شهر و جامعهعناوین اخبار

اولتیماتوم جدی استاندار به مدیران برای رفع موانع موجود اداری در راستای ارتقای تولید فضای کسب و کار / شرایط سخت آبی استان بایستی منجر به تلاش مضاعف مدیران گردد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهارداشت: فضای کسب و کار استان گرچه نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارد ولی با توجه به اینکه در اصفهان همه ی عوامل معطوف به کسب و کار از جمله نیروی انسانی فرهیخته و کاری، فرهنگ کار و اقتصاد و زمینه های مختلف وجود دارد، زیبنده نیست که در پارامترهای پایش فضای کسب و کار ، استان از نمره ی خوبی برخوردار نباشد و این امر در استانی که مهد سرمایه گذاری های صنعتی، تولیدی و صادراتی بوده قابل تحمل نیست.
استانداراصفهان متذکر شد: کار کردن هم یک وظیفه ی اعتقادی و الهی است و هم مسئولیت اداری مدیران بشمار می رود و اگر کم کاری ها افزایش یابد یک نوع خیانت به مردم است و این برای بنده به عنوان مدیرعالی استان قابل تحمل نیست.
محسن مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: علیرغم تلاش های صورت گرفته از سوی مدیران ، ولی باید بدانیم که زحمات زمانی ارزشمند است که در خصوص پارمترهای استاندارد که فضای کسب و کار را پایش می کند از جمله سرعت دسترسی مردم به اطلاعات، بانک ها، مالیات، بیمه و … جایگاه خوبی داشته باشیم.
مدیر ارشد استان با بیان اینکه از ابتدای حضور در اصفهان موضوع رفع بروکراسی برای سرمایه گذاران مورد تاکید قرار گرفت، افزود: ۴ ماه گذشته تا اندازه ای وضعیت بهتر شده ولی به استانداردها نرسیده است و هیچ دلیلی ندارد که این امکانات اداری و مسئولیت ها و اختیارات به تسریع در کار مردم منجر نشود.
وی افزود: برخی از مدیران محافظه کاری بیش از اندازه و ترس از وجود نقص در انجام کار باعث شده است که از انجام برخی فعالیت ها امتناع ورزند ولی باید بدانند که انجام ندادن خود کار ایرادی بالاتر از این است که کاری برای ایراد اندکی انجام نشود و البته در این راستا دستگاه های نظارتی باید دقت بیشتری داشته باشند که ایرادات معمولی را ایراد اساسی تلقی نکنند و همکاری لازم را داشته باشند.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه مدیران باید با ریسک کافی حرکت کنند، افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای داخلی و با توجه به اینکه یکی از مسیرهای درست برای تحقق این شعار فعالیت سیستم های اداری در جهت کاهش قیمت، افزایش کیفیت و ایجاد فرهنگ گرایش به کالاهای داخلی است، مدیران باید نسبت به گذشته کار و سرعت مضاعفی داشته باشند و به همین منظور کندی هایی که در برخی از سیستم های اداری وجود دارد قابل تحمل نخواهد بود.

مدیر ارشد استان تاکید کرد: مدیران باید بتوانند بعنوان یک خدمتگزار که کارش با پذیرش همه ی خطرات و ریسک ها همراه است کار کنند و اگر مدیری این ویژگی را نداشته باشد نمی تواند راهگشای جامعه در امور مختلف از جمله تولید و اشتغال باشد و ارزیابی مدیران و بازنگری در انتخاب مدیران بر اساس این شاخص ها خواهد بود.
وی در ادامه به بررسی راهکارهای حمایت از کالای ایرانی پرداخت و اظهارداشت: باید دلایل عدم حمایت برخی از مردم از خرید کالای ایرانی بررسی شود و مشوق هایی به تولید کنندگان کالای ایرانی و خریداران ارائه گردد.
مهرعلیزاده بر فرهنگ سازی عمومی برای مصرف محصولات داخلی تاکید کرد و افزود: باید طی یک ماه آینده در کارگروهی راهکارهای عملی برای حمایت از کالای ایرانی بررسی و برای اجرا ارائه گردد.
محسن مهرعلیزاده تاکیدکرد: حمایت از کالای ایرانی باید در همه ی ابعاد بکار گرفته شود و باید در راستای ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی و ورود به بازارهای جهانی تلاش کنیم چرا که صادرات باز کننده راه تولید داخلی است.
استانداراصفهان در پایان با اشاره به اینکه امسال سال سختی را در بخش های مختلف بویژه آب در پیش خواهیم داشت، افزود: شرایط سخت بایستی موجب فعالیت و حرکت مضاعف مدیران شود و این امر در خصوص خشکسالی و کمبود منابع آب نیز صادق است ، همه مردم و مدیران باید با تلاش و صرفه جویی و همچنین اجرایی نمودن مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی در جهت حل مشکلات و عبور از شرایط سخت حرکت نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا