شهر و جامعهعناوین اخبار

امید، اولین اصل فهم انتظار/مادران نقش ویژه ای در منتظرپروری دارند

 به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازپایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام حسن صانعی، امام جمعه نیک آباد و مدرس مهدویت در نشستی با موضوع «تبیین مفهوم انتظار» در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه (س) اصفهان گفت: اولین اصل فهم انتظار و فضیلت آن، امید است و باید توجه داشت که در عصر کنونی از روحیه امیدواری برخوردار باشیم و بکوشیم این روحیه را در نسل جوان تقویت کنیم چرا که بر اساس آیات قرآن و کلام اهل بیت بزرگ ترین گناه نا امیدی از رحمت خداست.

امام جمعه نیک آباد افزود: انتظار به دو نوع مثبت و سازنده و منفی و مخرب تقسیم می شود و این اعتقاد که جامعه باید آکنده از ظلم و ستم شود تا مهدی موعود(عج) بیاید اعتقادی نادرست است گاهی یک گروه اقلیت مجری ظلم در جامعه است و پر شدن عالم از ظلم و جور شرط ظهور نیست، بلکه نشانه ظهور است.

 مدرس مهدویت اظهار داشت: یکی از ارکان انتظار، یقین داشتن به امر ظهور است و همچنین باید به نقش مردم در تأخیر یا تعجیل فرج توجه داشت.

 وی ادامه داد:  فرج زمانی محقق می شود که مردم از شرایط موجود نا امید شوند و حرکت برای اصلاح خود و دیگران با حفظ روحیه استقامت و تقویت روحیه عاشورایی و تقوا محوری را آغاز کند.

 صانعی در پایان به نقش ویژه مادران در زمینه سازی ظهور پرداخت و گفت: نقش مادران در جامعه کنونی پررنگ تر از مردان است آن ها با بهره مندی از توانمندی مادرانه و عطوفت زنانه بسیار عمیق تر از مردان در ابعاد مختلف منتظر پروری فعالیت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا