شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری هشتمین نشست ماهانه موسیقی در خانه هنرمندان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این نشست که با حضور استاد “احمد هنرمند” و “کامبیز فانیان” با موضوع موسیقی ایرانی در میان جمعی از علاقه مندان برگزار خواهد شد، “احمد هنرمند” از پیشکسوتان موسیقی و نوازندگان نی به بیان موضوعاتی در خصوص دستگاه های موسیقی ایرانی خواهد پرداخت، این هنرمند متولد  ۱۳۱۳ در اصفهان است و یکی از شاگردان استاد “حسین یاوری” می باشد.

در ادامه “کامبیز فانیان” نیز که یکی از محققان و پژوهشگران موسیقی نواحی ایران است به عنوان آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی ایرانی «کهن» به بیان نکاتی در خصوص موسیقی سنتی ایران می پردازد.

بخشی از این برنامه نیز به اجرای موسیقی سنتی ایران اختصاص دارد و “مهرداد بابک مهر” نوازنده تار و “سجاد منصوری” نوازنده تنبک در کنار “حسین رستمی” خواننده به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

**نمایشنامه ای در مورد پدیده ای به اسم سهراب

فرشاد احمدی دستگردی نویسنده نمایشنامه”مرگ نامه سهراب” در خصوص این نمایشنامه گفت: همیشه درگیر شاهنامه بوده ام و این نمایشنامه کنکاش خوبی در بخش پهلوانی است.

“مرگ نامه سهراب” در پنجاه وسومین پاتوق یکشنبه های تئاتر در خانه هنرمندان اصفهان توسط نویسنده آن در میان جمعی از اهالی تئاتر اصفهان خوانده شد.

احمدی خاطرنشان کرد: جلسه خوانش نمایشنامه “مرگ نامه سهراب” که روزگذشته یکشنبه ۳ تیرماه در خانه هنرمندان با حضور آقایان محمدعلی میاندار ، فریدون خسروی ، ناصر طالبی ، شکل آبادی برگزارشد بسیار سازنده بود.

وی ادامه داد: دوستان نقدهای خوبی داشتند و با آنکه مدتها از نوشتن این نمایشنامه می گذشت و متن یک نفس خوانده شد جلسه خوبی بود. اهالی تئاتر بیشتر راجع به نمایشنامه و ساختار آن و موضوع و زبان اثر نقدهایی داشتند که بیشتر نقدها مثبت بود و برخی از دوستان معتقد بودند شاید متن را باید فشرده‌تر کرد.

این نمایشنامه نویس افزود: این نمایشنامه در مورد داستان رستم و سهراب است و بیشتر به پیش داستان و نحوه چگونگی تولد سهراب می‌پردازد و در واقع این نمایشنامه به وجود آمدن پدیده ای به اسم سهراب را بیان می کند و به واکنش دیگران (کیکاووس، شاه سمنگان، تهمینه و…)  نسبت به این تولد می پردازد .

احمدی تصریح کرد: در ادامه نحوه برخورد سهراب و رستم و روایت هایی از زبان خنیاگر و رستم را داریم و اینکه متن همواره در حال ساخت چیزی و نقد آن چیز است.

وی تأکید کرد: همیشه شاهنامه می خواندم و شاهنامه در خانواده ما نیز مانند خانه بسیاری از ایرانیان خوانده می شود تا اینکه قرار شد راجع به شاهنامه تئاتری کارکنم و این داستان که یکی از داستان های چالش برانگیز شاهنامه است را برای فیلم تئاتر انتخاب کردم و به مدت ۴ ماه به صورت فشرده در سال ۹۴ بر روی نوشتن آن وقت گذاشتم .

وی ادامه داد: کنکاش خوبی در این نمایشنامه شده است و در هر صورت این نمایشنامه تلاش موفقی است در مورد داستان رستم و سهراب که سوالات زیادی را که در مورد رستم و سهراب همیشه مطرح بوده است پاسخ می دهد.

گفتنی است، فرشاد احمدی دستگردی متولد ۱۳۵۴ شهرکرد است، وی کارگردان و مستندساز است و در بخش پژوهش، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه‌نویسی و همچنین ساخت فیلم تئاترفعال است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا