شهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان در مسیر امید، به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم در این اردیبهشت زیبا و هفته فرهنگی اصفهان که تلاقی زیبایی با اعیاد شعبانیه دارد، بتوانیم هفته ای توأم با شادی و نشاط را برای مردم اصفهان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه اصفهان، شهری اسطوره ای است که تمام جنبه های آن قابل ستایش و احترام است، تصریح کرد: دکتر بهمن نامور مطلق به زیبایی در کتاب اسطوره-شهر اصفهان در رابطه با اهمیت اصفهان می نویسد: اصفهان را هیچ کس از جمله شاه عباس و شیخ بهایی نساخت بلکه این اصفهان است که این افراد را به جهانیان معرفی کرده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: در هفته فرهنگی اصفهان قصد داریم شور و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم و در روز نکوداشت اصفهان که در آذر ماه برگزار می شود نیز از سفرا و مهمانان خارجی دعوت می کنیم تا در اصفهان حضور یابند.

چشم امید به قدرت فرهنگ و هنر

وی بیان داشت: اگرچه مشکلات شهر اصفهان زیاد و مشکلی ماننده زاینده رود بسیار سخت است اما نگاه ما به ظرفیت های این شهر و مشارکت مردم است و در این راه نا امید نخواهیم بود. هنر و فرهنگ این شهر آن قدر سترگ و عظیم است که مشکلات در مقابل آن ناچیز هستند و ما باور داریم که با فرهنگ و هنر می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: پیام هفته فرهنگی اصفهان این است که این شهر زنده است و به توسعه خود با خلاقیت های شهروند محور ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه سرمایه های معنوی، سرمایه اجتماعی و سرمایه های انسانی زیادی در اصفهان وجود دارد، تأکید کرد: هنر، روح اصفهان است و فرهنگ در این شهر ریشه دارد. هنر آزاد، هنر برای هنر و هنر برای مردم، راه های التیام دردهای این شهر هستند. هنر می تواند مشکلات را در لفافه زیبایی شناسانه خود به مردم، منتقل و مشارکت آنان را جلب کند.  

شهردار اصفهان افزود: وقتی فرهنگ، ساخته شود شاکله یک شهرِ خوب ساخته می شود و شهری با پشتوانه فرهنگ اصیل و هنر می تواند مشکلات را حل کند. ما باور داریم هنرمندان فرهنگ سازانی هستند که می توانند همه مشکلات و معضلات را حل کنند.

وی اضافه کرد: در آغاز هفته فرهنگی اصفهان و با همت والای همه مردم، مدیریت شهری و حمایت اعضای شورای شهر، هفته ای پر از رونق و شادی و نشاط را در اصفهان شاهد خواهیم بود.

نوروزی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس، ادامه داد: با برگزاری این رویداد، پیام اصفهان به گوش همگان رسید و معرفی اصفهان در همه ابعاد، صورت گرفت.  

وی تصریح کرد: برای شادی و نشاط اجتماعی مردم، نباید به یک هفته بسنده کرد بلکه این شادی باید در تمام سال و در زندگی مردم نهادینه شود.

شهردار اصفهان افزود: حوزه فرهنگی شهرداری قصد دارد با کمک مردم و هنرمندان، روزهایی را در اصفهان رقم بزند تا قدری از اندوه خشکی زاینده رود و دیگر مشکلات، کاسته شود.

وی ادامه داد: وقتی فرهنگ، در شهر حکفرمایی کند، بسیاری از دغدغه ها به خودی خود حل می شود و می توانیم شهری شاد و پر امید را به آیندگان خود تحویل دهیم.

 گفتنی است در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان، اعضای شورای شهر، هنرمندان، جمعی از شهروندان و معتمدین محلی حضور داشتند.

همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه، استاد مطیع، هنرمند اصفهانی، نقش مدرسه چهارباغ را با تکنیک آبرنگ نقاشی کرد. این اثر در حین برنامه توسط شهردار اصفهان، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و فضل ا… صلواتی مشاور شهردار اصفهان امضا شد و قرار است به یادبود در دفتر شهردار اصفهان، نصب شود.

اجرای موسیقی سنتی توسط استاد چناریان هنرمند اصفهانی و اجرای موسیقی مقامی با حضور نمایندگان اقوام، از بخش های جالب این مراسم بود. در پایان مراسم نیز شهردار و اعضای شورای شهر با مردم و شهروندان، عکس یادگاری گرفتند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا