شهر و جامعهعناوین اخبار

آزمون مربیان سبک زندگی اسلامی در سراسر استان اصفهان برگزار می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و اقدامات به عمل آمده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  در راستای عمل به تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تحقق سبک زندگی اسلامی دوره های سبک زندگی اسلامی را برای دومین سال متوالی با گستردگی بیشتر در جوار حرم مطهر امامزادگان جلیل القدری که دارای ظرفیت هستند برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این دوره با رویکردی در راستای اهتمام به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه با استفاده از ظرفیت منحصر به فرد بقاع متبرکه برای دومین سال متوالی طرح زندگی به سبک اسلامی را در بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان و شاخص استان با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی اجرا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: این طرح در سال گذشته در چند بقعه متبرکه استان به صورت آزمایشی و محدود برگزار شد و پس از بررسی نقاط ضعف و قوت اجرای این طرح مقرر شده تا این طرح امسال در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان بیشتری در استان برگزار شود که در این راستا طی فراخوانی جهت جذب مربی برای برگزاری این دوره از بین طلاب حوزه های علمیه ۱۸۲ نفر در سراسر استان برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ادامه داد: در همین راستا و براساس برنامه ریزی های انجام شده آزمون کتبی مربیان سبک زندگی اسلامی روز جمعه ۸ تیر ماه ساعت ۹ صبح در ۱۵ شهرستان استان برگزار می شود که پس از مشخص شدن نفرات برگزیده این آزمون و برگزاری مصاحبه ۶۰ نفر برای گذارندن دوره های مربی گری به شهر مقدس قم اعزام می شوند و پس از اخذ مدرک مربی گری از سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان مربی در اجرای این طرح مشارکت می کنند.

وی در ادامه خاطر نشان شد: این آزمون با حضور ۸۰ نفر از شهرستان های اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر، خمینی شهر، فلاورجان و برخوار به صورت متمرکز صبح روز جمعه ۸ تیر ماه در جوار حرم مطهر علامه مقبره مجلسی(ره) اصفهان برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت: این افراد از بین طلبه های خواهر و برادری که سن آن ها بین ۲۵ الی ۵۰ سال است و حداقل دارای مدرک تحصیلی سطح دو حوزه هستند انتخاب شده اند و در این آزمون شرکت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه یادآور شد: این طرح شامل دوره هایی با موضوعاتی همچون مهارت های فردی، فرزند پروری، ازدواج و همسرداری است که برای خانواده ها در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان استان اجرا می شود.

**طرح سبک زندگی اسلامی در امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین اجرا می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: کلاس های آموزشی مهارت های فردی براساس طرح سبک زندگی اسلامی در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین برگزار می شود.

احمد جبلی اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و براساس برنامه ریزی های انجام شده با هدف پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) مبنی بر ترویج زندگی به سبک اسلامی دوره هایی با موضوعاتی همچون مهارت های فردی، فرزند پروری، ازدواج و همسرداری برای خانواده ها در جوار حرم مطهر امامزاده سلطان سید علی(ع) نایین برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان برای جذب مربی جهت برگزاری این طرح روز جمعه ۸ تیر ماه آزمون کتبی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود که نفرات برگزیده برای همکاری و مشارکت در برگزاری این دوره ها و همچنین اخذ مدرک مربی گری از سازمان اوقاف به شهر مقدس قم اعزام می شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعلی (علیه السلام) در شهرستان نایین و در مرکز شهر نایین واقع شده است.

**اجرای طرح نشاط معنوی در امامزاده سید داود(ع) خور و بیابانک

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: با آغاز تعطیلات مدارس در ایام تابستان طرح نشاط معنوی در جوار حرم مطهر امامزاده سید داود(ع) خور و بیابانک اجرا می شود.

 مجتبی بابایی اظهار داشت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان امسال نیز طرح نشاط معنوی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و با رویکرد ایجاد نشاط معنوی در بین نوجوانان و جوانان در جوار حرم مطهر امامزاده سید داود(ع) خور و بیابانک اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: در قالب این طرح کلاس های قرآنی، آموزشی و علمی برای نوجوانان و جوانان از تاریخ ۱۵ تیر ماه در جوار حرم مطهر برگزار می شود، علاقمندان برای شرکت در این کلاس ها و همچنین ثبت نام در این دوره ها می توانند به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و یا مرکز فرهنگی قرآنی این امامزاده عظیم الشان مراجعه نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: آستان مقدس امامزاده سید داود (علیه السلام) در شهرستان خور و بیابانک، بخش مرکزی و در شهر خور، میدان امام خمینی واقع شده است.

**طرح نشاط معنوی در ۶ امامزاده خمینی شهر اجرا می شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در طول تابستان در جوار حرم مطهر ۶ امامزاده عظیم الشان اجرا می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و دانش آموزان ویژه رده سنی ۷ الی ۱۸ سال کلاس های قرآنی، آموزشی، علمی، هنری و… در قالب طرح نشاط معنوی با رویکرد ترویج زندگی به سبک اسلامی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه و نشر معارف اسلامی در جوار حرم مطهر ۶ امامزاده عظیم الشان شهرستان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز نشست توجیهی با هدف ابلاغ دستور العمل سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت نحوی برگزاری طرح نشاط معنوی روز چهارشنبه ۶ تیر ماه با حضور مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی و اعضای هیئت امنای امامزادگان مجری این طرح در جوار حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر برگزار شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر خاطر گفت: طرح نشاط معنوی از ۱۱ تیر ماه با همکاری مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان جلیل القدر شهرستان در جوار حرم مطهر امامزادگان بزرگوار این شهرستان آغاز می شود و این طرح تا ۳۱ مرداد ماه نیز ادامه دارد علاقمندان برای شرکت در دوره های این طرح می توانند با امور فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف خمینی شهر تماس حاصل نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی در ادامه اضافه کرد: همچنین براساس برنامه ریزی های انجام شده آیین افتتاح طرح نشاط معنوی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی روز دوشنبه ۱۱ تیر ماه در جوار حرم مطهر امامزاده سید نجم الدین(ع) خمینی شهر برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا