شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری جشن میلاد منجی عالم بشریت در امامزاده سید محمد(ع) فلاورجان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان(ارواحنافدا) جشن میلاد منجی عالم بشریت با هدف تببین نقش و جایگاه مهدویت و همچنین ترویج فرهنگ ولایتمداری در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) قهدریجان برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جمعه قهدریجان و همچنین قرائت قرآن کریم با حضور معتمدی قاری و حافظ مطرح و اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و مذهبی دیگر در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: آستان مقدس امامزاده سید محمد (علیه السلام) در شهرستان فلاورجان، بخش مرکزی و در شهر قهدریجان واقع شده است.

**توسعه امامزاده سید محمد(ع) فریدونشهر پی گیری می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت گفت: به همت خیرین و مردم مومن و ولایتمدار طرح توسعه حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) روستای کاهگان از توابع شهرستان فریدونشهر انجام می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و با هدف توسعه زیرساخت های اماکن متبرکه جهت جذب گردشگران مذهبی

گزارش تصویری رئیس اداره اوقاف و امور منطقه به منطقه کوهستانی پشتکوه شهرستان فریدونشهر و زیارت امامزاده سید محمد ع روستای کاهگان طرح توسعه حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) روستای کاهگان از توابع شهرستان فریدونشهر با کمک خیرین و نیکوکاران انجام می شود.

وی در ادامه افزود: این امامزاده جلیل القدر در منطقه محروم کوهستانی و صعب العبور پشتکوه دوم شهرستان فریدونشهر و در موقعیت جغرافیای مناسبی جهت جذب گردشگران قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت ادامه داد: در همین راستا و با هدف جلب مشارکت های مردمی دیدار صمیمانه ای با مردم  ولایتمدار و زحمتکش روستاهای بهرام آباد، کلوسه، کاهگان و … انجام شد که در این نشست کلیه حاضران در جهت توسعه حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر قول مساعد و همکاری دادند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه اضافه کرد: همچنین جلسه ای نیز با حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری های این منطقه برگزار شد که در این جلسه نیز مقرر شد تا این ادارات به اداره اوقاف و امور خیریه در جهت اخذ سند موقوفات این منطقه با هدف تثبیت مالکیت املاک وقفی و اماکن مذهبی و عمومی روستاها همکاری لازم را انجام دهند.

وی در ادامه خاطر نشان شد: همچنین در نشستی که با اعضای هیئت امنا این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد بر لزوم پیگیری جهت ساخت سرویس های بهداشتی جدید و همچنین ضریح جدید برای این امامزاده بزرگوار با کمک مردم و خیرین نیز تاکید شد.

**جشن بزرگ مهدویت در ۱۵ امامزاده نطنز برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت:  به مناسبت ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیت الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مراسم جشن در جوار حرم مطهر ۱۵ امامزاده عظیم الشان شهرستان نطنز برگزار می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و همزمان با ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیت الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کلیه بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان آذین بندی می شوند و برنامه های ویژه ای نیز تدارک دیده شده است که در جوار حرم مطهر ۱۵ امامزاده عظیم الشان شهرستان نطنز برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم ها به صورت ویژه در جوار حرم مطهر امامزادگان سلطان حسین(ع)، امامزاده ایوب(ع) کمجان، امامزاده سلیمان(ع) بیدهند، امامزاده سیدجلال الدین مهدی(ع) تکیه، امامزاده یحیی و عیسی(ع) ابیانه، امامزاده سیدصالح(ع) صالح آباد، امامزاده سلطان(ع) گروه آباد، امامزاده رقیه خاتون(س)، امامزاده یحیی و طاهر(ع)، امامزاده سیدمحمد(ع) سرشک، امامزاده احمدبن محسن(ع)، امامزاده چهاربزرگوار(ع) طرقرود، امامزاده چهاربزرگوار(ع) اوره، امامزاده چهار بزرگوار(ع) مزده و امامزاده میراحمدسادات(ع) برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: این برنامه ها شامل برگزاری مسابقات فرهنگی، سخنرانی، مولودی خوانی، احیای شب نیمه شعبان، نور افشانی، اطعام و پذیرایی، ختم صلوات جهت سلامتی امام زمان و… است.

**جشن بزرگ نیمه شعبان در امامزاده شاه سید(ع) بن رود برگزار می شود

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بن رود گفت: همزمان با نیمه شعبان جشن بزرگی در جوار حرم مطهر امامزاده شاه سید(ع) روستای طهمورثات از توابع بن رود برگزار می شود.

امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سالروز میلاد خجسته حضرت مهدی(عج) کلیه بقاع متبرکه بن رود آذین بندی می شوند و با اجرای برنامه های شاد و متنوع میزبان عاشقان اهل بیت(ع) هستند که در همین راستا نیز به صورت ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر امامزاده شاه سید(ع) روستای طهمورثات برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شمس مداحی و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت(ع) و دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان بن رود گفت: در روستای طهمورثات واقع در بخش بن رود از توابع شهر ورزنه آستان مقدس امامزاده شاه سید علی ابن موسی بن جعفر(ع) می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا