عناوین اخبار

برگزاری ویژه برنامه شهری “جشنی برای اصفهان” در پل شهرستان

 سرمایه گستران -سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان را با شعار “شهری که دوستش دارم” در نقاط مختلف شهر ویژه عموم شهروندان برگزار می کند.

اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در همین راستا به برگزاری ویژه برنامه شهری “جشنی برای اصفهان” با محوریت حمل و نقل پاک اقدام کرده است.

این برنامه در نظر دارداستفاده از وسایل نقلیه پاک شامل دوچرخه، موتوربرقی، مترو و … و دوری از وسایل حمل و نقل آلاینده را در بین شهروندان نهادینه سازد.

اجرای استندآپ کمدی، آکروبات، قطعات نمایشی و … از جمله برنامه های این جشن شاد بوده که عموم شهروندان می توانند از ۴ تا ۶ اردیبهشت ساعت ۲۰ به محل پل شهرستان مراجعه کنند.

برگزاری کارگاه “مجسمه های چوبی” در گذرفرهنگی چهارباغ

همزمان با هفته فرهنگی اصفهان، کارگاه “مجسمه های چوبی” از ۴ تا ۱۰ اردیبهشت در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می شود.

کارگاه ساخت مجسمه های چوبی در محور تاریخی چهارباغ برگزار شده و هنرمندان هنرهای تجسمی کشور به خلق مجسمه هایی زیبا از جنس چوب خواهند پرداخت.

در این ویژه برنامه شهری که از ۴ تا ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می شود که در این کارگاه قطعات بزرگی از چوب با ارتفاع ۳ متر در اختیار ۶ نفر از هنرمندان عرصه مجسمه سازی قرار گرفته و هنرمندان زبردست، طی ۷ روز به خلق آثاری نفیس از آنها با اقتباس از هنر و جلوه های بدیع شهر اصفهان می پردازند.

این کارگاه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ برگزار شده و شهروندان اصفهانی و گردشگران می توانند به شکل رایگان از آن بازدید کنند.

همچنین همزمان با هفته فرهنگی اصفهان نمادهای بزرگی از  هنرهای میناکاری، قلمکاری و ترمه به منظور فضاسازی از سوم تا نهم اردیبهشت در نقاط مختلف شهر نصب شده اند.

نمادهای بزرگ پارچه قلمکار و ترمه بر فراز پل های مستقر در بزرگراه های شهید آقابابایی، شهید خرازی، بزرگراه فرودگاه و… نصب و در هنگام عبور از رینگ های ترافیکی در معرض دید شهروندان اصفهانی قرار می گیرد.

همچنین نمادهای بزرگی از جنس مینا در محور تاریخی چهارباغ و خیابان های منتهی به آن نصب شده که مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار خواهد گرفت.

سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در هفته فرهنگی اصفهان، نمایشگاه و کارگاه دیگری را با محوریت تولید و نمایش صنایع دستی اصفهان در محور تاریخی چهارباغ برگزار می کند.

در این نمایشگاه، آثار نفیسی از صنایع دستی اصفهان نظیر سنگ آب های قدیمی و تولیدات نفیس هنرمندان مورد بازدید شهروندان قرار گرفته و نزدیک به ۲۰ نفر از هنرمندان عرصه صنایع دستی به خلق آثار نفیسی خواهند پرداخت.

هنرهای سیم کوبی، قلمکاری، رودوزی های سنتی، نگارگری، میناکاری، فیروزه کوبی، قلمزنی، مشبک فلز، طراحی، حجم و مجسمه، منبت، طراحی سنتی، خاتم کاری و حجاری مجموعه صنایع دستی عرضه شده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه که با همکاری و معرفی هنرمندان از سوی اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان برگزار می شود، صبح ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به صورت رایگان پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

روایت نصف جهان در هفته فرهنگی اصفهان

برنامه داستان خوانی “روایت اصفهان” از ۴ تا ۸ اردیبهشت در چهار نقطه شهر برگزار می شود.

سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان را با شعار “شهری که دوستش دارم” در نقاط مختلف شهر ویژه عموم شهروندان برگزار می کند.

در همین راستا ویزه برنامه داستان خوانی “روایت اصفهان” از ۴ تا ۸ اردیبهشت در چهار مکان باغ طوبی تخت فولاد، موزه عصارخانه شاهی، سالن همایش های دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر و روبروی کاخ عالی قاپو برگزار می شود.

اولین روز از این برنامه روز سه شنبه چهارم اردیبهشت با حضور محمد کلباسی در باغ طوبی تخت فولاد برگزار می شود.

همچنین موزه عصارخانه شاهی با محوریت داستان خوانی “شمایل تارک کاخ ها”  باحضور حسین سناپور و علی خدایی همراه با جشن امضای کتاب “خاکستر” در روز دوم چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ میزبان شهروندان خواهد بود.

روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه نیز این برنامه در سالن همایش های دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر با حضور لادن نیکنام و امید رحیمی جامه و روبروی کاخ عالی قاپو با حضور بهزاد دانشگر ساعت ۱۸ برگزار می شود.

اجرای ارکستر سازهای بادی در  برنامه نوستالژی رازبند

برنامه “نوستالژی رازبند” با محوریت سازهای بادی، پنجم و ششم اردیبهشت در هنرسرای خورشید برگزار می شود.

هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، پنجم و ششم اردیبهشت میزبان اجرای صحنه ای گروه موسیقی رازبند است.

این برنامه با عنوان “نوستالژی رازبند” به سرپرستی داوود رازانی، خوانندگی علی بالایی و پژمان مقدم و تنظیم آهنگ داوود رازانی و مهدی نصوحی برگزار می شود.

برنامه “نوستالژی رازبند” با محوریت سازهای بادی میزبان نوازندگان کسری جدیدزاده(ساکسفون آلتو)، احمد محمدیان(ساکسفون تنور)، مهدی نصوحی(ترومبون)، داوود رازانی و حسین کیانی(ترومپت)، امید مختاری(پرکاشن) است.

از دیگر نوازندگان این گروه می توان به حمید رضایت(فلوت)، مجید صالحه و مهدی نصوحی(پیانو و کیبورد)، فاضل نعمت الهی(درام)، مهران ربیعی(باس) و رضا زیدآبادی(گیتار و هارمونیکا) اشاره کرد.

این برنامه روز چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۲۰ در محل هنرسرای خورشید واقع در پل چمران، جنب شهرداری منطقه ۷ برگزار می شود که علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت www.sharghconsert.ir مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا