حوادث پلیسشهر و جامعه

آتنای ۵ ساله به آغوش خانواده بازگشت /کشف قاچاق و مواد افیونی /حوادث مرگ بار رانندگیدر استان اصفهان

سردار”مهدی معصوم بیگی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه یک باند حرفه‌ای از سوداگران مرگ در حال انتقال محموله‌ای از شرق به مرکز کشور است و قصد عبور از استان اصفهان رادارند، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان به یکی از ورودی‌های شرقی استان اعزام و یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و یک دستگاه وانت پیکان متعلق به این سوداگران مرگ را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هر ۲ خودرو طی ۲ عملیات جداگانه و همزمان متوقف شدند، عنوان داشت: در این عملیات ۳ قاچاقچی دستگیر و یک تن و ۱۹۰ کیلو گرم مواد افیونی شامل ۳۱۰ کیلوگرم حشیش و ۸۸۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سردار معصوم بیگی از تشکیل پرونده و تحویل این سوداگران مرگ به مراجع قضائی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ تن مواد افیونی توسط پلیس اصفهان در مرزهای این استان کشف‌ شده است.

انتظامی استان اصفهان با اشاره به تداوم و استمرار طرح‌های ویژه و ضربتی پلیس استان اصفهان در برخورد با باندهای سوداگران مرگ، خرده‌فروشان، توزیع‌کنندگان مواد و همچنین معتادان متجاهر، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای مقابله با معضل اعتیاد، مشارکت و همیاری مردم با پلیس است و بایستی اقدامات آموزشی، فرهنگی و پیشگیرانه نیز در این زمینه با شتاب بیشتری تداوم داشته باشد.#

 **آتنای ۵ ساله به آغوش خانواده بازگشت

گروه استان‌ها_اصفهان_ مأموران یگان امداد شهرستان ، دختربچه ۵ ساله‌ای را که روز گذشته خانواده خود را گم‌کرده بود پیدا و به آغوش خانواده بازگرداندند.

سرهنگ “حسن یار دوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ساعت ۹ شب روز گذشته ، مأموران یگان امداد شهرستان اصفهان مشاهده کردند دختربچه‌ای ۵ ساله تنها و باحالت گریان در حال قدم زدن در اطراف پل “خواجو” است.

وی افزود: مأموران این کودک را در آغوش گرفتند و پس از آرام کردن او متوجه شدند به همراه پدر و مادرش در پارکی مشغول بازی و قدم زدن بوده که ناگهان متوجه می‌شود والدین اش را گم‌کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آتنای ۵ ساله قبل از اعلام  هرگونه گزارش والدین اش به پلیس پیداشده بود بیان داشت : این کودک به همراه والدین اش در پارک “مشتاق” مشغول بازی بوده که به‌صورت اتفاقی از والدین جدا می‌شود و توسط مأموران یگان امداد پیدا و تحویل کیوسک پلیس می‌شود.

سرهنگ یار دوستی در پایان ضمن ابراز خرسندی از این موضوع که برای کودک ۵ ساله اتفاق ناخوشایندی نیفتاد و “آتنا” تحویل والدین اش شد خاطرنشان کرد: کودکان امانت‌های در دست ما هستند که می‌بایست در همه حال مراقب آن‌ها باشیم و لحظه‌ای آنان را به حال خودشان رها نکنیم.

**مرگ راکب ۲۰ ساله موتورسیکلت در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تصادف یک دستگاه موتورسیکلت با یک کامیون در خیابان “بعثت” و فوت راکب ۲۰ ساله موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه صبح روز گذشته مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان از وقوع یک تصادف منجر به فوت مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: مأموران مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با یک کامیون در خیابان “بعثت” روبروی پمپ‌بنزین “گلستان” تصادف کرده که متأسفانه راکب ۲۰ ساله آن جان خود را ازدست‌داده است .

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی عدم رعایت حق تقدم توسط کامیون اعلام‌شده است.

‌سرهنگ رضایی در پایان افزود: طبق ماده ۱۳۸ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در برخورد راه اصلی با راه فرعی حق تقدم با وسیله‌ای است که از راه اصلی عبور می‌کند، رانندگانی که از راه فرعی وارد راه اصلی می‌شوند‌، باید پیش از ورود به راه اصلی‌، در صورت لزوم توقف کرده و پس از رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در مسیر مجاز خود در مسیر اصلی و با سرعت مجاز عبور می‌کنند وارد این راه شوند.

برنج های خارجی قاچاق به بازار نرسید

گروه استان ها_اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی “شهید رئیسیان” شهرستان سمیرم هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: این خودرو حامل تعداد ۵۵۷ کیسه ۱۰ کیلویی برنج خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ قرقانی با اشاره به توقیف خودرو و محموله ، اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان از دستگیری راننده خودرو و تحویل او به مراجع قضائی خبر داد و افزود: نیروی انتظامی باتمام ظرفیت و توان عملیاتی با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کندو اجازه فعالیت به آنها را  نخواهد داد.

**دستگیری سارق اماکن خصوصی درنجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نجف آباد” از دستگیری یک سارق اماکن خصوصی و کشف ۶۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “محمد رضا خدادوست” در گفت گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت اماکن خصوصی در شهرستان نجف آباد ، برسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : در همین راستا واحدهای گشت محسوس و نامحسوس پلیس فعال و پس از انجام تحقیقات تخصصی و گسترده ، سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته متهم به سرقت ۶۰ میلیون ریال اموال از اماکن خصوصی در شهر “نجف آباد” اعتراف کرد.

سرهنگ خدادوست در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: راه های ورودی و خروجی اماکن را به تجهیزات ایمنی مجهز کنید، در استخدام نگهبانان دقت کنید و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

تصادف محور سفیددشت یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان از تصادف یک دستگاه سواری پژو با وانت پیکان و فوت یک نفر و مجروحیت فرد دیگری خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : روز گذشته مأموران پلیس‌راه “اصفهان-شهرکرد” از تصادف یک دستگاه وانت پیکان با سواری پژو در محور “سفیددشت” مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده ۲۸ ساله وانت پیکان فوت و راننده سواری پژو مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده‌ای تجاوز به چپ پژو اعلام‌شده است.

سرهنگ درستکار در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس‌پرتی را فراهم می‌کند بپرهیزید تا شاهد وقوع این‌گونه حوادث جبران‌ناپذیر جاده‌ای نباشیم .

**انهدام باند سارقان داخل خودروهای ۲۰۶ در کاشان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان داخل خودروهای ۲۰۶ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی پورکاوه ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:در پی وقوع سرقت های متعدد داخل خودرو از خودروهای ۲۰۶ در شهر کاشان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی طی یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند اعضای باند را که ۴ نفر بودند شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده به سرقت داخل خودروهای ۲۰۶ اعتراف کردند و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان توصیه کرد: از پارکینگهای عمومی و اختصاصی جهت پارک خودرو استفاده کنید، اگر قصد جابجایی وجه نقد و اشیاء قیمتی با خودروی شخصی خود را دارید ضمن رعایت کلیه جوانب امنیتی مراقب افرادی که در حوالی بانک ها و مرکز تجاری کمین کرده اند باشید و هنگام ترک خودرو هرگز مدارک هویتی و مالکیتی خود را در داخل خودرو نگهداری نکنید.

**تصادف پراید و پژو مرگ ۲ راننده را رقم زد

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس‌ راه استان از تصادف یک دستگاه سواری پراید با سواری پژو در محور “داران-الیگودرز” و فوت رانندگان هر ۲ خودرو خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: روز گذشته مأموران پلیس‌ راه “دامنه” از تصادف یک دستگاه سواری پراید با سواری پژو در محور “داران –الیگودرز” مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه راننده ۲۵ ساله پراید و راننده ۳۷ ساله پژو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان تصادفات جاده‌ای علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ راننده پراید اعلام کرده‌اند.

سرهنگ پور قیصری در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس‌پرتی را فراهم می‌کند بپرهیزید تا شاهد وقوع این‌گونه حوادث جبران‌ناپذیر جاده‌ای نباشیم.#

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا