حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری سارق داخل خودرو /سرقت با ترفند ساندیس مسموم/کشف قاچاق و مواد مخدر در اصفهان

سرهنگ”علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان این خبر گفت:در پی اعلام سرقت داخل خودرو، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی تحقیقات خود را برای دستگیری سارق یا سارقان احتمالی آغاز کردند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات گسترده و اقدامات تخصصی و راه اندازی گشت های انتظامی موفق شدند سارق را حین سرقت از یک خودرو دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: متهم که از سارقان حرفه ای می باشد طی بازجویی های پلیس به سرقت ۱۰۰ میلیون ریال قطعات و اموال داخل خودرو اعتراف که در این خصوص پرونده تشکیل، و مالباختگان شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و ازشهروندان خواست: از قرار دادن خودروها در کوچه ها و معابر پرت و تاریک خود داری کنند، از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد ، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند، از رها کردن خودرو ، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنید ، سارقان به دلیل حرفه ای بودن ، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی برخوردارند ودر صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**کشف حدود نیم تن مواد افیونی در نائین

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار ۴۶۹ کیلو و ۳۲۰ گرم تریاک و حشیش و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در شهرستان نائین خبر داد.

سرهنگ “سید تقی حسینی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه ۲ سوداگر مرگ در حال انتقال محموله‌ای سنگین از شرق کشور به استان اصفهان می‌باشند، یک گروه مجرب از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و مأموران انتظامی شهرستان نائین وارد عمل شدند.

وی افزود: سواری پژو ۴۰۵ متعلق به قاچاقچیان دریکی از ورودی‌های شرقی استان اصفهان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی متوقف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۶۹ کیلو و ۳۲۰ گرم مواد افیونی شامل ۳۱۶ کیلو تریاک و ۱۵۳ کیلو و ۳۲۰ گرم حشیش که زیر صندلی‌های خودرو و صندوق‌عقب جا ساز شده بود کشف شد.

سرهنگ سید تقی حسینی اضافه کرد: در این عملیات سواری ۴۰۵ توقیف و ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان از تداوم طرح‌های پلیس استان اصفهان برای مبارزه با سوداگران مرگ خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه با همیاری و مشارکت مردمی از فعالیت سوداگران مرگ ، قاچاقچیان کلان مواد افیونی ، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر ممانعت و اجازه جولان به آنان نخواهند داد.

**دستگیری سارق باطری خودرو در شاهین‌شهر

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر از شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه‌ای باطری خودرو و کشف ۱۸ مورد باطری سرقتی خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان شاهین‌شهر از چندین مورد سرقت باطری خودرو در این شهرستان مطلع و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار قراردادند.

 وی افزود: با انجام یکسری تحقیقات و اقدامات خاص یک سارق شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در منزل اش دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : فرد دستگیرشده در بازجوئی‌های تخصصی پلیس به سرقت ۱۸ باطری از خودروی شهروندان شاهین‌شهری اعتراف کرد.

سرهنگ  مختاری در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**سرقت با ترفند ساندیس مسموم

گروه استان‌ها_اصفهان_ سارقی که با ترفند خوراندن ساندیس مسموم قصد بی‌هوش کردن فردی و سرقت از او را داشت در عملیات مأموران انتظامی شهرستان اصفهان دستگیر شد .

سرهنگ “حسن یار دوستی”فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت : شهروندی ضمن مراجعه به گشت پلیس اصفهان حین برقراری نظم و امنیت از وجود یک سارق خبر داد.

 سرهنگ یار دوستی از سرعت عمل و دستگیری فرد سارق توسط گشت انتظامی خبر داد و گفت:این سارق ۲۸ ساله به بزه انتسابی خود اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد .

این مقام مسئول ادامه داد: سارق با پیشنهاد ساندیس مسموم قصد بی‌هوش نمودن شاکی را داشت که این فرد متوجه می‌شود و بلافاصله به پلیس مراجعه می‌کند .

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان ضمن هشدار به شهروندان خاطرنشان کرد : به‌هیچ‌وجه از افراد ناشناس و غریبه خوراکی‌های مشکوک دریافت نکنید و به‌راحتی به آنان اعتماد نکنید چراکه ممکن است طعمه این افراد قرار گیرید .

**توقیف محموله میلیاردی لوازم الکتریکی قاچاق در شهرضا

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف یک محموله لوازم الکتریکی خارجی به ارزش ۴ میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “محمدحسین بابا کلانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به  یک  دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران درحرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد:این خودرو حامل تعداد ۸۶۴ کارتن لوازم الکتریکی خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

 سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان ۴ میلیارد ریال اعلام‌شده است .

این مقام انتظامی افزود: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**انهدام باند سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در فلاورجان

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان”  از دستگیری ۳ سارق و مالخر اماکن خصوصی و کشف ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “حسن نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام شکایت فردی مبنی بر سرقت یک عدد کف کش آب از باغ او در شهرستان “فلاورجان” بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند یکی از سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: فرد دستگیرشده هنگامی‌که با مستندات پلیس روبرو شد به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان فلاورجان با همدستی یک نفر و فروش اموال به مالخر اعتراف کرد.

سرهنگ نیکبخت  با اشاره به دستگیری همدست سارق و مالخر اموال مسروقه اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه مالخر اموال تعداد زیادی از اموال سرقتی کشف شد که پس از طی مراحل قانونی به مالکان تحویل داده می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و به مالکان اماکن خصوصی توصیه کرد:اماکن خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مانند دوربین مداربسته ، نرده ، حفاظ مجهز کنید ، از نگهبانان مورد اعتماد استفاده کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با سامانه  ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا