عناوین اخبار

اجرای طرح نیابت برای ۱۰ هزار سالمند/ توزیع ۱۴۶ هزار بسته عیدانه میان نیازمندان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،دکتر فرحناز رافع در نشست خبری تشریح طرح‌های نوروزی جمعیت هلال ‌احمر،‌ گفت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر طرح‌هایی را اجرا می‌کند تا بتواند درد، غم و رنج انسان‌های نیازمند را کاهش داده و از طرف دیگر حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی را در جامعه درونی کند. همچنین امیدواریم بتوانیم در ترویج فرهنگ خیر و کمک کردن به دیگران و همچنین فرهنگ داوطلبی اقدامات موثری را انجام دهیم و لبخند رضایت و خوشحالی را بر لب نیازمندان بنشانیم.

پیش‌بینی طرح نیابت برای ۱۰ هزار سالمند در ایام نوروز

رافع در تشریح طرح نیابت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: این طرح چندین سال است که در جمعیت اجرا می‌شود و موفق به دریافت جایزه فدراسیون بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ شده است. از طرف دیگر با توجه به تأکید ریاست جمعیت، برای تمامی فعالیت‌هایمان سند نوشته شده تا بتوانیم مبانی علمی و نظری طرح‌ها را مدنظر داشته باشیم و به این ترتیب اقداماتی را انجام دهیم که در سطح بین‌المللی برای سایر کشورها الگو باشد.

وی در توضیح طرح نیابت برای ۱۰ هزار سالمند کشور، ادامه داد: در این طرح اقداماتی به نیابت از فرزندان سالمندان در منزل یا برای سالمندان انجام می‌شود و داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر در کنار سالمندان قرار می‌گیرند. این طرح از اکنون آغاز شده به طوری که داوطلبان در خانه‌تکانی و خرید عید و همچنین لحظه تحویل سال در کنار سالمندان خواهند بود.

توزیع ۱۴۶ هزار بسته عیدانه میان نیازمندان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه صحبت‌هایش از پیش‌بینی ۱۴۶ هزار بسته عیدانه که با کمک خیرین و نوعدوستان تهیه شده خبر داد و گفت: اقدامات مربوط به توزیع این بسته‌ها از ۱۵ اسفندماه آغاز شده است. رویکرد این بسته‌ها را نیز تغییر داده‌ایم و در تلاشیم که بتوانیم در مرحله اول در زمینه توانمندسازی نیازمندان حرکت کنیم. به این ترتیب امیدواریم بتوانیم در سال ۹۵ از این ۱۴۶ هزار بسته حداقل ۱۰۰۰ خانوار را توانمند کنیم.

جزئیات طرح داوطلب‌یار امداد و نجات

وی در ادامه در توضیح طرح داوطلب‌یار امداد و نجات اظهارکرد: این طرح نیز با مشارکت سازمان امداد و نجات جمعیت اجرایی می‌شود. در این طرح ۱۵۵۰ پزشک و پیراپزشک داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات حضور می‌یابند و به امر امدادرسانی می‌پردازند.

رافع در پایان صحبت‌هایش از برپایی ۶۴۲ چادر سلامت در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این چادرها همچنین بحث حساس کردن جامعه و آگاهی بخشی عمومی جهت کاهش تلفات مسافرت‌های نوروزی صورت می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا