حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کلاهبرداری ۱۵۰ میلیاردی از شرکت‌های بیمه /راز مفقود شدن تابلوهای راهنما و علائم هشداری برملا شد/دستگیری فروشنده مواد مخدر در فضای مجازی /پلمب ۱۳ آرایشگاه مردانه متخلف در اصفهان وسایر حوادث

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “مهدی معصوم بیگی” با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حضور تعدادی افراد مصدوم در دادسرای شهرستان برخوار و تشکیل پرونده تصادف جرحی مشکوک، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و تخصصی خود به ساختگی بودن این پرونده تصادف پی برده و در این راستا ۵ نفر از مصدومان را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند که متهمان در جریان تحقیقات، از فعالیت باند ایجاد تصادف ساختگی و دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه پرده برداشتند.

سردار معصوم بیگی بیان داشت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، اعضای اصلی باند با تبلیغ شغلی پر درآمد در فضای مجازی، افراد جویای کار را فریب داده و در منزلی اجاره ای با ایجاد بی‌حسی موضعی، صدمات و جراحاتی را در بدن آنان به وجود می‌آورند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اعضای باند، پس از مصدوم کردن افراد مذکور با استفاده از خودروهای دارای بیمه اقدام به ایجاد تصادف ساختگی کرده و پس از حضور اورژانس و انتقال مصدومان به بیمارستان، پرونده قضائی تشکیل و با صدور رأی از شرکت‌های بیمه خسارت دریافت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: با اعترافات متهمان، بلافاصله اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل و در یک عملیات ضربتی ۵ نفر از اعضای اصلی باند را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنان، ۷ دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت به همراه اقلام جراحی و پزشکی مورد استفاده برای بی‌حسی و مصدومیت افراد کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری ۲ نفراز سرکرده های باند در ۲ استان کشور گفت: تا کنون ۳۵ نفر در این پرونده دستگیر شده و بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شرکت های بیمه توسط اعضای این باند کشف شده است.

سردار معصوم بیگی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی متهمان تحویل مراجع قضائی شده و به اتهام تصادف ساختگی، کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه و اخلال در نظام بیمه‌ای، روانه زندان شدند.#

 **کشف بیش از یک‌میلیون نخ سیگار قاچاق در اصفهان

گروه استان‌ها _ اصفهان _ کارآگاهان پلیس آگاهی استان طی عملیاتی در بازرسی از ۲انبار دپوی کالا بیش از یک‌میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ” سعید سلیمیان” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در راستای تدابیر قرارگاه تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی سیگار خارجی قاچاق در ۲ انبار، موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قراردادند.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، طی عملیاتی ضربتی با هماهنگی مقام قضائی از این ۲ انبار بازدید به عمل آوردند که در نتیجه تعداد یک‌میلیون و ۲۰۳ هزار ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق با مارک‌های مختلف کشف کردند.

این مقام انتظامی، ارزش محموله کشف‌شده را بر اساس اعلام کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه ۴نفر که دارای سابقه کیفری درزمینهٔ قاچاق کالای دخانی هستند دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.#

**راز مفقود شدن تابلوهای راهنما و علائم هشداری برملا شد

گروه استان‌ها – اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۵ نفره سرقت تابلوهای راهنما و علائم هشداری در این شهرستان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ” علی پور کاوه ” فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت : مأموران کلانتری مشکات این فرماندهی در پی وقوع چند فقره سرقت تابلوهای راهنما و علائم هشداری در محور “امیرکبیر” کاشان موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قراردادند .

این مقام انتظامی افزود : مأموران با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی موفق به شناسایی یکی از سارقان شده و طی هماهنگی با مقام قضایی وی را طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند .

سرهنگ” پور کاوه” گفت: متهم در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که تابلوها را با همکاری دو نفر از همدستانش در محورهای مختلف سرقت کرده و آن‌ها را به ۲مالخر می فروختند .

فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” افزود : با اعترافات متهم دستگیرشده بلافاصله اکیپ ویژه‌ای تشکیل و با هماهنگی مقام قضایی تمامی متهمان در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند .

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان تاکنون علاوه بر ارتکاب چندین مورد سرقت تابلوهای راهنما به ۵ فقره سرقت اماکن خصوصی و سرقت از منابع طبیعی نیز اعتراف که تحقیقات در این خصوص کماکان ادامه دارد .

به گفته سرهنگ پور کاوه طی بازرسی‌های به‌عمل‌آمده از مخیگاه های  سارقان تاکنون مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل تابلوهای راهنما و علائم هشداری به ارزش تقریبی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کشف‌شده است .

**فروشنده مواد مخدر در فضای مجازی دستگیر شد

گروه استان‌ها _ اصفهان _ فردی که دریکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ فروش مواد مخدر می‌کرد، در عملیات رصد و پایش مأموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر بیان داشت: کارشناسان این پلیس در پی رصد و پایش فضای مجازی صفحه‌ای را در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشاهده کردند که در آن فردی اقدام به تبلیغ فروش مواد مخدر می‌کرد.

وی افزود: کارشناسان بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با تحقیقات علمی و تخصصی خود موفق شدند فرد مذکور را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ “مرتضوی” در این رابطه گفت: متهم که در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف نداشت، صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و به همراه مقادیری مواد مخدر کشف‌شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد و گفت: خانواده‌ها می‌بایست بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند چراکه امروزه برخی از جرائم سنتی ازجمله مواد مخدر در این بستر صورت می‌گیرد، همچنین شهروندان در صورت مواجهه با سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها سوداگران مرگ اقدام به تبلیغ یا فروش مواد مخدر می‌کنند، می‌توانند از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را با پلیس در میان بگذارند تا به‌موقع با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

**پلمب ۱۳ آرایشگاه مردانه متخلف در اصفهان

گروه استان‌ها _ اصفهان _ با اجرای طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی ، ۱۳ آرایشگاه مردانه متخلف توسط مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان پلمب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدحسن اسماعیلی” سرپرست پلیس امنیت عمومی استان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه ، طرح بازدید و کنترل واحدهای صنفی آرایشگاه‌های مردانه در شهر اصفهان  به اجرا گذاشته شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۲۵۷ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند که در پایان ۱۳ واحد صنفی متخلف شناسایی و با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

سرهنگ “اسماعیلی” بیان داشت: در این طرح برای ۲۱ واحد صنفی متخلف دیگر نیز اخطاریه پلمپ صادر و از متصدیان ۴۱ واحد صنفی هم تعهد کتبی اخذ شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این‌گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**محموله اسباب‌بازی قاچاق در شهرضا متوقف شد

گروه استان‌ها_ اصفهان _ یک محموله اسباب‌بازی خارجی قاچاق به ارزش ۲میلیارد ریال در عملیات مأموران ایست و بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا توقیف شد.

سرهنگ “محمدحسین بابا کلانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده که از جنوب کشور به سمت تهران درحرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کشنده تعداد ۸ هزار و ۸۵۰ عدد انواع اسباب‌بازی خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به‌صورت قاچاق حمل می‌شدند کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی بابیان اینکه ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال اعلام‌شده است، افزود: در این خصوص راننده کشنده دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

**کشف بیش از ۳۲ کیلوگرم تریاک و حشیش در اصفهان

گروه استان‌ها _ اصفهان_ مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در طرح پاک‌سازی نقاط آلوده، فردی که اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کرد دستگیر و بیش از ۳۲ کیلوگرم تریاک و حشیش از وی کشف شد.

سرهنگ ” حسن یار دوستی ” ،فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اعلام داشت : در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی درزمینهٔ خریدوفروش و توزیع مواد مخدر، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی گفت : مأموران پس از کسب اطمینان از صحت موضوع ، با دریافت دستور مقام قضایی به محل اعزام و فروشنده مواد مخدر را دستگیر کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد : در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۱۲ کیلو و ۶۰۰ گرم حشیش و ۲۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد : از عموم شهروندان انتظار داریم درصورتی‌که اطلاعاتی در رابطه با فعالیت افراد درزمینهٔ فروش و توزیع مواد مخدر دارند مراتب را با مرکز فوریت‌های ۱۱۰در میان بگذارند تا در اسرع وقت و با دقت و ظرافت بیشتری موضوع را پیگیری کنند.

**سرعت غیر مجاز جان راننده وانت‌بار را گرفت

گروه استان‌ها_ اصفهان _براثر برخورد یک دستگاه خودروی وانت پیکان با موانع جاده ، راننده خودرو براثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامرضا افشاری” با اعلام این خبر افزود: در پی تماس تلفنی مبنی بر وقوع حادثه برای یک دستگاه خودروی سواری در مسیر اتوبان به سمت اصفهان بلافاصله کارشناسان تصادفات پلیس راهور در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد خودروی وانت پیکانی که حامل بار مرغ منجمد بوده به دلیل سرعت زیاد و عدم کنترل وسیله نقلیه با موانع حاشیه جاده برخورد کرده که در این حادثه راننده به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت می‌کند.

سرهنگ افشاری بابیان اینکه دیر رسیدن همیشه بهتر از هرگز نرسیدن است گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم از عجله شتاب در هنگام رانندگی خودداری کنند تا این‌گونه حوادث برایشان پیش نیاید.

**سارق اماکن خصوصی نجف‌آباد دستگیر شد

گروه استان‌ها_اصفهان _ سارق سابقه‌داری که اقدام به سرقت از اماکن خصوصی می‌کرد در عملیات پلیس شهرستان نجف‌آباد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا خدادوست ” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت از اماکن خصوصی،در سطح شهرستان رسیدگی به این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ “خدادوست” افزود: مأموران طی تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده یک نفر سارق را در این زمینه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف مقادیر قابل‌توجهی اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهم بیان داشت: متهم که از سارقان سابقه‌دار است در تحقیقات پلیس به بیش از ۹۰ میلیون ریال سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی برای گذراندن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد در پایان گفت: تعامل و همکاری مردم در راستای پیشگیری و کشف جرائم بسیار مؤثر است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌بایست مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**۵۰ رأس دام سرقتی در خمینی‌شهر کشف شد

گروه استان‌ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری سارق احشام و کشف ۵۰رأس دام سرقتی توسط مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” علی جعفری نژاد “در تشریح این خبر گفت : مأموران گشت پلیس آگاهی این فرماندهی حین گشت زنی‌های هدفمند خود به یک دستگاه خودروی کامیونت فاقد پلاک مشکوک شده که راننده به‌محض مشاهده مأموران از صحنه متواری می‌شود.

وی افزود: بلافاصله مأموران به تعقیب خودرو پرداخته و آن را متوقف کرده و در بازرسی از آن تعداد ۵۰ رأس دام مسروقه کشف می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: متهم به همراه خودرو به پلیس آگاهی منتقل و در تحقیقات صورت گرفته عنوان داشت احشام مسروقه را از یک دامداری دریکی از استان‌های هم‌جوار به سرقت برده و قصد فروش آن‌ها در این شهرستان را داشته که توسط مأموران دستگیرشده است.

این مقام انتظامی در خاتمه خاطرنشان کرد: با اعترافات متهم ، مالباخته شناسایی و دام‌های مکشوفه به وی بازگردانده و متهم نیز همراه پرونده برای گذراندن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

**انتقام‌جویی از همسر سابق در فضای مجازی

گروه استان‌ها _ اصفهان _ فردی که با انتشار مطالب توهین‌آمیز دریکی از شبکه‌های اجتماعی باعث هتک حیثیت همسر سابق خود شده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی دریکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز علیه وی کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان با بررسی‌های علمی و تخصصی در فضای سایبر دریافتند این مطالب توسط زنی ۳۵ ساله که همسر سابق شاکی بوده انتشار یافته است.

سرهنگ “مرتضوی” بیان داشت: در این رابطه متهم دستگیر و پس از رویارویی با مدارک و مستندات ارائه‌شده به بزه خود اعتراف و انگیزه‌اش از انجام این عمل مجرمانه را انتقام‌جویی از همسر سابق خود عنوان کرد.

رییس پلیس فتا اصفهان خاطرنشان کرد: با اعتراف صریح متهم پرونده در این رابطه تشکیل و وی برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ “مرتضوی” در پایان در خصوص انتشار مطالب توهین‌آمیز و هتک حیثیت افراد در فضای مجازی هشدار داد و گفت: شهروندان نباید فضای مجازی را به عنوان محلی برای تسویه حساب‌های خانوادگی و انتقام‌جویی از یکدیگر انتخاب کنند و سعی کنند اختلافات خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری نمایند، چراکه انتشار هرگونه فایل، عکس و نوشته در این فضا به سرعت فراگیر شده و ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را برای افراد به همراه داشته باشد.

**انهدام باند سارقان خشن در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از انهدام اعضای باندی که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن همراه شهروندان می‌کردند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ ” حسن یار دوستی ” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراه آنان توسط سه فرد ناشناس موتورسوار، موضوع در دستور کار ویژه مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این افراد با پوشیدن لباس مشکی و گذاشتن ماسک‌هایی بر روی صورت خود سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک در بین مردم حضور یافته و با تهدید سلاح سرد، گوشی تلفن آنان را به سرقت می‌بردند.

این مقام مسئول بابیان اینکه در این رابطه گروه های ویژه ضربت راه‌اندازی و به گشت زنی در سطح شهر پرداختند گفت: سرانجام سارقان خشن طی عملیاتی غافلگیرانه درحالی‌که قصد سرقت گوشی تلفن همراه شهروندی را داشتند دستگیر شدند.

سرهنگ یاردوستی با ابراز تأسف از سن پائین سارقان اظهار داشت: با دستگیری متهمان مشخص شد آن‌ها به ترتیب ۱۶ ، ۱۷ و ۱۸ ساله هستند که این موضوع را می‌شود نتیجه عدم تربیت صحیح و همچنین عدم نظارت و کنترل والدین قلمداد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه اجازه هیچ‌گونه بی نظمی و جولان اراذل‌واوباش را در اصفهان نمی‌دهیم خاطرنشان کرد:با تشکیل پرونده هر سه متهم برای سپری کردن اقدامات قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا