شهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای برنامه های ورزشی متنوع ویژه هفته فرهنگی اصفهان

 سرمایه گستران ،سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان را با شعار “شهری که دوستش دارم” در نقاط مختلف شهر ویژه عموم شهروندان برگزار می کند.

ویژه برنامه “شبی با پهلوانان” ششم اردیبهشت ساعت ۲۱ در زورخانه جاوان، هندبال ساحلی آقایان و بانوان ۷ تا ۱۰ اردیبهشت ساعت ۹ در پارک جنگلی ناژوان، ویژه برنامه باستانی هفتم اردیبهشت ساعت ۱۷ در میدان نقش جهان از جمله برنامه های ورزشی ویژه هفته فرهنگی اصفهان بوده که از سوی معاونت ورزشی این سازمان برنامه ریزی شده است.

مسابقه طناب کشی آقایان و بانوان ۵ تا ۷ اردیبهشت ساعت ۸ و ۱۵ در ورزشگاه های شهرداری، جشنواره بیماران خاص و معلولین نهم اردیبهشت ساعت ۱۷ در میدان نقش جهان، مسابقات داژبال نهم اردیبهشت ساعت ۹ در ورزشگاه کردآباد، جشنواره ورزشی تفریحی هفتم اردیبهشت ساعت ۱۶ در پارک امام رضا(ع) از دیگر برنامه های هفته فرهنگی اصفهان می باشد.

علاقه مندان برای تماشای این مسابقات و شرکت در برنامه می توانند به مکان های تعیین شده مراجعه کنند.

برپایی نمایشگاه “مشاغل و حرف سنتی اصفهان” در راه شاهی

نمایشگاه “مشاغل و حرف سنتی اصفهان” از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در راه شاهی میزبان شهروندان است.

مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در راستای اهداف بلندی که همواره دغدغه رسیدن به آن را داشته و دارد، می‌کوشد شرایط و امکاناتی را فراهم آورد تا پابه‌پای شناسایی و شناساندن اصفهان به اصفهانی و غیر اصفهانی، از چالش‌هایی که این شهر از منظری با آن روبه‌روست، فرصت‌هایی طرح نماید که در قالب یک راه حل منطقی، مسیر تاریک معضلات و مشکلات پیش روی این شهر را روشنی بخشیده درپرتو هم‌اندیشی‌های آگاهانه‌تر، افکار را هوشیارتر، دیده‌ها را بیناتر و احساسات را برانگیخته‌تر نماید.

نمایشگاه “مشاغل و حرف سنتی اصفهان” در همین راستا ویژه هفته فرهنگی اصفهان، گام بلندی است که این مرکز سعی در برداشتن آن دارد، تا به‌گونه‌ای بتواند چندین هدف را دنبال نماید.

شغل‌های قدیمی، ثبات  و ایجاد اشتغال پایدار در پی دارند و از دیگر سوی، برخی مشاغلی که امروز فراموش شده‌اند در زمره حرفه و هنرهای صنایع دستی قرار دارند و باید برای حفظ اصالت و هویت فرهنگی خود، باردیگر آن‌ها را احیا نماییم.

برگزاری این نمایشگاه، آن هم در قالب کارگاه و به نمایش گذاشتن نحوه تولید یک اثر هنری در چهاچوب شغل و حرفه صنایع دستی سنتی، تلاشی است در پاسداشت میراث فرهنگی ناملموس به منظور شناخت، معرفی و زنده‌سازی فرهنگ‌هایی که در سایه بی‌توجهی ما ‌سریعاً بدست فراموشی سپرده خواهند شد.

هدف دیگر این مرکز از برپایی این نمایشگاه، تلاش در راه ارتقای روش‌های جذب گردشگر، بالاخص گردشگران خارجی و ایجاد جاذبه‌های بیش‌تر برای آنان، آن هم در یکی از موقعیت‌های زمانی که اصفهان، حجم انبوهی از مخاطبان گردشگر را پذیرا می‌گردد. از این رو برپایی نمایشگاه مشاغل سنتی، می‌تواند گام مؤثری در راستای جذب هرچه بیش‌تر گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی باشد.

علاقه مندان برای تماشای این نمایشگاه می توانند تا نهم اردیبهشت ماه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ به محل راه شاهی واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.

اجرای ویژه برنامه های فرهنگی در گذر فرهنگی چهارباغ

ویژه برنامه های متنوعی از جمله نمایشگاه عکس قاب چهارباغ، یک فنجان چهارباغ و … از سوم تا نهم اردیبهشت در گذر فرهنگی چهارباغ در حال برگزاری است.

سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان را با شعار “شهری که دوستش دارم” در نقاط مختلف شهر ویژه عموم شهروندان برگزار می کند.

نمایشگاه عکس قاب چهارباغ، یک فنجان چهارباغ، اجرای نمایش های خیابانی و محیطی، جشن های کودکانه با حضور ابرعروسک ها، پاتوق هنری، پاتوق بازی ویژه شهروندان ارشد و معلولین از جمله ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان در گذر فرهنگی چهارباغ است.

این برنامه ها از سوم تا نهم اردیبهشت ماه صبح ها و بعداز ظهرها از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در محور فرهنگی هنری چهارباغ با حضور شهروندان در حال برگزاری است.

جشنواره روزنامه دیواری با موضوع “اصفهان، محیط زیست و زاینده رود”، صبح هشتم اردیبهشت ماه در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می شود.

بزرگداشت مرحوم استاد “امیر قلی امینی”در سرای عطار

بزرگداشت مرحوم استاد امیرقلی امینی، هشتم اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ در سرای عطار برگزار می شود.

سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان را با شعار “شهری که دوستش دارم” در نقاط مختلف شهر ویژه عموم شهروندان برگزار می کند.

برنامه بزرگداشت مرحوم استاد “امیر قلی امینی” در همین راستا ویژه هفته فرهنگی اصفهان از سوی خانه جوان، انجمن صنفی روزنامه نگاران، خانه مطبوعات و مجتمع مطبوعاتی برگزار می شود.

این برنامه روز شنبه هشتم اردیبهشت ساعت ۲۰ در محل سرای عطار واقع در خیابان مسجد سید، کوچه ۲۱، بن بست حافظ برگزار می شود.

گفتنی است؛ امیرقلی امینی در سال ۱۲۷۶ خورشیدی در اصفهان متولد شد. او در نوجوانی از هر دو پا فلج شد. با این حال، در حوزه روزنامه‌نگاری، ترجمه و فعالیت‌های سیاسی و امور خیریه‌ای بسیار فعال بود. امیرقلی امینی در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۰۷ تا ۱۳۲۱، روزنامه اخگر و روزنامه‌ی اصفهان را از ۱۳۲۲ تا ۱۳۵۴ (جز یک دوره توقیف هشت ساله) در اصفهان منتشر ‌کرد.

  رونمایی از کتاب تاریخ تئاتر اصفهان در کتابخانه مرکزی

کتاب تاریخ تئاتر اصفهان روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در کتابخانه مرکزی رونمایی می شود.

سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه ویژه برنامه های هفته فرهنگی اصفهان را با شعار “شهری که دوستش دارم” در نقاط مختلف شهر ویژه عموم شهروندان برگزار می کند.

دفتر تخصصی تئاتر و تالار هنر از مراکز هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی در همین راستا به رونمایی کتاب “تاریخ تئاتر اصفهان”، “تاریخ شفاهی تئاتر اصفهان” همراه با آئین گشایش نمایشگاه عکس “صحنه در قاب” اقدام کرده است.

این برنامه با حضور پرویز ممنون نویسنده کتاب “تاریخ تئاتر اصفهان”، بازیگر، کارگردان و استاد دانشگاه روز شنبه هشتم اردیبهشت ساعت ۱۷ در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

افتتاح نمایشگاه عکس “صحنه در قاب” و رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی تئاتر اصفهان نیز از جمله برنامه هایی است که روز شنبه هشتم اردیبهشت ساعت ۱۷ در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

“صحنه در قاب” نمایشگاه عکس های مجید حجتی با محوریت مروری بر کارنامه سه سال عکاسی تئاتر اصفهان از سال ۹۴ تا ۹۶ بوده که از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در گالری های شماره ۱ و۲ و۳ کتابخانه مرکزی مورد بازدید شهروندان قرار می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا