تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح “تطهیر” با هدف مقابله با تهیه و توزیع پوشاک نامتعارف

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار “مهدی معصوم بیگی” گفت: یکی از ارزشمندترین نمادهای فرهنگی و اجتماعی در میان مردم ایران حتی قبل از اسلام، پوشش بوده و خانواده های ایرانی، همیشه بر رعایت آن تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف محکم ترین و مقاوم ترین سنگر انقلاب در مقابل نفوذ دشمنان است، افزود: دشمنان با شناخت این نقطه قوت، اقدام به وارد کردن پوشاک نامتعارف کرده تا با القاء پوشش و فرهنگ منحط غرب، ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم، خصوصاً قشر جوان، آنان را از حجاب و عفاف ایرانی و اسلامی دور کرده و با تضعیف این سنگر به اهداف پلید خود دست یابند.

سردار معصوم بیگی بیان داشت: نیروی انتظامی که مسئولیت امنیت مردم در تمام ابعاد زندگی اجتماعی را برعهده دارد، بر خود لازم می داند که با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به حفظ و ارتقاء امنیت اخلاقی جامعه، اقدام و با ناهنجاری های اجتماعی مقابله کند.

وی اظهار داشت: در همین راستا، فرماندهی انتظامی استان اصفهان طرح ویژه ای با عنوان” تطهیر” را در دستور کار خود قرار داده که هدف از اجرای این طرح، برخورد با عرضه کنندگان پوشاک نامتعارف که موجب بی عفتی و بد پوششی در جامعه می شوند، می باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، تولید، پخش، عرضه و نمایش پوشاک نامتعارف منقوش به تصاویر انحرافی، مانتوهای نوشتاری با عناوین و اصطلاحات غیرمجاز و …؛ نصب دوربین در اتاق پرو، پوشش نامتعارف متصدیان و کارکنان واحدهای صنفی را از جمله مصادیق اجرای طرح مذکور عنوان کرد.

وی افزود: در این طرح، ناظران اصناف و بازرسان اتحادیه های مربوطه، ضمن نظارت بر صنوف تولیدی و توزیعی پوشاک، نسبت به شناسایی مراکزی که خارج از ضوابط انتظامی فعالیت می کنند، اقدام کرده و برابر مقررات با آنان برخورد خواهند کرد.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیشتر پوشاک نامتعارف به صورت قاچاق وارد کشور می شوند، بنابراین پلیس آگاهی استان با استفاده از ظرفیت قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا، نسبت به شناسایی و مقابله با واردکنندگان پوشاک قاچاق اقدام خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از رصد فعالیت عرضه کنندگان پوشاک نامتعارف در فضای مجازی توسط پلیس فتای استان خبر داد و ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مشارکت شهروندان در اجرای بهتر ماموریت های پلیس، عنوان داشت: از شهروندان می خواهیم در صورت مواجه شدن با مواردی از این دست، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع ماموران پلیس برسانند تا اقدامات قانونی با متخلفان انجام گیرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ناجا برای اجرای این گونه طرح ها نیازمند حمایت مردم و مسئولان دستگاه ها است، تصریح کرد: حفظ و ارتقاء امنیت در تمام ابعاد جامعه، بدون همراهی و مشارکت مردم و دستگاه ها و نهادهای حکومتی، امکان پذیر نیست و باید برای مقابله با هجمه ها و سوءاستفاده های دشمن، یکپارچه و منسجم شویم.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی گسترده نیروی انتظامی در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۷ ارگان و نهاد اجتماعی و فرهنگی درخصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مسئولیت دارند و مطمئناً اگر فلسفه و فواید حجاب به درستی بیان شود، موضوع بدپوششی در جامعه برطرف شده و حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش فرهنگی مطرح می شود.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا