
استانداراصفهان تاکید کرد: بانک ها باید برنامه زمانبندی برای پرداخت کامل تسهیلات در ماه های آینده را ارائه نمایند و همچنین در صورتی که برای رفع مشکلات مردم در پرداخت تسهیلات با مشکلاتی مواجه هستند باید این مشکلات احصا گردد تا در سطح ملی به آن پرداخته شود.
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید در راستای رفع مشکلات و بازکردن گره کار سرمایه گذاران قدم بردارند و از هرگونه کارشکنی جلوگیری کنند، افزود: مسئولان باید با آینده گری به خود و فرزندانشان رحم کنند و از کارشکنی در کار سرمایه گذاران بپرهیزند زیرا در غیر اینصورت آینده فرزندانشان هم در خصوص معیشت آسیب خواهد دید.
محسن مهرعلیزاده افزود: اگر در جلسات به برخی اقدامات مسئولین خرده گرفته می شود قصدی وجود ندارد و تنها دلسوزی است چرا که ستاد تسهیل وظیفه ی تسهیل در امور سرمایه گذاران را دارد و باید مدیران با سعه ی صدر با سرمایه گذاران برخورد نمایند.
وی اظهار امیدواری نمودکه با روندی که در پیش گرفته شده ، جهت گیری ها در راستای فرهنگ انجام کار مردم را در استان بیشتر توسعه دهیم تا سرمایه گذاران بتوانند از کار خود نتیجه بگیرند.
استانداراصفهان به حضور سرمایه گذاران در این جلسه اشاره کرد و افزود: گرچه دبیرخانه ای برای کارگروه وجود دارد ولی در برخی موارد دبیرخانه با مشکلات بین دستگاهی در پرونده ها مواجه می شوند و در این موارد با حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران مشکلات بررسی می شود و نسبت به رفع این مشکلات اقدام می گردد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا