حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

پایان کار ۲ خرده فروش مواد افیونی در اصفهان/کلاهبرداری میلیاردی با عنوان پیمانکاری

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ”حسن یاردوستی”  اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فروش مواد افیونی توسط ۲ خرده فروش در شهر اصفهان ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر کلانتری منطقه مربوطه قرار گرفت.

وی افزود :پس از هماهنگی با مقام قضائی و طی یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ خرده فروش شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از مخفیگاه این ۲ خرده فروش ۲ کیلو و ۸۷۳ گرم تریاک ، ۱۳۶ گرم سوخته تریاک و یک کیلو و ۶۷۳ گرم حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: شهر اصفهان جولانگاه سوداگران مرگ نیست و پلیس این استان با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی می کند.

**دانشجویی که حساب هم خوابگاهی اش را خالی کرد

 فردی که از حساب بانکی همخوابگاهی خود مبلغ ۲۵ میلیون ریال بصورت اینترنتی برداشت کرده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۲۵ میلیون ریال بصورت اینترنتی از حساب او برداشت شده است ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سارق را که هم خوابگاهی شاکی بود شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : فرد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به بزه انتسابی و برداشت مبلغ ۲۵ میلیون ریال از حساب هم خوابگاهی اش اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان توصیه کرد: از ارائه اطلاعات کارت بانکی خود حتی به افراد نزدیک خودداری کنید، از نوشتن رمز کارت بانکی در کنار کارت بپرهیزید و کارت بانکی خود را به شخص دیگری ندهید و اگر این امر صورت گرفت در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز کارت خود اقدام کنید ، برای اینکه اطلاعات شخصی ما ربوده نشود یا کمتر آسیب پذیر باشد، باید اطلاعات مالی و شخصی خود را به خاطر بسپاریم و بطور مرتب آنرا کنترل و از آنها بدقت نگهداری کنیم.

**پرونده۲۰ فروشنده غیر قانونی ارز در اصفهان بسته شد

 رئیس پلیس فتای استان از شناسایی۲۰  سایت متخلف و غیر قانونی فروش  ارز در فضای مجازی و برخورد با دائر کنندگان این سایت ها خبر داد..

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: طرح سراسری مبارزه با فروشندگان غیرقانونی ارز در فضای مجازی همزمان با کل کشور به مدت ۵ روز در استان اصفهان نیز اجرا شد.

وی افزود: ماموران پلیس فتای اصفهان موفق شدند در این مدت تعداد ۲۰ سایت  متخلف و غیرقانونی فروش ارز را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به برخورد با دائر کنندگان این سایت ها ادامه داد: هدف از اجرای این طرح شناسایی و برخورد با فروشندگانی که ارز را با نرخ بالاتر از قیمت مصوب می فروشند است .

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: طبق ماده ۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضوابط خرید و فروش حمل و نگهداری و ورود و خروج ارز به کشور را دولت تعیین می کند و هر کس به منظور بالا رفتن ارز از فروش آن ممانعت و یا با قیمت های بالاتر به فروش برساند برابر مقررات با او برخورد خواهد شد.

**محموله میلیونی کالای قاچاق درایستگاه بازرسی سمیرم

 فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال و دستگیری قاچاقچی در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی”  گفت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری “دوو” مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۷۲۰ قوطی نوشیدنی انرژی زا خارجی و تعداد ۳۳۰ قوطی کمپوت آناناس خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۱۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

سرهنگ قرقانی اظهار داشت : در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان افزودند باتمام ظرفیت و توان عملیاتی با قاچاقچیان کالا و مخلان اقتصاد کشور برخورد می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

**کشف دام های سرقتی ۲۴ ساعت پس از سرقت

 فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری ۲ سارق و کشف ۹ راس گاو سرقتی ۲۴ ساعت پس از وقوع سرقت خبر داد.

سرهنگ”حسن یاردوستی” اظهار داشت: در پی وقوع سرقت ۹ راس گاو در یکی از محلات شهر اصفهان ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از ۲۴ ساعت از وقوع سرقت موفق شدند ۲ سارق را شناسایی و احشام را قبل از فروش کشف و به مالک تحویل بدهند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان در بازجوئی های پلیس به سرقت ۹ راس گاو و سرقت یک سواری پژو و یک وانت نیسان نیز اعتراف کردند.

سرهنگ یاردوستی اظهار داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خوروبیابانک ” از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره سوداگران مرگ و کشف۳۸ کیلو گرم تریاک خبر داد.

سرگرد “نعمت خلیلی”  گفت : ماموران ایستگاه بازرسی شهرستان خوروبیابانک حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری زانتیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۸ کیلو گرم تریاک که زیر صندلی های خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرگرد خلیلی اضافه کرد: دراین خصوص ۳ سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**کلاهبرداری میلیاردی با عنوان پیمانکاری

 فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از شناسایی و دستگیری فردی که با معرفی خود بعنوان پیمانکار مبلغ ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری و متواری شده بود خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه”  اظهار داشت: در پی شکایت یک شرکت معتبر مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود بعنوان پیمانکار ، مبلغ ۲ میلیارد ریال از آن شرکت دریافت و متواری شده است بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان “کاشان” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از جمع آوری یکسری مستندات و با انجام اقداماتی خاص موفق شدند محل اختفای فرد کلاهبردار را شناسایی کنند.

سرهنگ پورکاوه با اشاره به هماهنگی قضائی و دستگیری متهم اظهار داشت : فرد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به کلاهبرداری و برداشت مبلغ ۲ میلیارد ریال از آن شرکت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و به مالکان شرکت ها توصیه کرد: فریب افراد شیاد که در اکثر مواقع ظاهری شیک و فریبنده ای دارند را نخورید و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا