شهر و جامعهعناوین اخبار

روایت چهره زشت جنگ در نمایش”هیس آنها اینجا هستند”

نمایش “هیس آنها اینجا هستند” از ششم اردیبهشت ماه در سالن اصلی مجموعه فرشچیان به روی صحنه رفته و تا ۱۹ اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

نمایش «هیس آنها اینجا هستند» از سوی تالار هنر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هرشب ساعت ۱۸ در مجتمع فرشچیان به روی صحنه می رود.

این اثر با برخورداری از یک نمایشنامه یکدست و نسبتاً قوی و با رویکردی روانشناسانه از همان ابتدا چهره زشت جنگ را به رخ تماشاگر کشیده و شعاری که با عنوان «نه به جنگ» در نظر گرفته را با صراحت بیان می کند.

بدیع زاده در کنار رد و نقد این دو مولفه، اساس شکل گیری روایت را بر «تحقیر» قرار داده است. رفتاری غیرانسانی که در تقابل آدم ها با همدیگر و رقابت های ناسالم شکل می گیرد.

شیما مومنی، آرزو نادری، امیر لاچیانی، فرهود بختیاروند، نگار رضوانی، مهرشاد نیکوخواه، ریحانه جان نثاری و مجید بدیع زاده از جمله بازیگران این نمایش هستند.

***نمایشگاه «بازگشت به ریشه‌ها» روایتگر عکس های ایزابل اشراقی

نمایشگاه عکس عکاس ایرانی- فرانسوی با عنوان «بازگشت به ریشه‌ها» در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا است.

موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان میزبان نمایشگاه عکس عکاس ایرانی-فرانسوی است.

ایزابل اشراقی عکاس ایرانی- فرانسوی در این نمایشگاه به ریشه‌های خود برگشته و نام نمایشگاهش را هم «بازگشت به ریشه‌ها» گذاشته است.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از زنان اصفهان، بندرلنگه، بوشهر، کردستان و … به نمایش درآمده که آن‌ها را در مدت ۲۲ سال به ثبت رسانده است.

ایزابل اشراقی عکاس اصفهانی- فرانسوی است که در سال ۱۹۶۴ از پدری ایرانی و مادری فرانسوی در اصفهان زاده شده و در سه سالگی از ایران رفته است. اشراقی پس از دو دهه به زادگاه خود برمی‌گردد و شروع به عکاسی می‌کند و این کار را بارها تکرار می‌کند و عکاسی از اصفهان یه یکی از علاقمندی‌های او تبدیل می‌شود.

ایزابل اشراقی یکی از مروجین سفر به ایران و اصفهان در اروپا است و خوراک خبری و تصویری بسیاری از شبکه‌های اجتماعی را تأمین می‌کند تا مردم برای سفر به ایران ترغیب شوند؛ کشوری که برخلاف تصور بسیاری از اروپاییان و آمریکایی‌ها کشوری امن و زیبا است که در آن بسیار به مسافران خوش می‌گذرد.

نمایشگاه عکس ایزابل اشراقی با عنوان «بازگشت به ریشه‌ها» تا روز پنجشنبه ۱۰ خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ (جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر اصفهان در خیابان استانداری پذیرای علاقمندان است.

***اجرای صحنه ای گروه موسیقی اکتاو در هنرسرای خورشید

گروه موسیقی اکتاو، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰:۳۰ در هنرسرای خورشید به اجرای برنامه می پردازد.

گروه موسیقی اکتاو به سرپرستی علیرضا عارف مهر در سبک پاپ آخر این هفته به مدت دو روز در هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به روی صحنه می رود.

سیاوش روحانی(ساکسیفون و کلارینت)، بنیامین عارفان(فلوت)، پویا جهانمردی(ویولن)، مهدی نصوحی(پیانو و کیبورد)، دامون صفایی(باس)، حمید دری(گیتار الکتریک)، علی دری(سازهای کوبه ای)، امیر هاشمی(پرکاشن)، علیرضا عارف مهر(گیتار) از جمله نوازندگان این گروه هستند.

احسان شریفی نوازنده هارمونیکا به عنوان نوازنده مهمان در گروه موسیقی اکتاو حضور خواهد یافت که این گروه قطعه ای به یاد مرحوم ناصر چشم آذر اجرا می کنند.

این برنامه موسیقی ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۲۰:۳۰ در هنرسرای خورشید اجرا می شود که علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت sharghconcert.ir مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا