حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف وانت پیکان با ۴۵۷ کیلو گرم تریاک در شهرضا

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار “مهدی معصوم بیگی” ، بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه یک باند حرفه ای از سوداگران مرگ در حال انتقال محموله ای از شرق کشور به استان اصفهان هستند، بلافاصله یک تیم مجرب از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و انتظامی این فرماندهی وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران یک دستگاه سواری پژو پارس و یک سواری ۴۰۵ که راه پاکن و اسکورت وانت پیکان بودند را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه متوقف کردند.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه خودروی وانت پیکان نیز که حامل محموله افیونی بود دقایقی بعد شناسایی و توقیف شد، بیان داشت: در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۵۷ کیلو گرم تریاک که در اتاق بار جاساز شده بود، کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: در این عملیات ۸ سوداگر حرفه ای مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سردار معصوم بیگی در پایان از ادامه طرح های عملیاتی پلیس اصفهان در مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی می کنند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهند داد.

**تصادف پراید و پژو یک کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه سواری پراید با یک سواری پژو در محور “اردهال” و فوت یک نفر و مجروحیت ۳ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری ”  اظهار داشت : ماموران پلیس راه “اصفهان-کاشان” از برخورد ۲ دستگاه سواری پراید و پژو در محور “اردهال” مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی ۲ دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کرده بودند که متاسفانه یک سرنشین پراید در دم فوت ، راننده پژو و ۲ سرنشین پراید نیز مجروح شدند.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی ، عدم توجه به جلو توسط راننده سواری پژو اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: از رانندگی با عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنید و هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارید در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

**برخورد سیتروئن با تیربرق

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از برخورد یک دستگاه سواری سیتروئن با پایه تیر برق در بزرگراه “خرازی” و فوت یک نفر و مجروحیت ۳ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی”  اظهار داشت: ساعت یک بعداز ظهر روز گذشته، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان از برخورد یک دستگاه سواری سیتروئن با پایه تیر برق در بزرگراه “خرازی” اصفهان ، خروجی “صمدیه” مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه خودروی سیتروئن به شدت با پایه تیر برق کنار بزرگراه برخورد کرده که متاسفانه یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و راننده و ۲ سرنشین دیگر مجروح شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

سرهنگ رضایی در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کند، بپرهیزید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

**دستگیری ۲ سارق حرفه ای خودرو در اصفهان

 فرمانده انتظامی شهرستان از کشف ۲ دستگاه خودروی سرقتی و دستگیری ۲ سارق خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در اظهار داشت: شب گذشته ماموران گشت انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان به ۲ دستگاه خودرو مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: راننده خودروها به دستور ایست ماموران توجهی نکردند و متواری شدند که ماموران وارد عمل شدند و هر ۲ را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در استعلام بعمل آمده مشخص شد این خودروها سرقتی هستند که خودروها توقیف و سارقان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

یاردوستی در پایان خاطر نشان کرد : مردم شهید پرور اصفهان ارتباط و تعامل بسیار خوب با پلیس داشته و تماس به موقع آنان با مرکز فوریت های ۱۱۰ در کشف بسیاری از جرائم موثر بوده است.

**استخر آب جان ۲ نفر را گرفت

 فرمانده انتظامی شهرستان “مبارکه ” از غرق شدن یک کودک ۹ ساله و نوجوانی ۱۱ ساله در استخر آب کشاورزی خبر داد .

سرهنگ “احمد نیکبخت ” د اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن ۲ نفر در استخر آبی ، بلافاصله ماموران گشت انتظامی “مبارکه” به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه یک کودک ۹ ساله و نوجوانی ۱۱ ساله به داخل استخری سقوط و جان خود را از دست داده بودند.

سرهنگ نیکبخت در پایان ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه ناگوار خاطر نشان کرد: برخی مواقع یک لحظه بی احتیاطی یک عمر ندامت و پشیمانی به دنبال دارد که به والدین توصیه می شود با رعایت موارد ایمنی از وقوع اینگونه حوادث جبران ناپذیر پیشگیری کنند.

**دستگیری سارق داخل خودرو با ۴۶ فقره سرقت

 فردی که مرتکب سرقت مدارک و وسایل داخل خودروی شهروندان شده بود در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر و به ۴۶ فقره سرقت اعتراف کرد.

 سرهنگ “ستار خسروی ” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت مدارک و وسایل با ارزش از داخل خودروی آنان موضوع شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد بیشتر سرقت های صورت گرفته از خودروهای پژو ۲۰۶ که فاقد دزدگیر بوده و در جایی خلوت و کم نور پارک شده بودند رخ داده است.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: کارآگاهان پس از چندین شبانه روز کار علمی و تخصصی سرانجام سارق را که با روشی مشابه از خودروهای شهروندان سرقت می کرد، شناسایی و طی هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته به ۴۶ فقره سرقت داخل خودرو در شهر اصفهان اقرار کرده است اظهار داشت:در این خصوص مالباختگان شناسائی شده و ارزش اموال به سرقت رفته توسط سارق نیز بالغ بر ۲۳۰میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل شد گفت: به همشهریان توصیه می کنیم هنگام ترک خودرو ،دقت کنند ، درها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر ،سوئیچ مخفی و سایر وسائل بازدارنده مجهز کنند و از قرار دادن وسایل شخصی مانند کیف، اسناد و مدارک و اموال با ارزش خود را در داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید خودداری کنند.

**اعتراف سارق داخل خودرو به ۱۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه

 فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۱۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”علی جعفری نژاد”  با بیان این خبر گفت: با شکایت شهروندان خمینی شهری در خصوص سرقت از چندین دستگاه خودرو پارک شده در خیابان، دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی و تخصصی با توجه به نحوه سرقت و بررسی خودروهای مسروقه، اکیپ های گشتی را در مناطق مختلف شهرستان مستقر کردند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی سرانجام فردی را حین سرقت از یک خودروی پارک شده در سطح خیابان شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد : متهم که از سارقان حرفه ای می باشد طی بازجویی های پلیس به سرقت ۱۰۰ میلیون ریال اموال داخل خودرو اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل، و مالباخته گان شناسایی و متهم نیز برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از شهروندان خواست: از قرار دادن خودروها در کوچه ها و معابر پرت و تاریک خود داری کنند، از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد ، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا