پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

انبار میلیاردی کالای قاچاق پلمب شد/عدم توجه به جلو یک کشته برجای گذاشت

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “ستارخسروی”  اظهار داشت: در پی اطلاع کارآگاهان از دپو و توزیع لوازم خانگی قاچاق توسط فردی در یکی از انبارهای تخلیه بار اطراف شهر “اصفهان”، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی،محل موردنظر بازرسی و ۱۵ دستگاه لوازم خانگی و ۱۹۸ کارتن انواع اسباب بازی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ خسروی در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش تورم را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود، اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهند.# 

**توقیف موتورسیکلت قاچاق در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی سنگین قاچاق توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی در یکی از مناطق این شهر، متوجه شدند یک دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی در شهر جولان می دهد و موجب ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده که بلافاصله وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه ماموران در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه موتورسیکلت قاچاق را توقیف و راکب آن نیز دستگیر کردند، گفت: ارزش این وسیله نقلیه توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ یاردوستی در پایان از تحویل راکب موتورسوار به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: وجود اینگونه وسایل نقلیه در شهر موجب برهم زدن آرامش شهروندان می شود و پلیس با موتورسیکلت هایی که مجوزهای قانونی ندارند برخورد و آنها را توقیف می کند.#

**تخطی از سرعت مطمئنه مرگ راننده وانت را رقم زد

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از واژگون شدن یک دستگاه وانت مزدا در محور “خور-جندق” و فوت راننده خبر داد.

سرهنگ ” حسین پورقیصری” ، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه وانت مزدا در محور “خور-جندق”، بلافاصله ماموران انتظامی و پلیس راه به محل اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: در این حادثه رانندگی یک دستگاه وانت مزدا به علت تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه واژگون شده بود.

این مقام انتظامی بیان داشت: در اثر این حادثه رانندگی ، راننده خودرو به علت شدت جراحات  وارده جان خود را از دست داده بود.

سرهنگ پورقیصری در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کند، بپرهیزد تا ان شاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم.

**اعتراف سارق اماکن خصوصی به ۲۰۰ میلیون ریال سرقت از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر “ازشناسایی و دستگیری یک سارق حرفه ای اماکن خصوصی و کشف ۲۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد”  گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی ، باغ ویلا ، ساختمان های نیمه ساز و کارگاه ها  رسیدگی به  موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام ماموران  پلیس آگاهی با راه اندازی گشت های آشکار و پنهان  موفق به شناسایی ودستگیری یک سارق  حین سرقت شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم در بازجوئی های پلیس به سرقت  ۲۰۰ میلیون ریال اموال از اماکن خصوصی در شهرستان “خمینی شهر” اعتراف کرد.

سرهنگ جعفری نژاد  با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده وشناسایی مالباختگان به مراجع قضائی تحویل داده شد، به همشهریان توصیه کرد: در صورتی که محوطه ساختمان و کارگاه ها فاقد روشنایی کافی است روشنایی لازم را تامین و برای کلیه درب ها به ویژه درب ورودی از قفل های مطمئن استفاده  و قفل هایی که کلید یدکی آن ها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده است را تعویض کنید.

**دستگیری سارقان سیم برق اراضی کشاورزی فریدن

 فرمانده انتظامی شهرستان “فریدن” از اجرای طرح مبارزه با سرقت و دستگیری ۲ سارق سیم برق اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “رضا محمدی”  گفت: در پی وقوع یک مورد سرقت سیم و کابل برق در اراضی کشاورزی شهر “دامنه”، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : ماموران با انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند ۲ سارق را شناسایی ، و پس از هماهنگی با آنها را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: افراد دستگیر شده به سرقت ۲۰۰ متر کابل برق از اراضی کشاورزی شهر “دامنه” اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن در پایان از تحویل سارقان به مراجع قضائی خبر داد و به مردم توصیه کرد: هر گونه اخبار و موضوع های مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**انهدام باند سارقان میلیاردی منازل در شاهین شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری ۳ سارق حرفه ای منزل و کشف مقدار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری”  اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از منازل ویلایی در شهر “شاهین شهر” شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: فرد دستگیر شده به سرقت اموال از منازل شهروندان شاهین شهری با همدستی  ۲فرد دیگری اعتراف کرد.

مختاری با اشاره به دستگیری همدستان سارق افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقدار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع اموال مسروقه شامل طلا، ال ای دی ، لب تاب و دیگر اموال کشف شد.

سرهنگ مختاری در پایان از تحویل سارقان به مراجع قضائی خبر داد و به شهرواندان توصیه کرد: کلیه راه های نفوذ به ساختمان را با نصب حفاظ استاندارد ایمن کنند و از نگهداری وجوه نقد و طلا در داخل منزل خودداری و آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

**کامیون سرقتی در اصفهان کشف شد

 فرمانده انتظامی شهرستان از کشف یک دستگاه کامیون که از یکی از استان های همجوار اصفهان سرقت شده بود توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی”  اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی در یکی از مناطق این شهر به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را استعلام کردند.

وی افزود: در استعلام بعمل آمده مشخص شد این خودرو از یکی از استان های همجوار اصفهان سرقت شده که وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در یک عملیات ضربتی کامیون توقیف و ۲ سارق نیز دستگیر شدند.

سرهنگ یاردوستی اظهار داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با بیان اینکه با دستور مقام قضائی کامیون به مالباخته استرداد شد خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی ،مجرمان و سارقان برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**عدم توجه به جلو یک کشته برجای گذاشت

 رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از تصادف یک دستگاه کامیون کشنده ولوو با یک دستگاه پراید در محور اصفهان-شیراز و فوت یک نفر و مجروحیت فرد دیگری خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار”  گفت: روز گذشته ماموران پلیس راه اصفهان شیراز از برخورد یک دستگاه کامیون کشنده ولوو با سواری پراید در این محور مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی، راننده پراید در دم فوت و سرنشین آن مجروح شده بود.

رئیس پایگاه خبری پلیس فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه، عدم توجه به جلو توسط راننده کشنده ولوو اعلام شده است.

سرهنگ درستکار در پایان به رانندگان توصیه کرد: قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و با سرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنید تا انشالله شاهد وقوع این گونه حوادث جبران ناپذیر نباشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا